Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waar software update uitvoeren?

This site may earn commission on affiliate links.
Heb ook meerdere updates gehad die niet thuis wilden updaten over WiFi ondanks uitstekend signaal.

Omdat vrijwel mijn hele team op het werk Tesla rijd sinds jaar en dag weet ik dat veel collegas hier regelmatig last van hebben. Een ander WiFi netwerk werkt dan opeens wel.
 
Sinds een half jaar verhuisd naar een locatie met een gemeenschappelijke parkeergarage.
Geen WiFi meer naast de auto zoals in het verleden, dus moet het updaten op een andere wijze.
In het begin vroeg ik mij af of dat wel zou lukken met mijn 2.5 GB abo, dat ik overigens eigenlijk nooit volledig gebruik omdat ik bijna altijd ergens op WiFi zit met de telefoon.
Maar het blijkt allemaal geen enkel probleem.
De auto geeft aan dat er een update is; ik zet mijn telefoon even aan als hotspot en tijdens de rit laat ik de update gewoon binnenlopen.
Binnen een half uur is hij daarna binnen en even later krijg ik dan de melding dat hij gereed is om te installeren.
Alleen zet ik tijdens het downloaden de muziek even op radio i.p.v. TuneIn, zodat het streamen van de muziek niet ook via de telefoon gaat.
 
Mijn wagen geeft nu ook aan dat er een update klaar staat.
Vorige week een externe wifi-antenne besteld omdat de wagen er niet in slaagt met mijn wifi te verbinden (mijn Gsm heeft dan ter plekke van mijn wagen nog steeds redelijk goede ontvangst...) maar die gaat dus twee weken onderweg zijn (ik had er ook nog een gewone netwerkkabel bij besteld, en die was dus niet voorradig :mad:).

Die wifi-antenne gaat dus pas volgende week aankomen, hoe groot is zo'n update (naar v45, wagen zegt dat het 25 min gaat duren), om te zien of ik mijn GSM even omvorm tot mobiele hotspot of gewoon wacht tot volgend week-end ...
 
Mijn wagen geeft nu ook aan dat er een update klaar staat.
Vorige week een externe wifi-antenne besteld omdat de wagen er niet in slaagt met mijn wifi te verbinden (mijn Gsm heeft dan ter plekke van mijn wagen nog steeds redelijk goede ontvangst...) maar die gaat dus twee weken onderweg zijn (ik had er ook nog een gewone netwerkkabel bij besteld, en die was dus niet voorradig :mad:).

Die wifi-antenne gaat dus pas volgende week aankomen, hoe groot is zo'n update (naar v45, wagen zegt dat het 25 min gaat duren), om te zien of ik mijn GSM even omvorm tot mobiele hotspot of gewoon wacht tot volgend week-end ...

Zonder kaart update +- 1GB.
 
Ik heb de wagen zo dicht mogelijk tegen de woning gezet, met de spiegel in de richting van woning.
Maar ik denk ondertussen een oplossing te hebben gevonden : ik kan van mijn laptop een mobiele hotspot maken, ik ga me straks wel even een 10 - 20 m lange UTP kabel halen, dan maak ik me straks nog snel een extra lange netwerkkabel, en zet de laptop even in de auto :)
 
  • Like
Reactions: LaurensH and Epyx
Zou kunnen, ik ben in ieder geval de derde PC gaan halen :D
Volgende week installeer ik mijn overkill wifi-antenne :D

Is nog geen garantie dat het werkt hoor. In model3 is de wifi antenne (in spiegel bestuurderskant) echt bizar slecht. (in de early maar ook in latere versies).
Ik heb bij mij een extra access-point voor het raam naast de oprit moeten zetten om goede verbinding te krijgen. Een airport extreme (apple) op hemelsbreed 3 meter afstand met 1 enkelsteens muur was gewoon al te zwak signaal.
 
Ik zat met de laptop in de wagen, dus de laptop stond op 1-2 m afstand van de spiegel, zonder muur :)

Ik heb me een TP-LINK EAP225-Outdoor - antenne aangekocht. Zou outdoor 50 - 100 meter bereik hebben. En die antenne staat dan op 4-5 m van de rechterspiegel, zonder muur ertussen. Ik denk dat dat wel goed komt :D
 
Is nog geen garantie dat het werkt hoor. In model3 is de wifi antenne (in spiegel bestuurderskant) echt bizar slecht. (in de early maar ook in latere versies).
Ik heb bij mij een extra access-point voor het raam naast de oprit moeten zetten om goede verbinding te krijgen. Een airport extreme (apple) op hemelsbreed 3 meter afstand met 1 enkelsteens muur was gewoon al te zwak signaal.
De Wifi antenne van de Model 3 is inderdaad gewoon baggerslecht
Ik heb dus nu een TP-link EAP225-outdoor geïnstalleerd. Ik kan op mijn oude smartphone achter in de tuin nog perfect surfen op die antenne (dan zijn we > 30 meter verwijderd). Je kan daar comfortabel tot 70-90m ver connectie mee maken (heb ik niet uitgetest, ben ik te lui voor, wel gezien in een test van de antenne). Maar mijn Model 3 die op nog geen 5 meter afstand staat heeft een beperkte connectie...