Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wachttijd SeC loopt op...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb echter geen prepaid genomen en dit is mijn eerste beurt, pas bij 40k km

Denk niet dat dat ertoe doet . De prijs voor één beurt was volgens mij 700 EUR incl BTW; in prepaid 550 EUR. Het zou erg lullig zijn moest men nu plots weer in km's gaan denken. Ik heb de voorwaarden ook nog maar eens opgevraagd, aangezien ik in de week gehoord had dat die 550 EUR een max. prijs was voor het onderhoud, inclusief het vervangen van remblokken/schijven ? Het is toch erg jammer dat men in het SeC zelf twee verschillende versies verteld... Dan maar wachten op iets officieel ipv "spoken word"
 
Ik ga morgen even bellen, hieronder de twee punten van de beurt (van in totaal 11 op te lossen puntjes)
43bfeae6acd2643ba79071a1e93ca710.jpg
 
Ik hoor het Elon nog zeggen in februari vorig jaar €700,- voor a regular yearly service that seems indeed a bit high, we have to look into that".......

Ja, als je tarieven rekent per uur hoger dan een chirurg krijgt per uur dan kom je er wel. Mooi verhaal dat ze niet op service willen verdienen maar dit slaat nergens op. Kan je ze engineers noemen ipv monteurs maar het blijven sleutelaars alleen dan nieuwe stijl. En voordat ik de wind van voren krijg, ja ik ben zeer blij met de sleutelaars wat ik niet denigrerend bedoel en heb veel respect voor ze. Ik heb ook niet de illusie dat zijn een groot deel van dat uurtarief krijgen, maar dat is juist mijn punt.
 
Ik heb zojuist Tesla gebeld om mijn zorgen over deze 'switch' te uiten. Met een afleverdatum van november 2013 dacht ik ook een verdachte switch te hebben.
Dat is volgens Tesla in mijn auto zeker niet het geval. Alle eigenaren van auto's die een kwalitatief minder goede switch aan boord hebben, hebben een vermelding in de database van Tesla.
Deze mensen zijn al geïnformeerd of zullen dit snel horen. Tesla weet precies welke auto's het betreft.

10 juni, ja dan al, krijg ik een nieuwe DAB+ radio. Nogmaals dank voor de tip René.

Helaas is dit dus niet helemaal waar. Ik ben afgelopen weekend gestrand in Duitsland met een kapotte switch. Auto is geleverd december 2013. De auto had al een melding gegeven, maar omdat ik al een service afspraak had staan begin juni, hebben ze d'r niks mee gedaan. Dus ja, Tesla weet precies welke auto's het betreft , maar nee dit wil niet zeggen dat je geen risico loopt. Ik snap dat groeien tijd kost, maar klanten 3,5 maand met bekend risico op pech laten rondrijden vind ik echt niet kunnen. En dat is nog even los van het lijstje aan kleinere reparaties waar ik eigenlijk de afspraak in juni voor had gemaakt...
 
In Zaventem hoor ik nu iedere keer hetzelfde liedje.. "Het is het drukste moment van het jaar door de leveringen van nieuwe wagens, en we hebben geen vervangwagen". Deze keer toch kenbaar gemaakt dat dit niet zo kan blijven. Als bestaande klant interesseren hun verkoopsactiviteiten me niet. En die vervangwagens, worden die misschien uitgeleend als inloopwagen voor dikke directeurs? Ik zag toch geen enkele auto in de werkplaats die niet splinternieuw was...

Een maand moeten wachten op herstellingen in garantie is nu de norm, al bij al nog net aanvaardbaar.. Gisteren had ik laadproblemen (bleek de laadkabel te zijn), en was er letterlijk geen plaats meer in de werkplaats wegens overvol gepropt met nog af te leveren Model S'en. Verder zeer weinig volk aanwezig in de garage, geen klanten gezien voor aflevering, en slechts 1 technieker/monteur/engineer. De mensen die de aftersales inplannen zijn zelf het probleem moeten gaan uitzoeken!

Maar eerlijk blijft eerlijk, ik ben er zonder afspraak heen gereden en werd er wel onmiddellijk verder geholpen. Een laadprobleem is dan ook een noodgeval, right? En opnieuw wordt een probleem onmiddellijk kordaat aangepakt: vervangen onder garantie. Dus toch nog een paar kudo's, maar dan eerder voor de persoon dan voor de SeC setup.
 
