Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

waar is die supercharger op de Nürburgring?

This site may earn commission on affiliate links.
Weet iemand het adres? Hij staat gek genoeg niet op de kaart in de Tesla.
En ik denk hem wel nodig te hebben na een rondje planken.
26F00095-364A-44FA-B741-E22AA0CB89DB.png
 
Ziggo go kan gewoon via ziggogo.tv
Het loopt niet helemaal soepel, maar gaat wel. Gewoon over LTE. De locatie had geen wifi.

Of de supercharger werkelijk bereikbaar is betwijfel ik ook. Daar kom ik morgen wel achter. Ik heb hem vol geladen bij Erftstadt, zijn 90 km van de ring. Dat geeft dan 50% lading om te verscheuren op de ring. En dan kan ik nog terug naar die charger. Ben bang dat het wel heel hard gaat op de ring met het verbruik. Dus ik hoop op de charger.
130 km/u is die heuvellandschap levert ook al een verbruik van 250 wh/km ongeveer.
Ik kan altijd nog met 90 terug ;)
 
Ik had laatst ook het plan opgevat de M3 daar eens uit te proberen. Wat research gedaan, gedragsregels bekeken en gelachen om 'niet doen op de Ring'-filmpjes, een hotel in de buurt geboekt en toen toch ook nog even de voorwaarden van m'n autoverzekering nagekeken: een uitsluiting voor rijden op circuits, waarbij de Nürburgring met name genoemd werd. Toen heb ik er toch vanaf gezien. Jammer, maar dat was het me niet waard.
 
We hebben het net gedaan en hebben de verzekering niet nodig. Het was heel nat dus rustig aan. Net de 215 maar aangetikt op het rechte stuk.
De supercharger is wél toegankelijk. Naast het Dorint hotel 2 stalls. Bij de ring kenden ze hem niet en verwezen naar 1 publieke paal bij ring werk.
Overigens was het super rustig om 0800 en daarmee relatief veilig. De hoogteverschillen maken het vooral veradelijk. Gelukkig hadden we geoefend op de PS4 en kon mijn zoontje de bochten aankondigen vier de satelliet beelden. Goed te doen
 
Het is dus eigenlijk hier (volg de witte lijn om er te komen, bij voorkeur om het politiebureau heen en niet er doorheen)
(dat zwarte bij de charger is schaduw van een klimgebeuren, geen hek):
Screenshot 2019-10-27 at 13.51.06.png


Twee stalls:
IMG_20191027_084941.jpg


Het rondje op de ring kostte trouwens 370 wh/km (ongeveer 8 kw). En het is ongeveer 5 km naar de supercharger.
Dit was weliswaar een full-wet rondje, dus bij droog weer zal het je fors meer kosten.

Op de autobahn was Vmax 234 op de teller. Heel veel meer zat er niet in.
 
Het is dus eigenlijk hier (volg de witte lijn om er te komen, bij voorkeur om het politiebureau heen en niet er doorheen)
(dat zwarte bij de charger is schaduw van een klimgebeuren, geen hek):
View attachment 470489

Twee stalls:
View attachment 470488

Het rondje op de ring kostte trouwens 370 wh/km (ongeveer 8 kw). En het is ongeveer 5 km naar de supercharger.
Dit was weliswaar een full-wet rondje, dus bij droog weer zal het je fors meer kosten.

Op de autobahn was Vmax 234 op de teller. Heel veel meer zat er niet in.
Dat is dus een andere locatie dan die van de Tesla tweet! Bedankt voor je info!