Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Leuk maar toch vrij veel geld voor een kleine tweedeurs auto.
Heb even m'n TCO-Excel ge-update: vind die nieuwe Zoé met 41kWh toch wel een serieuze wagen (en goedkoper dan een tweedeurs Fiat 500C overigens :)). Van de esthetiek val ik niet achterover, maar eindelijk komt er écht schot in de zaak van goedkope(re) EV's met realistische range te bouwen, lijkt me.

Zie bijlage (geen idee waarom ik die niet als .xls kan uploaden, maar soit - wie met de spreadsheet wil spelen zendt me maar een bericht!).
 

Attachments

  • KostprijsZoeTesla2016-1 Feuil1.pdf
    119.7 KB · Views: 53
Wat de andere merken doen ? Specs kopiëren en nog wat pimpen.


Mercedes toont elektrische SUV in Parijs


Tss. Veel gekakel, maar geen eieren !!

Niet dat er geen concurrentie mag komen voor Tesla, graag zelfs, het zou betekenen dat de EV markt eindelijk opengegooid wordt.
Maar iedereen spreekt over Tesla killers, en we blijven voorts i3-en en Zoë's zien met een wat grotere range, maar het blijven overdekte rolstoelen.
Ik voorspel dat de Model 3 er nog eerder zal zijn dan een volwaardige (familie-)auto van de andere merken, en dan zijn ze wéér te laat.
 
Tss. Veel gekakel, maar geen eieren !!

Niet dat er geen concurrentie mag komen voor Tesla, graag zelfs, het zou betekenen dat de EV markt eindelijk opengegooid wordt.
Maar iedereen spreekt over Tesla killers, en we blijven voorts i3-en en Zoë's zien met een wat grotere range, maar het blijven overdekte rolstoelen.
Ik voorspel dat de Model 3 er nog eerder zal zijn dan een volwaardige (familie-)auto van de andere merken, en dan zijn ze wéér te laat.

Model 3 ligt nog steeds op schema. Presentatie in maart, toen target om in 2020 500.000 auto's te maken. Toen de tsunami van reserveringen en daarna een uitvoerige toelichting op de aangepaste plannen. Pencils down rond juli (gedaan). In Q3 afronden van de contracten met suppliers. Is nu. Dan hebben de suppliers negen maanden om hun proces op orde te brengen (Elon zei erbij dat dat wel moet lukken want dat is ook de tijd die nodig is om een mens te maken). Deadline per 1 juli 2017 en dan zal productie starten. Maar men heeft zelf al rekening gehouden met mogelijkheid/waarschijnlijkheid dat er leverancier het net niet redt en er al een kwartaal bijgeteld. De productie start dan ergens eind Q3 en de eerste auto's worden in de laatste maanden van 2017 geleverd en in 2018 is de hele reserveringslijst weggewerkt.
Van bezoekers aan de fabriek horen we positieve geluiden over de productielijn (the machine that makes the machine) al ontbreken details vanwege NDA en de Gigafactory ligt voor op schema. We kunnen altijd wel, met een verwijzing naar het verleden het lacherig opzij schuiven "want het loopt altijd uit", maar dat hoeft hier helemaal niet. Ik blijf optimistisch. Model 3 is geen gecompliceerde auto, zoals de X.
 
Tss. Veel gekakel, maar geen eieren !!

Niet dat er geen concurrentie mag komen voor Tesla, graag zelfs, het zou betekenen dat de EV markt eindelijk opengegooid wordt.
Maar iedereen spreekt over Tesla killers, en we blijven voorts i3-en en Zoë's zien met een wat grotere range, maar het blijven overdekte rolstoelen.
Ik voorspel dat de Model 3 er nog eerder zal zijn dan een volwaardige (familie-)auto van de andere merken, en dan zijn ze wéér te laat.

Wat ik bijzonderder vind is de prijs van de Mercedes die zou rond de 40k moeten gaan kosten instap dus ben benieuwd.
 
Porsche lijkt toch steeds serieuzer te worden met hun Mission E: Porsche to build its own fast-charging network: 150 kW and Tesla capable?

150kW snelladen en met adapter zou deze ook voor Tesla werken. Oa Mercedes schijnt in de samenwerking te zitten.

Wacht maar af, straks gaat men gewoon Tesla als energieleverancier kiezen. We praten over de situatie van over een paar jaar en dan zal geen gezond denkend mens accepteren dat hij een dure auto koopt die niet bij de SuC's, dan meer dan verdubbeld, kan laden. Dit is een eerste stap, voorzichtig nog voor the audience. Het gaat goed komen.