You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben geen fiscalist, maar dat zijn wel de kosten inclusief afschrijvingen, dus volgens mij maakt dat wel degelijk uit?
In Duitsland is de bonus 6000 en 3000 netto.Model 3 SR+ nu als “onderweg” model te koop voor €41.880 in Duitsland. Dat is weliswaar inclusief de duitse ev-bonus van €3000 maar dan nog €3000 beter geprijsd dan €47.995 hier in NL
View attachment 602531 View attachment 602532
De Mia mag je behouden als hij over 5 kalenderjaren valt. Dus december 2018 tot januari 2022. Ruim 3 jaar dus. Deze behoef je dan niet te desinvesteren.Ik heb hem ook zakelijk, met MIA, aangeschaft en denk er sterk over om hem na 3jaar te verkopen. Inderdaad wel wat MIA terug betalen, maar nog wel met nog 2jaar 4% bijtelling en voor de waterval van ex Lease.
Hopelijk is de Y dan een beetje leverbaar
Die van ons staat vanaf vandaag te koop: Tesla Model 3 Standard RWD Plus AutoPilot, 46.280ex - LeaseBijtellingVriendelijk
Heb je nog 4 jaar lang 4% bijtelling
Is de hoge opbrengst gunstig voor het doorschuiven naar prive?Nu de MY RWD rond de 50k in de prijslijst staat is het financieel erg aantrekkelijk om de M3 in te ruilen. Ondanks de hoge km-stand is de opbrengst (en daarmee de afschrijving) erg gunstig. Qua range niet optimaal (ook al valt het mee als ik huidige degradatie meereken) en daar ben ik toch wel van afhankelijk als km-vreter en Italie liefhebber (met de M3 halen we 1.300 km vrij relaxed op 1 dag maar met MY RWD wordt dat een extra tussenstop met overnachting)
Tot zover de afweging met het verstand. M'n afweging met het hart gaat het toch winnen. Dan maar wat meer uitgeven en iets leuks onder m'n kont
(de huidige M3 schuiven we dan door naar prive)
Nee. Minimaal vijf jaar na de eerste dag van het kalenderjaar waarin je de auto kocht. Dus half december 2019 betekent tellen vanaf 1 januari 2019. Daarmee heb je per 1 januari 2024 geen desinvesteringsbijtelling meer.Ik ben half december 2019 gaan rijden. Is de mia regel dan dat ik kalenderjaren 2020, 2021 en 2022 moet blijven rijden? Vanaf januari 2023 mag ik dan zonder mia desinvestering over naar een volgende auto?
weegt de lagere bijtelling en MRB op een nieuwe nu niet op tegen de hogere bijtelling en MRB van een nieuwe in 2025 als je nu blijft doorrijden?Ik kan ze verkopen voor bijna de nieuwprijs (4% auto's) en aantal in Duitsland gekocht (denk dat ik op die zelfs winst maak), maar wat koop ik terug (want ik heb ze wel nodig) ?
Ze kosten namelijk zowat niks op dit moment (PV prive en zaak, nog garantie en alleen de banden vervangen). Is paar honderd laadkosten per jaar en de verzekering. Nieuwere kopen (wel weer EV) is veel meer bijtelling (winst is dan snel weg). Ik kan linksom of rechtsom niet zien dat ik er winst op maak op termijn, dus we rijden ze door.
Ik schijf ze uiteraard af, maar ben bang dat ik mag afttikken als ik ze verkoop (restwaarde is hoog), dat zal wel dalen na paar jaar. Maar datzelfde heb ik met een nieuwere. Overigens hetzelfde "rittje" al gehad met de 0% wagens....... was ook niet slim, gewoon doorrijden en vekopen na 5 jaar (of naar prive schuiven als je BV hebt).
En is geen straf.... ze doen het nog uitstekend
p.s. ik wil geen Y..... maar ben wel zo gek om de cybertruck te kopen als die er komt (ook als is dat financieel en praktisch gezien gewoon dom).
Voor de motorrijtuigenbelasting maakt het niet uit of de auto op 31 december 2024 staat geregistreerd of een dag later. Het vijf jaar gelijke tarief vanaf registratie is alleen van toepassing op de bijtelling.hogere bijtelling en MRB van een nieuwe in 2025
Ik heb een Y besteld en als die geleverd wordt (dec-feb) verkoop ik mijn M3 LR FSD & Trekhaak. Staat dan ca. 65k op de teller en ik zie de meeste met vergelijkbare specs en km aangeboden voor rond de 52k euro. Daar ga ik ook op mikken met als deal sweetener een set winterbanden erbij (passen toch niet op de Y). Is qua afschrijving (ca 15k in iets meer dan 3 jaar) de goedkoopste auto die ik ooit reed.Ik kan ze verkopen voor bijna de nieuwprijs (4% auto's) en aantal in Duitsland gekocht (denk dat ik op die zelfs winst maak), maar wat koop ik terug (want ik heb ze wel nodig) ?
Ze kosten namelijk zowat niks op dit moment (PV prive en zaak, nog garantie en alleen de banden vervangen). Is paar honderd laadkosten per jaar en de verzekering. Nieuwere kopen (wel weer EV) is veel meer bijtelling (winst is dan snel weg). Ik kan linksom of rechtsom niet zien dat ik er winst op maak op termijn, dus we rijden ze door.
Ik schijf ze uiteraard af, maar ben bang dat ik mag afttikken als ik ze verkoop (restwaarde is hoog), dat zal wel dalen na paar jaar. Maar datzelfde heb ik met een nieuwere. Overigens hetzelfde "rittje" al gehad met de 0% wagens....... was ook niet slim, gewoon doorrijden en vekopen na 5 jaar (of naar prive schuiven als je BV hebt).
En is geen straf.... ze doen het nog uitstekend
p.s. ik wil geen Y..... maar ben wel zo gek om de cybertruck te kopen als die er komt (ook als is dat financieel en praktisch gezien gewoon dom).
Is de hoge opbrengst gunstig voor het doorschuiven naar prive?
Of nog net iets langer wachten tot de prijs van FSD omhoog gaat en je auto in een keer 7500 meer waard wordt…Ik heb een Y besteld en als die geleverd wordt (dec-feb) verkoop ik mijn M3 LR FSD & Trekhaak. Staat dan ca. 65k op de teller en ik zie de meeste met vergelijkbare specs en km aangeboden voor rond de 52k euro. Daar ga ik ook op mikken met als deal sweetener een set winterbanden erbij (passen toch niet op de Y). Is qua afschrijving (ca 15k in iets meer dan 3 jaar) de goedkoopste auto die ik ooit reed.