TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

Waarom herpakt de cruise control op max power?

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by jgjongsma, Sep 2, 2016.

  1. jgjongsma

    jgjongsma Member

    Joined:
    Jun 15, 2015
    Messages:
    39
    Location:
    Netherlands
    Ik heb inmiddels de eerste 1500km achter de kiezen in m'n 70D, waarvan al een mooi aantal op AutoPilot.

    Als ik wegens drukte niet kan inhalen en dus op de rechter baan automatisch afrem, gaat het volgens plan. Als ik daarna naar links ga en de ruimte krijg, schiet hij als een raket naar de cruise-waarde, zie afbeelding. Het is, behalve dat het niet comfortabel is, ook niet efficient. We hebben als 2e auto een Renault Zoe en die doet dat veel netter. Herpakken van de cruise gaat heel beheerst naar de juiste snelheid, zeker niet op vol vermogen.

    Is dit iets wat mij alleen opvalt? Ik kon het niet echt ergens terugvinden...

     
  2. MickC

    MickC Member

    Joined:
    Apr 3, 2016
    Messages:
    391
    Location:
    Belgium
    Mmm vreemd. Mijn AP blijft altijd rustig en toont dit gedrag niet.

    Zelfs op stand 1 houd hij veel afstand. De cruise control blijft rustiger dan bij andere merken naar mijn mening.(hij trek wel goed op, maar niet overdreven)

    Benieuwd naar de overige reacties.
     
  3. Energie Gratiz

    Energie Gratiz Active Member

    Joined:
    Sep 27, 2013
    Messages:
    1,478
    Location:
    Groningen - The Netherlands
    Lijkt me een software probleempje bij je auto. Mijn classic doet dat soort dingen heel comfortabel: beneden ca. 120km/u versnelt hij met max 80kW of zo, boven die snelheid met toenemend vermogen. Maar voor het gevoel juist heel beheerst.
     
  4. jgjongsma

    jgjongsma Member

    Joined:
    Jun 15, 2015
    Messages:
    39
    Location:
    Netherlands
    Interessant. Ik had meteen al een probleem met een kraak in de stuurkolom o.i.d., ik heb vandaag een 85D loaner gekregen met AP. Die ga ik van het weekend wel even aan de tand voelen. Ik weet zeker dat dit gedrag in AP zag, anders had ik geen handen vrij om er een foto van te maken ;-).
     
  5. Firebird

    Firebird Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2013
    Messages:
    1,124
    Location:
    Ardooie, Belgium (EU)
    Neen, is inderdaad niet zoals die van ons het doet.
    Mijn uitvoering is van november 2015.
    Hij accelereert eerder rustig bij ingeschakelde AP en wanneer hij vrije baan krijgt.

    Ik zou eens een reset proberen met de scroll wieltjes, indien geen resultaat toch misschien best contact opnemen met Tesla.
     
  6. jgjongsma

    jgjongsma Member

    Joined:
    Jun 15, 2015
    Messages:
    39
    Location:
    Netherlands
    Heerlijk, wat een snelle en inhoudelijk waardevolle reacties. Fijn forum, no doubts :)!
     
  7. twall-e

    twall-e Roaming

    Joined:
    Feb 2, 2016
    Messages:
    434
    Location:
    Netherlands
    Meldt het even aan Tesla via de 'contact'-knop in MyTesla of als je er in de buurt bent - waarschijnlijk is het dat de auto nog aan het 'wennen/leren' is, de mijne doet het al veel minder (edoch soms nog wel)
     
  8. jgjongsma

    jgjongsma Member

    Joined:
    Jun 15, 2015
    Messages:
    39
    Location:
    Netherlands
    Hij staat daar 'as we type', ze hebben ook een firmware-update gedaan die ik helemaal niet heb zien voorbij komen. Trouwens wel echt stom dat het stuur nogal duidelijk kraakt, zelfs al je stil staat en hij gewoon zo door de PDI is gekomen. Ik vraag me af wat ze daar precies doen? Er zat om het compleet te maken ook nog een chromen raamlijst scheef... Beetje jammer..
     
  9. Firebird

    Firebird Active Member

    Joined:
    Dec 7, 2013
    Messages:
    1,124
    Location:
    Ardooie, Belgium (EU)
    Ik vrees dat door de productiedruk dergelijke probleempjes nog meer door de mazen van het net gaan glippen, het zou inderdaad niet mogen voorvallen, toch niet bij een premium merk als Tesla, dat er bij Dacia zoiets gebeurt is gemakkelijker te begrijpen.
    Hetgeen we in de National Geographic documentaire zien qua final inspection zal wellicht vandaag zo niet meer gebeuren, het zou gewoon de doorstroom van afgewerkte wagens teveel afremmen. Spijtig.
     

Share This Page