Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat als... de wagen zichzelf afsluit - met de kleine op de achterbank

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren snel nog even brood halen op terugweg naar huis. Stop bij de automaat, laat de sleutel mooi in de console liggen net zoals mijn GSM. Stap uit en haal nog even wat kleingeld uit de koffer. (zoals ik zo vaak doe) Twee meter tot aan de automaat en op het moment dat ik mijn brood neem hoor ik de wagen achter me vergrendelen...

Daar stond ik dan, in t-shirt bij 5°, zonder sleutel, zonder GSM en bovenal met mijn zoontje van 3 op de achterbank vast geriemd in de kinderstoel. :-(

Even rustig blijven en de kleine stap voor stap uitgelegd wat hij diende te doen - gezellig in de woonwijk met het alarm loeihard :)

Bugje Tesla?

Weer een mooi verhaal om te vertellen toen ik thuiskwam - vrouw lief wilde dadelijk de Tesla verkopen :-(
 
nee hoor - geen bugje, Heb het ook wel eens meegemaakt - gelukkig zonder kind in de auto. Even iets uit de tas op de achterbank gehaald, tas verschoven, deur dicht.. en sleutel was ontraceerbaar.
Gelukkig zijn mijn kinderen nu oud genoeg.. maar in die tijd had ik gewoon een vaste stelregel - geen kleine kids alleen in de auto achterlaten, welke auto dan ook... En sinds Tesla altijd of sleutel of telefoon mee..
 
  • Like
Reactions: fredz
Die hierboven is ter verdediging voor je vrouw:).

Signaal van de sleutel werd waarschijnlijk verstoord doordat de GSM erbij lag. Het is mij al eens overkomen dat ik wegloop met de sleutel in m'n zak terwijl vrouw of gezin er nog in zat. Zij wisten het alarm ook niet te waarderen:oops:.
Heb ook al eens gehad tijdens het autowassen dat sleutel en telefoon in de auto lagen waarna hij zich vergrendelde. Ik heb toen een willekeurige voorbijganger gevraagd de Tesla App op zijn mobiel te installeren waarna ik inlogde en de auto kon ontgrendelen. App wel weer verwijderd natuurlijk:rolleyes:.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Zelfde meegemaakt door de handtas van de vrouw met sleutel & gsm in de koffer te steken.
Gelukkig is mijn oudste ondertussen 8 jaar en begreep ze mijn instructies om langs de voorste deuren uit te stappen zodat ik er weer in kon (kinderslot op achterste deuren).

Vervolgens zelf de achterbank ingedoken, zetels plat gelegd en in de kofferruimte de sleutels kunnen bemachtigen.
 
Ja idem hier - alleen is hij 3,5 maar kan hij gelukkig de gordel al zelf losmaken. Met klauteren heeft hij geen probleem :) waardoor de voordeur snel open was.

Al hield ik mijn hart even vast voor die piano lak en het leder o_O
 
  • Funny
Reactions: Rubinho
Ik snap niet goed waarom sommige die keyfob in de auto leggen. ik heb dat ding altijd in mijn broekzak zitten. En zoals hierboven reeds gemeld probeer ik de gsm in een andere zak te stoppen omdat deze de keyfob verstoord.
Als ik snel even uit de auto moet en er zit nog iemand in, doe ik de deur in de eerste klik dicht en niet helemaal, zodat het alarm niet af gaat.
Als ik iets langer uit de auto ben, (of onveilige omgeving) zet ik hem in P via het scherm.
 
  • Informative
Reactions: Defiant
Heb ik ook al gehad met een loaner, dus geen reservesleutel of toegang via de app. De fob lag gewoon op de "jachtvloer" maar bleek onzichtbaar voor de auto... zijn ze van het SEC met de reservesleutel moeten komen!
De app is gewoon broodnodig als oplossing voor dergelijke "imperfecties".
 
In Frankrijk (op vakantie werkt de reguliere routine niet als je met zwembroek aan in de auto stapt) had ik ook zo'n oeps momentje. Toen kwam ik erachter dat het signaal van de sleutel niet werd opgepikt vanaf het opbergvak direct onder het scherm. In de center console wordt die prima geregistreerd. Dus ook zonder mobiele interferentie heeft de auto een aantal blind spots.
 
De smartphone lijkt dus niet de enige boosdoener. (Al merk ik wel dat deze ook op het audiosignaal nogal wat interferentie geeft)

Tijd dat ik een paar oude gewoontes dan toch maar eens her-oriënteer (deze dateren nog van de BMW) en ook vrouwlief informeer voor die in de kou staat :)
 
Ik heb ook een aantal keren de keyfob in de auto laten liggen. Alle keren ging de auto open met een duwtje op de deurgreep. Vreemd dat de telefoon daar verstoort maar kan kennelijk. Overigens geeft onze Leaf een duidelijk signaal als we willen vergrendelen (wat altijd handmatig moet) en de sleutel er in ligt. Wel lastig als dit je overkomt.
 
Heeft mijn net-uit-het-asiel-geredde-hond, een jaar geleden, ook na vijf minuten mogen meemaken (en nochtans had ie duidelijk al trauma's genoeg voor ie op die achterbank kroop!). Gewoon dat automatisch sluiten afzetten, is de oplossing waarvoor ik toen (achteraf...) koos. Alarm werkt trouwens niet, denk ik, met automatische temperatuurbeveiliging, en dat laatste heb je natuurlijk echt wél nodig als je eraan denkt hond of kind achter te laten in de wagen, ook al is het maar voor vijf minuten (je kan ook wel een hartaanval krijgen tijdens die vijf minuten, over door een bus overreden worden, of nog zoiets minder leuks - en dan valt er toch minstens één leven te redden).
 
Interessant.
Als mijn vrouw in de auto blijft terwijl ik snel even ergens binnen spring laat ik ook de sleutel achter in de auto. Smartphone heb ik altijd op zak.

Wagen trekt de deurhendels dan wel terug, maar gaan ook terug open bij het indrukken.

Wel goed om te weten dat de smatphone de keyfob kan verstoren.
 
Zelfde meegemaakt door de handtas van de vrouw met sleutel & gsm in de koffer te steken.
Gelukkig is mijn oudste ondertussen 8 jaar en begreep ze mijn instructies om langs de voorste deuren uit te stappen zodat ik er weer in kon (kinderslot op achterste deuren).

Vervolgens zelf de achterbank ingedoken, zetels plat gelegd en in de kofferruimte de sleutels kunnen bemachtigen.
Kon je ook niet de trunk via het scherm openen?
 
Ik snap niet goed waarom sommige die keyfob in de auto leggen. ik heb dat ding altijd in mijn broekzak zitten. En zoals hierboven reeds gemeld probeer ik de gsm in een andere zak te stoppen omdat deze de keyfob verstoord.
Als ik snel even uit de auto moet en er zit nog iemand in, doe ik de deur in de eerste klik dicht en niet helemaal, zodat het alarm niet af gaat.
Als ik iets langer uit de auto ben, (of onveilige omgeving) zet ik hem in P via het scherm.
Maak je geen zorgen Frank. Als ik overal aan denk gaat bij mij ook alles goed:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: S-19910