Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wachttijd SeC loopt op...

This site may earn commission on affiliate links.
ik was gisteren even bij SUC Amsterdam en het viel met voor de 3e keer op dat de helft van de bruggen bezet zijn met blauwe nummerborden. Je zou toch verwachten dat die 160 taxi's zo'n groot aandeel zouden uitmaken, taxi's zou hooguit 10% van de totaal aantal tesla's dat Amsterdam als service center heeft. Zouden de taxi's voorrang krijgen?
Taxi's worden natuurlijk intensiever gebruikt: (veel) meer kilometers, veel in- en uitstappen, korte ritjes, etc.
Logisch dat ze dan meer onderhoud nodig hebben.
 
nou, een gemiddelde stads taxi rijdt 50.000 km per jaar, dat red ik ook makkelijk.
Maar goed, ik snap wel dat een bedrijfsauto een kortere doorlooptijd wil voor reparatie, de chauffeur is echt afhankelijk.
Het was ook niet bedoeld als commentaar, maar meer een mogelijke mede verklaring voor het oplopen van de wachttijd voor anderen.
 
Over je sommetje ervee: ik denk dat een factor 2 toch echt aan de krappe kant is, omdat Tesla meer service/reparatietijd nodig heeft per beurt, maar toch vooral omdat de tesla vaker reparatie nodig heeft. Wij hebben 4 tesla's generatie 2013 in onze leasepool en allemaal zijn ze al keren voor ongeplande reparaties terug geweest. Bij de Audi's en BMW's in de pool is er sinds die tijd nog geen een voor een reparatie terug geweest. Alleen geplande onderhoudsbeurt, bandenwissel of reparatie van schade.....

Oké, mooie aanvulling. Factor 3. Maakt het aantal nog groter (95 mensen totaal) en de instroomproblemen derhalve ook.

Je moet aan het aantal auto's dat de SeC bezoekt ook een weging meegeven per gereden aantal kilometers. Daarmee verhoogt de kans dat er een taxi voor service binnen staat behoorlijk...
logisch. Volgens mij maken die jongens eerder richting 80k km per jaar.

Ik zou dat niet abnormaal vinden. Als de taxi binnen is voor onderhoud of herstelling = geen inkomen voor de chauffeur. Of zou men de taxi hardware gemakkelijk kunnen swappen naar een andere wagen (loaner)? Lijkt me niet vanzelfsprekend.

Ja, er zijn mobiele meters en afrekenapparatuur bij mijn weten. Kan me voorstellen dat dat er ligt bij betreffende taxi bedrijf voor de auto's die in reparatie zijn. Met 160 auto's waarschijnlijk meerdere setjes.
 
Ik belde deze week Aartselaar voor een afspraak en die vertelden mij dat de oude policy van een werkplaatsbezoek elke 20.000 km is losgelaten en het nu 1x per jaar is geworden, ongeacht gebruik. Leek mij ook een stuk logischer, ik heb er nu ruim 46.000 op staan en zou niet weten wat ze aan de auto zouden moeten doen.
 
Gisteren Zaventem gecontacteerd, afspraak 4 juni voor regulier onderhoud (en ze maken zich sterk dat ik m'n tegelijk bestelde Chademo-adapter dan ook heb). Lijkt me redelijk, zo'n termijn van 6 weken (heb dit bij BMW ook al meegemaakt). De gemiddelde rijke Chinees zal niet kunnen begrijpen dat ie zijn wagen overmorgen niet kan terug krijgen, maar de gemiddelde Belg toch wel :)
 
Tijdens het P85D evenement in Maasmechelen is er gezegd dat er in de omgeving van Gent nog ideeën waren voor uitbreiding.

Voor Belgie zou er nog een Sec bijkomen, werd gezegd. Weet iemand daar iets meer over? Eergisteren en ik naar Zaventem geweest voor jaarlijks onderhoud, prima service en Mercedes S als vervangwagen maar die files... Niet te doen.
 
Ik belde deze week Aartselaar voor een afspraak en die vertelden mij dat de oude policy van een werkplaatsbezoek elke 20.000 km is losgelaten en het nu 1x per jaar is geworden, ongeacht gebruik. Leek mij ook een stuk logischer, ik heb er nu ruim 46.000 op staan en zou niet weten wat ze aan de auto zouden moeten doen.

toch niet helemaal waar. Er komt iedere keer dat je accelereert enorm veel kracht op de auto te staan. Er worden veel punten in de auto gecontroleerd om te zien of ze nog vast zitten :) maar 1 x per jaar is zeker genoeg... IOk wilde hem met 78000 voor de twee keer binnenbrengen, echter ze hebben pas eind juli tijd :)
 
Vandaag (19-nov-2015) afspraak gemaakt bij SeC A'dam voor de eerste servicebeurt na 2 jaar en 42K km.
Niks lange wachttijd; eerste mogelijkheid was vrijdag 4 december des ochtends. Dat kwam mij niet zo goed uit,
dus nu is het donderdag 10 december des middags geworden.

Wordt netjes geadministreerd als 'Annual Service' à eu 578,51 met als extra opmerking '24 Month/25000 Mile/40000 km Service' en 'Pay Type: Service Plan' à eu 0,00.
 
Ik betaal gewoon die eu 700,00 incl. BTW, mag ik aannemen.

Mijn verklaring is dat de vriendelijke juffrouw in de afspraak wilde vastleggen dat de onderhoudsbeurt van het type 24 maanden / 40K km moest zijn, ondanks dat het de eerste service beurt is.
Dat kost bij Tesla Motors niks meer ten opzichte van een 12 maanden / 20K beurt, vandaar dat er iets met eu 0,00 moest komen te staan bij die extra opmerking.
Overigens doen ze wel iets meer na twee jaar, dacht ik. Bijvoorbeeld de hydraulische en koelvloeistoffen vervangen. Toch?