De reveal was een feestje dat in orde was, ontvangst met Champagne, hapjes a volonté, na de reveal nog een walking dinner.
Om 8 u werden de gordijnen opengeschoven van een zaal met tribunes, een korte film en intro die een kwartiertje duurden, dus snel to the point.
Er waren 2 modellen, een versie van 106K 'First edition' en eentje van 96K 'HSE'.
Dan werden we uitgenodigd om de koetsen vol vettige vingers zetten.
Dealers weten nog niet veel van de technische aspecten, er zou bij ons dealership nog een 'EV-specialist' komen.
Meeste aantallen gaan naar Nederland omdat de wetgeving gaat veranderen.(1300-tal)
Enkele 100-en gereserveerd voor de Belgische markt, ondanks dat België qua aantallen verkoop voor jaguar zelfs op de 2de plaats, na Duitsland komt op het vasteland. .
Mooi design en binnenafwerking ook op goed niveau, een Jaguar-adept vond de sluithaken van de frunk en de deuren erg rudimentair, 'een Jaguar onwaardig'. Als het handschoenvak dichtgeklapt wordt, zie je de boordplank bewegen.
De wagen ziet er compact uit, de binnenruimte is wel wat ruimer dan vermoed, maar ik vind hem vergelijkbaar met Mercedes C, BMW 3-klasse. Achteraan minder beenruimte dan in de MS.
Voor huidige bestellers leveringen pas voor 2019.
DC-laden enkel op 50KW, groter vermogen naar 100KW komt later! Laadpoort enkel Type 2, de CCS DC dubbel pins waren op de tentoongestelde wagens nog niet geïnstalleerd, wel al plaats voorziening, afgedekt door een rubber klepje.
Voor de 4G-connectie moet een abonnement genomen worden, de updates komen gratis en ngl er nood aan is.
Voor de trekhaak leek me de hiervoor aangehaalde 750kg trekgewicht precies wat voorbarig, althans wat ik zo tussen de regels van de uitleg van de dealer aanvoelde is men nog bezig met homologatie...'
Frunk trouwens erg klein gaat imo erg weinig gebruikt worden met 1 kabel ligt deze al goed vol.
Hoogte koffer achteraan is door de aflopende daklijn beperkt, met de banken plat komt er wel veel ruimte vrij.
In de koffer hebben ze ook de ruimte onder het vloerpaneel gekopieerd van Tesla, echter veel kleiner.
Testritten mogelijk vanaf juni.
Enkele foto's: