Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Waarschuwings- en adviesborden

This site may earn commission on affiliate links.

Hbrink

Lazy, but dangerous when active :)
Supporting Member
Nov 8, 2017
3,242
2,263
Naarden, NL
De witte borden met rode rand zal weinig discussie over zijn. Of je het leuk vid, of je zelf anders rijdt, maakt allemaal niet uit: de Tesla zal zich ongetwijfeld aan de wet gaan houden.

Maar nu het volgende punt: wat doen we met ADVIES borden? Ik zou het ideaal vinden als er een toggle komt waarin je kan instellen: (1) behandel als verbod/gebodsbord of (2) negeer.

Of zien jullie nog andere opties en hoe die dan te implementeren?
 
De witte borden met rode rand zal weinig discussie over zijn. Of je het leuk vid, of je zelf anders rijdt, maakt allemaal niet uit: de Tesla zal zich ongetwijfeld aan de wet gaan houden.

Maar nu het volgende punt: wat doen we met ADVIES borden? Ik zou het ideaal vinden als er een toggle komt waarin je kan instellen: (1) behandel als verbod/gebodsbord of (2) negeer.

Of zien jullie nog andere opties en hoe die dan te implementeren?
Oei,
Dat wordt een hele uitdaging. Zeker in Europees verband.

 
De witte borden met rode rand zal weinig discussie over zijn. Of je het leuk vid, of je zelf anders rijdt, maakt allemaal niet uit: de Tesla zal zich ongetwijfeld aan de wet gaan houden.

Maar nu het volgende punt: wat doen we met ADVIES borden? Ik zou het ideaal vinden als er een toggle komt waarin je kan instellen: (1) behandel als verbod/gebodsbord of (2) negeer.

Of zien jullie nog andere opties en hoe die dan te implementeren?
Ik zou het als een melding programmeren en push stalk om te negeren o.i.d.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Ander interessant bord waar onze Tesla's geen idee van hebben:
1644337989523.png

Die zie je op de autoroute op stukken waar het behoorlijk steil omhoog gaat. AP wil graag naar rechts en in die baan gaan rijden, maar dat blijkt dus niet te mogen. Alleen vrachtverkeer en personenauto's die max 80 km/u kunnen mogen die baan gebruiken. Boete is 35 euro (dat dan weer wel).

Ik werd zaterdag getriggerd om dit eens op te zoeken toen ik net voorbij Bourg en Bresse in een file terechtkwam waar eigenlijk iedereen braaf in de linker twee banen bleef staan en echt met kruipsnelheid vooruit ging. De oorzaak bleek iets verderop te liggen met een auto met aanhanger die helemaal stil stond in de rechterbaan (dus niet die voor vehicules lents). Alle Fransen gingen er langzaam braaf links voorbij en de vrachtwagenbaan bleef leeg.
Ik ben lekker langs de hele file gereden omdat het in dit geval aperte onzin was om niet die baan te gebruiken. Wegens vakantiedrukte was er een rijverbod voor vrachtwagens dus die baan zou toch al niet gebruikt gaan worden. Maar het mag niet!

Afijn, gelukkig geen gendarme tegengekomen en ruim een half uur eerder in ons chalet aangekomen.
 
  • Informative
Reactions: Hbrink
Advies borden hebben we fleet speed voor.... helaas werkt het niet goed maar ALS het goed zou werken zou je dus op basis van de fleet data de juiste snelheid kunnen pakken. Dat kan de adviessnelheid zijn of harder.
 
Ander interessant bord waar onze Tesla's geen idee van hebben:
View attachment 766385
Die zie je op de autoroute op stukken waar het behoorlijk steil omhoog gaat. AP wil graag naar rechts en in die baan gaan rijden, maar dat blijkt dus niet te mogen. Alleen vrachtverkeer en personenauto's die max 80 km/u kunnen mogen die baan gebruiken. Boete is 35 euro (dat dan weer wel).

Ik werd zaterdag getriggerd om dit eens op te zoeken toen ik net voorbij Bourg en Bresse in een file terechtkwam waar eigenlijk iedereen braaf in de linker twee banen bleef staan en echt met kruipsnelheid vooruit ging. De oorzaak bleek iets verderop te liggen met een auto met aanhanger die helemaal stil stond in de rechterbaan (dus niet die voor vehicules lents). Alle Fransen gingen er langzaam braaf links voorbij en de vrachtwagenbaan bleef leeg.
Ik ben lekker langs de hele file gereden omdat het in dit geval aperte onzin was om niet die baan te gebruiken. Wegens vakantiedrukte was er een rijverbod voor vrachtwagens dus die baan zou toch al niet gebruikt gaan worden. Maar het mag niet!

Afijn, gelukkig geen gendarme tegengekomen en ruim een half uur eerder in ons chalet aangekomen.
Ik dacht dat het een verplichting bord was, dus dat langzame voertuigen daar moeten rijden en geen verbodsbord dat een snelle auto daar niet mag rijden.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ander interessant bord waar onze Tesla's geen idee van hebben:
View attachment 766385
Die zie je op de autoroute op stukken waar het behoorlijk steil omhoog gaat. AP wil graag naar rechts en in die baan gaan rijden, maar dat blijkt dus niet te mogen. Alleen vrachtverkeer en personenauto's die max 80 km/u kunnen mogen die baan gebruiken. Boete is 35 euro (dat dan weer wel).

Ik werd zaterdag getriggerd om dit eens op te zoeken toen ik net voorbij Bourg en Bresse in een file terechtkwam waar eigenlijk iedereen braaf in de linker twee banen bleef staan en echt met kruipsnelheid vooruit ging. De oorzaak bleek iets verderop te liggen met een auto met aanhanger die helemaal stil stond in de rechterbaan (dus niet die voor vehicules lents). Alle Fransen gingen er langzaam braaf links voorbij en de vrachtwagenbaan bleef leeg.
Ik ben lekker langs de hele file gereden omdat het in dit geval aperte onzin was om niet die baan te gebruiken. Wegens vakantiedrukte was er een rijverbod voor vrachtwagens dus die baan zou toch al niet gebruikt gaan worden. Maar het mag niet!

Afijn, gelukkig geen gendarme tegengekomen en ruim een half uur eerder in ons chalet aangekomen.

Max 60km/u kunnen, op hellingen bijv..


Ik denk dat er geen omstandigheid is waarbij een Tesla de 60km/u niet weet te halen.