Het is en blijft een Amerikaans bedrijf, en dan zijn kwartaalcijfers heilig. Aan de andere kant is het voor ons bestaande klanten ook zaak dat het allemaal fantastisch blijft gaan met Tesla, al is het allemaal een wassen neus (bij ons is iedere dag gewoon einde kwartaal, gewoon je best doen en verkopen) die goede kwartaalcijfers, de analisten en de media zullen er van smullen. Als het even iets tegenzit, ongeacht de reden (kijk maar nar einde jaar 2014) slachten ze je genadeloos af....
Ja, je kan je "recht" halen door een vervangende auto te eisen, maar mogelijk heb je nog een 2de auto, of kan je er een van iemand lenen of heb je hem niet nodig even 1-2 dagen. Ze komen hem dan afhalen met een flatbed en ben je mogelijk eerder aan de beurt... Bij mij tot nu toe altijd prima gegaan moet ik bekennen.

En ja, zonder verkoop géén service.... Je moet niet de illusie hebben dat ze deze level van goede service (op de wachttijden na nu even dan) kunnen geven alléén maar gebaseerd op verkopen in het verleden...
 
Last edited:
Wat ik niet helemaal volg, en wat ik al eerder aan haalde, wie snapt dit niet? Het is een gloednieuw bedrijf wat 'even' alles uit de grond probeert te stampen.

Zoals pvh hier boven al netjes aan geeft, zonder verkoop bestaat Tesla over een paar maanden niet meer.

De vergelijking trekken met Audi, BMW of VW is prima, maar koop dan ook een van die auto's en zet de Model S op marktplaats.

Ik wil Tesla vooral zien groeien, groter én beter worden dan elk bestaand merk. Groeien gaat nu eenmaal met ups en downs. Vergeet vooral niet dat de mensen bij Tesla keihard werken en het écht geen onwil is. Het zal mij allemaal een zorg wezen, ik heb na 55.000km pas mijn eerste beurt laten doen en nu bij 72.000km heb ik nog geen intentie om bij 75k de volgende te doen. In het najaar laat ik er (wellicht) weer eens naar kijken.
 
Nou nou, je bent wel erg mild:) Ze werken heel hard en het is inderdaad zeker geen onwil, maar een betere prognose van werk en de daarbij behorende noodzakelijke snellere opschaling had ze wel heel veel kosten en gedoe voorkomen. Het is niet zo dat snelle groei per definitie gelijk is aan steken laten vallen...Als ze het echt goed doen, dan combineren ze sales met afleveren en voldoende after sales bezetting. Zo onvoorspelbaar snel gaat het nou ook weer niet. De levertijd is lang, dus je ze kunnen zich best goed voorbereiden op wat er komen gaat. Dus ja ik wil ze graag verder zien groeien, is in ons aller belang, maar de service capaciteit moet ondertussen omhoog en het aantal issues met de afgeleverde auto's naar beneden.

De kosten die ze hebben moeten maken nu voor mij: service calls en tijd voor organisatie, wegslepen, vervangen huur auto betalen, transport auto naar service center, loaner batterij en andere werkzaamheden, transport van auto naar Nederland, reparatie batterij in Tilburg, terugplaatsen oude batterij, Hhdden voorkomen kunnen worden als de service interval <1 i.p.v. >3,5 maand was geweest.
 
En als je dan onvoldoende snel op kunt schalen met service personeel ivm onvoldoende aanbod en opleiding ervan dan leg je toch gewoon de verkoop even stil...:confused:

Helaas werkt ons kapitalistische systeem niet zo. Tesla MOET verkopen om winstgevend te worden. Het aandeel TSLA zakt hard wanneer ze dat even zouden doen.

Wij moeten gewoon geduld hebben :) Geef het tijd, meer niet.
 
Ik snap best dat het een groeiend bedrijf is met alle bijbehorende groeipijntjes. Maar ik heb wel een ton voor een auto betaald en als de service dan achterblijft voel ik me niet geheel serieus genomen. Overigens: dit is een theoretische opmerking: ik heb nog helemaal niets te klagen in ik vermoed dat dat voor de meeste eigenaren geldt. Maar het argument 'het is een jong bedrijf dus we accepteren het maar' vind ik te kort door de bocht.
 
Niemand maakt de opmerking dat het een jong bedrijf is dus accepteren we het maar. Ik denk dat een aantal hier gewoon goed kunnen relativeren.

