Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wandelgebieden en/of routes tijdens Superchargen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit draadje heb ik opgestart om de mooie wandelplekjes in de buurt van Superchargers te delen.

Ik rij voor mijn werk redelijk wat km's en heb sinds een paar weken een Tesla model S85D. Meestal rij ik de accu nagenoeg leeg en zet de auto dan aan de Supercharger. Ik heb gemerkt dat (in geval van mijn 'oudere' auto uit 2015) ~70%/~50kWh opladen ~60-70 minuten duurt. In de auto blijven zitten vind ik zonde.

Dan loop ik liever een stukje. Ik zie nu al uit naar dat de mooie zomerdagen er weer aankomen. Wandelen lijkt me een prima en gezonde invulling van de beschikbare tijd. Ik heb standaard een paar goede wandelschoenen in de kofferbak liggen.

Wie loopt er wel eens een rondje in de buurt, terwijl de auto aan het laden is? Ik hoop in dit draadje de ervaringen van mij te delen, en ook die van anderen te lezen.

Assen; Achter het hotel ligt een klein militair oefen terrein in een natuurgebied dat is opengesteld voor wandelingen tussen zonsopgang en zonsondergang. Hier heb je wat naaldbomen, (zand)paden en heide. Verrassend leuk stukje vind ik zelf. Zoals iedere Supercharger ligt het aan de snelweg en dat hoor je natuurlijk wel, maar daar zijn de vogels niet van onder de indruk. Als je wat langer wil wandelen of hardlopen (niet voor mij van toepassing) dan zou je zelfs het rondje kunnen uitbreiden naar de baggelhuizerplas die daar weer achter ligt. Afhankelijk van het weer, is wel het advies om schoenen aan te doen die vies mogen worden.
Tesla Supercharger Assen - Natuurgebiedje.PNG


Zwolle; ligt op een industrieterrein, nog geen inspirerende wandelroute gevonden (tenzij je fan bent van shoppen bij een Zweedse meubelgigant).

Naarden; nog niet bekeken, maar er schijnt een bos/haven in de buurt te zijn.

Ughelen; Ligt in een bosrijk gebied, dus mogelijkheden genoeg. Prima voor een wandelrondje van 5km.
Tesla Supercharger Ughelen - Natuurgebiedje.PNG