Kwam deze oude topic tegen en vroeg me af hoe de Tesla rijders de wagen schoonhouden.
Ik heb mijn auto nu bijna 2 weken en na 2 weekenden voetbal is de S aan een schoonmaakbeurt toe. Met de P 911 ging ik altijd naar Loogman Amsterdam en ben van plan hetzelfde te doen met de S.
Hoe houden jullie de wagen schoon?
Hoe vaak gaan jullie naar de wasstraat?
Zijn er nog zaken om op te letten bijv. buitenspiegels?
Er is op dit forum, schat ik in, consensus over het mijden van wasstraten. De kans op krassen is groter en ook de kans dat je je mooie velgen beschadigt aan de vaak te smalle geleiderails is niet denkbeeldig.
Waarom zou je ook naar een wasstraat gaan?
Ik doe het volgende:
-Spuit de Model S met hoge druk vrij van aanhangend vuil en modder
-Sproei de auto in met schuim (40 cc op 400 cc water) met de hogedrukspuit
-Was de auto met een rechthoekige mop op een steel, deze nu en dan in een grote emmer schoon water dopen
-Weer afspuiten met hoge druk, maar nu op een grotere afstand
-Grote waterdruppels afblazen met bladblazer
-Drogen met grote fleecedoeken
Deze totale klus kost mij 25 minuten.
Vergelijk dit met de wasstraat. Ik woon op 7 km van de dichtstbijzijnde. Ik moet er naar toe rijden, ticket kopen, aanschuiven in de rij, door de wasstraat, nadrogen en soms ook nog onderdelen schoonmaken en terug naar huis rijden. In mijn geval ook nog twee keer met de pont. De rit naar de wasstraat en terug kost mij anderhalf uur. Als ik thuis ben is er meestal veel water langs de schone carrosserie gelopen uit de deurhandels, trunk en frunk. Dat water is meestal in strepen opgedroogd en moet dus alsnog worden afgenomen.
In de tijd die het mij meer kost om naar de wasstraat te rijden, kan ik alle deuren, sponningen en instaplijsten schoonmaken. Ook is er dan nog tijd om de auto te stofzuigen en de ruiten binnen af te nemen.