Ook moet het niet uitmaken of je een auto van een ton of van 20k hebt om goede service te krijgen, Als je iets koopt, moet het goed zijn, is het niet goed moet het opgelost worden. En over het niet serieus genomen voelen, dat koppel ik niet aan of iets lang duurt. Tot nu toe niet één keer meegemaakt dat ik me niet serieus genomen heb gevoeld, integendeel. Heb nog nimmer zo een goed gevoel bij een ander merk gehad als bij Tesla, en echt de indruk dat ze echt naar je luisteren en je begrijpen.
Dat het bij een snel groeiend bedrijf wat langer duurt dan gewenst, en waarschijnlijk verwacht dat is dan zo. En wat is lang wachten? Als iets gevaarlijk is om mee door te rijden, dan zullen ze dit je niet laten doen. Dat heet dan weer prioriteiten stellen. Overigens is er best wel wat jurisprudentie aangaande reparatie tijden, welke acceptabel zijn als ze 10% van de garantietermijn in totaal behelzen.. En dan gaat het over het moment van brengen en weer ophalen. Uiteindelijk is de daadwerkelijk reparatietijd bij Tesla naar mijn mening erg kort. Dit komt met name omdat ze vaak tot 23.00 doorgaan waar ik andere merken dat nog niet zo snel zie doen.
 
Ik begrijp de reactie van "dvroegop". Maar tegelijk ervaar ik echt wel baaaaaakken vol goede wil van een jonge en zeer enthousiaste ploeg die niet steeds alle touwtjes in handen heeft en die, met vallen en opstaan, de klanten tracht tevreden te stellen ... En niet te vergeten, onze Elon heeft het een beetje druk met zijn raketten, zowel op de grond als in een baan om de aarde, de timing laat dus soms wel te wensen over.
 
Ik stond wel gewoon stil hè, midden in de nacht in Duitsland met 3 man in de auto, door een bekend probleem waar ze geen tijd voor hadden.

Dat gaat voor mij echt verder dan groeipijn. Het kostte met flink wat moeite om die andere twee mee te krijgen in het idee dat het prima is om 1,5 uur langer over de reis te doen met de tesla. Waren ze na de heenweg net overtuigd, heb ik dit op de terugweg. Slechte PR is minstens zo'n groot risico voor de beurskoers als stagnerende verkoop:) Dus ik ben dol op het bedrijf en nog doller op mijn Tesla, maar hier laten ze gewoon een steek vallen.
 
Ik snap best dat het een groeiend bedrijf is met alle bijbehorende groeipijntjes. Maar ik heb wel een ton voor een auto betaald en als de service dan achterblijft voel ik me niet geheel serieus genomen. Overigens: dit is een theoretische opmerking: ik heb nog helemaal niets te klagen in ik vermoed dat dat voor de meeste eigenaren geldt. Maar het argument 'het is een jong bedrijf dus we accepteren het maar' vind ik te kort door de bocht.

Ik heb ook een ton betaald voor de auto, maar dat bedrag zit hem vooral in de nieuwe techniek. Niet BMW of Mercedes die al een miljoen auto's gemaakt heeft.

Ik stond wel gewoon stil hè, midden in de nacht in Duitsland met 3 man in de auto, door een bekend probleem waar ze geen tijd voor hadden.

Dat gaat voor mij echt verder dan groeipijn. Het kostte met flink wat moeite om die andere twee mee te krijgen in het idee dat het prima is om 1,5 uur langer over de reis te doen met de tesla. Waren ze na de heenweg net overtuigd, heb ik dit op de terugweg. Slechte PR is minstens zo'n groot risico voor de beurskoers als stagnerende verkoop:) Dus ik ben dol op het bedrijf en nog doller op mijn Tesla, maar hier laten ze gewoon een steek vallen.
Ik heb met het zelfde probleem stil gestaan, maar ook dat accepteer ik vanwege het feit dat het nieuwe techniek is en iedereen gewoon mega druk is.

Wellicht dat ik er anders over denk omdat ik een eigen bedrijf run en daardoor wellicht iets anders tegen de zaken aan kijk? Ik begrijp maar al te goed dat groeien moeilijk gaat.
 
Bij SeC Zaventem zeiden ze een tijdje terug ook dat ze echt wel onderbemand zijn; ook een typische groeipijn natuurlijk, maar ik kan me voorstellen dat het fenomeen verergerd wordt door het feit dat ze moeilijk mensen vinden die meteen inzetbaar zijn: Tesla kan niet zomaar de gemiddelde "mecanicien" bij Volkswagen of Peugeot wegplukken, want zo'n "Tesla-engineer" moet wel iets méér kennen van elektriciteit en electronica! Groeipijnen plùs varkenscyclus...