Wij hadden (long, long ago) een Chrysler Grand Voyager en een Citroên C3, beiden ICE uiteraard.
In november 2013 hebben we de C3 omgeruild voor de Nissan Leaf. Dat was uit 1) nieuwsgierigheid en 2) fiscale motieven want 0% bijtelling. Zou van meet af aan de tweede auto zijn dus range was niet zo'n punt. Dat werd het wel want elektrisch rijden (ook echt in de Leaf) is zoveel fijner en daardoor begon ik hem ook te gebruiken voor verdere ritten. Dus het was de vraag: "Kan het met de Leaf? Dan doen en anders terugvallen (zo voelde dat echt) op de Voyager". Die werd steeds minder gebruikt.
Van Tesla hoorde ik eigenlijk pas eind 2013. Van het één kwam het ander en dus hebben we, zonder een moment spijt, afscheid van de Chrysler genomen en zijn we de S gaan rijden, terwijl de Leaf dagelijks werd gebruikt voor lokale ritjes. Ook durft mijn vrouw niet in de Tesla te rijden en die situatie laat ik maar bestaan
Tegen de tijd dat de 3 geleverd gaat worden is de Leaf vijf jaar oud, einde bijtellingsvrijstelling en laten we eerlijk zijn, het concept is van rond 2010. Daar is (op een kachelaanpassing en nu iets grotere batterij maar nog veel te weinig) nooit iets aan veranderd terwijl de Tesla in die twee jaar al zoveel keer een upgrade/update kreeg.
Met straks de 3 als vervanger is bij ons de cirkel rond. Ik denk dat dit verhaal wel bij meer zal gelden.
En ja, ik ben ook erg enthousiast want het is/wordt gewoon een bloedmooie auto en nu er steeds meer bekend wordt, o.a. door aanvullende tweets van Elon, wordt dat alleen maar meer.
Tenslotte, wat was het een ervaring om de onthulling mee te mogen maken. Het was perfect georganiseerd en het gaf het gevoel dat je bij Apple had, noem het maar "experience" en ik heb daarnaast geen seconde het gevoel gehad dat ik deel uitmaakte van "klapvee".