Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar software update uitvoeren?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik probeer al een tijdje een update uit te voeren, maar helaas zonder succes. Persoonlijke hotspot met telefoon duurt een eeuw en vanuit mijn appartement heb ik geen Wifi verbinding kunnen maken met de auto.

Hebben jullie wellicht nog andere ideeën om alsnog de update te kunnen downloaden?
 
Het schijnt dat de auto automatisch verbinding maakt met het WiFi netwerk van Tesla bij een Tesla Service Center. Ik heb hier zelf nooit op gelet en Heb zelf de luxe van een goede WiFi verbinding hier op mijn oprit. Je zou dus kunnen proberen om Naar een SC te rijden en daar te connecten. Ik zou je adviseren om dit pas te doen als de auto aangeeft dat er een software update beschikbaar is. Ik zou niet naar een SC rijden en wachten op een melding. Dat kan namelijk dan heel lang duren. :)

Heb je verder geen enkele andere mogelijkheid om ergens aan WiFi te connecten? Op je werk? Bij vrienden of familie? Nogmaals; pas doen als de auto aangeeft dat er een update is. Dit geeft ie ook aan als je op LTE zit. Het downloaden gaat via WIFi mits het zo’n kritische update is dat Tesla het nodig vindt om deze via LTE te pushen. Dit gebeurt praktisch nooit.

succes!
 
Het schijnt dat de auto automatisch verbinding maakt met het WiFi netwerk van Tesla bij een Tesla Service Center. Ik heb hier zelf nooit op gelet en Heb zelf de luxe van een goede WiFi verbinding hier op mijn oprit. Je zou dus kunnen proberen om Naar een SC te rijden en daar te connecten. Ik zou je adviseren om dit pas te doen als de auto aangeeft dat er een software update beschikbaar is. Ik zou niet naar een SC rijden en wachten op een melding. Dat kan namelijk dan heel lang duren. :)

Heb je verder geen enkele andere mogelijkheid om ergens aan WiFi te connecten? Op je werk? Bij vrienden of familie? Nogmaals; pas doen als de auto aangeeft dat er een update is. Dit geeft ie ook aan als je op LTE zit. Het downloaden gaat via WIFi mits het zo’n kritische update is dat Tesla het nodig vindt om deze via LTE te pushen. Dit gebeurt praktisch nooit.

succes!

Dank voor je tips!

In deze tijden gaat het wat lastiger om bij vrienden en familie aan te kloppen, maar dit zou wel een optie kunnen zijn als het hele Corona gebeuren voorbij is. Ik zal zaterdag even naar een SC rijden in de buurt om het daar te proberen!
 
heeft pas zin met wifi te verbinden als je een melding hebt dat er een nieuwe firmware beschikbaar is.

inderdaad langs rijden bij SeC kan, vroeger was dat meer succes maar tegenwoordig merk ik dat minder vaak download krijg na een service bezoek (vaak was dat enkele uren na terugkomst van service)

Je kan het ook gewoon vragen aan service of via de app vragen; gewoon indienen dat je een software update wil.

Als de melding er komt daarna pas met wifi verbinden.
 
Ik was vandaag bij SeC Rotterdam en een dame kwam klagen dat ze haar auto een aantal keer moest rebooten voordat ze kon wegrijden. Ook hoorde ze de richtingaanwijzers niet meer.

De baliemedewerker zei dat ze op een firmware versie zat van december 2019. In maart 2020 was een update mislukt. Of ze de Tesla wel regelmatig aan de WiFi hangt werd gevraagd. Was geen optie thuis was het antwoord. Haar auto werd nu ge-update via LTE maar de medewerker gaf aan dat dit eigenlijk niet meer mocht. Advies was om regelmatig aan de WiFi te connecten, ook al staat er nog geen update klaar.
 
Hoe lang mag het duren voordat de download van een software update begint? Ik heb hem thuis standaard aan WiFi hangen en kreeg net een melding dat er een software update klaar staat. 'Maak verbinding met wifi om te downloaden' is de melding, maar er gebeurt niets. Soft reset geprobeerd, paar minuten aan WiFi hotspot geprobeerd, maar geen download.
Iemand dit eerder meegemaakt of ben ik gewoon te ongeduldig? Ik herinner mij van eerdere s/w updates dat het download zo ongeveer meteen begon bij WiFi verbinding.
 
Hoe lang mag het duren voordat de download van een software update begint? Ik heb hem thuis standaard aan WiFi hangen en kreeg net een melding dat er een software update klaar staat. 'Maak verbinding met wifi om te downloaden' is de melding, maar er gebeurt niets. Soft reset geprobeerd, paar minuten aan WiFi hotspot geprobeerd, maar geen download.
Iemand dit eerder meegemaakt of ben ik gewoon te ongeduldig? Ik herinner mij van eerdere s/w updates dat het download zo ongeveer meteen begon bij WiFi verbinding.
Ik herken het probleem niet, maar heb je al geprobeerd om via de app de download te starten?