Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Het is duidelijk dat de paniek in Duitsland (fossiele-)Autoland is losgebarsten. Geen kat in de zak als je een Tesla koopt (wat ik ergens in die Autobild las) maar eerder een kat in het nauw (de Duitse auto-industrie inclusief haar tentakels) maakt rare sprongen.
Ik kan er wel om lachen
volledig mee eens.
Zij hebben natuurlijk ook deze grafiek gezien :
Screen Shot 05-10-18 at 10.04 PM.PNG

en deze review gelezen :
Screen Shot 05-10-18 at 10.06 PM.PNG
 
  • Like
Reactions: BobbyKings
De grafiek doet plezier. OK, die markt van "mid-sized premium sedans" is weliswaar een bijna verwaarloosbare niche-markt in de VS (iemand daar ooit een Audi A4 sedan zien rondrijden???) maar er eigenlijk geen goede reden, denk ik, waarom die grafiek niet extrapoleerbaar zou zijn naar de Europese markt, waar dat segment belangrijker is.
 
De grafiek doet plezier. OK, die markt van "mid-sized premium sedans" is weliswaar een bijna verwaarloosbare niche-markt in de VS (iemand daar ooit een Audi A4 sedan zien rondrijden???) maar er eigenlijk geen goede reden, denk ik, waarom die grafiek niet extrapoleerbaar zou zijn naar de Europese markt, waar dat segment belangrijker is.
En dat is precies wat de gevestigde orde zo bang maakt..hier in West Europa is dit het meest belangrijke segment. M3 gaat, als de productielijnen 10K auto's per week toe laten, het gehele gevestigde establishment wegvagen......daar is men bang voor!
 
En dat is precies wat de gevestigde orde zo bang maakt..hier in West Europa is dit het meest belangrijke segment. M3 gaat, als de productielijnen 10K auto's per week toe laten, het gehele gevestigde establishment wegvagen......daar is men bang voor!
... en dus probeert men nu nog gauw Tesla dood te knijpen.
Pers, leasingmaatschappijen, verzekeringen, overheden ... alle zeilen worden bijgezet om Tesla af te blokken.


Maar ze zijn (véél) te laat.
Zeker bij de jongere generatie zit Tesla al lang in de hoofden en vooral in het hart.
 
  • Like
Reactions: FVO
... en dus probeert men nu nog gauw Tesla dood te knijpen.
Pers, leasingmaatschappijen, verzekeringen, overheden ... alle zeilen worden bijgezet om Tesla af te blokken.


Maar ze zijn (véél) te laat.
Zeker bij de jongere generatie zit Tesla al lang in de hoofden en vooral in het hart.

En die jongere generatie is veel meer begaan met zaken als klimaat, milieu en het afbouwen van fossiele brandstof. En, hebben we pas in een andere grafiek gezien, willen het graagst bij Tesla werken :) en zijn veel gevoeliger voor een community. Het moet ook allemaal ergens in passen en geen op zichzelf staande aankopen.
 
  • Like
Reactions: FVO
... en dus probeert men nu nog gauw Tesla dood te knijpen.
Pers, leasingmaatschappijen, verzekeringen, overheden ... alle zeilen worden bijgezet om Tesla af te blokken.


Maar ze zijn (véél) te laat.
Zeker bij de jongere generatie zit Tesla al lang in de hoofden en vooral in het hart.
Hmmmm..ik ben gevleid....de jongere generatie.....ja Tesla zit bij mij in het hoofd en in het hart o_O
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Hmmmm..ik ben gevleid....de jongere generatie.....ja Tesla zit bij mij in het hoofd en in het hart o_O
Als je ouder wordt kun je ook verder voorop lopen. Naast mijn eerste Tesla in november 2013 hebben wij al 11 jaar een warmtepomp.
Wij wonen op een toeristisch eiland met veel wandelende bezoekers. Het is opvallend dat alle jochies hun vader en moeder attenderen op de Tesla die vanaf het dijkweggetje goed zichtbaar in de carport staat.
 
En die jongere generatie is veel meer begaan met zaken als klimaat, milieu en het afbouwen van fossiele brandstof. En, hebben we pas in een andere grafiek gezien, willen het graagst bij Tesla werken :) en zijn veel gevoeliger voor een community. Het moet ook allemaal ergens in passen en geen op zichzelf staande aankopen.

.. en dat niet alleen, maar die er ook genoeg van hebben het gevoel te hebben belazerd te worden door conglomeraten .. verzekeraars, financieel sector/banken, autoindustrie.. Sectoren die door de doorgeslagen liberalisering gedurende de afgelopen decennia veel te veel macht hebben gekregen en hun eigen gang hebben kunnen gaan, wat oa de dieselfraude heeft opgeleverd en de ruimte om te sjoemelen met de milieutesten.. het vertrouwen in partijen werkzaam in deze sectoren is sterk gedaald/cq wantrouwen toegenomen.. en dan is het een verademing een partij als Tesla met een eigen gezicht (Musk) van een nu eens niet sec financieel gedreven entrepeneur tegen te komen... typerend vond ik het verschil tussen de lancering van de I-Pace (kill, afstandelijk, zonder "gezicht") in vergelijking met de lancering van de semi/Roadster...

Wat mij betreft heeft dat inderdaad niet zoveel met leeftijd te maken.. je ziet/ervaart het of niet..
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Steven
.. en dat niet alleen, maar die er ook genoeg van hebben het gevoel te hebben belazerd te worden door conglomeraten .. verzekeraars, financieel sector/banken, autoindustrie.. Sectoren die door de doorgeslagen liberalisering gedurende de afgelopen decennia veel te veel macht hebben gekregen en hun eigen gang hebben kunnen gaan, wat oa de dieselfraude heeft opgeleverd en de ruimte om te sjoemelen met de milieutesten.. het vertrouwen in partijen werkzaam in deze sectoren is sterk gedaald/cq wantrouwen toegenomen.. en dan is het een verademing een partij als Tesla met een eigen gezicht (Musk) van een nu eens niet sec financieel gedreven entrepeneur tegen te komen... typerend vond ik het verschil tussen de lancering van de I-Pace (kill, afstandelijk, zonder "gezicht") in vergelijking met de lancering van de semi/Roadster...

Wat mij betreft heeft dat inderdaad niet zoveel met leeftijd te maken.. je ziet/ervaart het of niet..

Ik met mijn 65 jaar (toen) heb de lancering van de Semi/Roadster vanaf front-row mee mogen maken en dat was een ervaring die ik nooit meer zal vergeten.
 
  • Love
Reactions: CO2CLEAN
"VW has awarded 40 billion euros ($48 billion) in contracts to battery producers, double from just a few weeks ago. The deals take the German manufacturer within striking distance of its target to lock down 50 billion euros in supplies. By 2025, VW plans to sell as many as 3 million all-electric cars per year, Chief Executive Officer Herbert Diess told investors Thursday at the annual shareholder meeting in Berlin."

.....

“By 2020 we will offer our customers more than 25 new electric models and more than 20 plug-in hybrids,” Diess said. “In just a few years’ time, then, across all brands and regions, we aim to put the world’s largest fleet of electric vehicles on the road.”

(As Musk Berates Analysts, VW Unleashes Massive Counterpunch)

In 2020 meer dan 25 elektrische modellen! Het heeft allemaal veel te lang geduurd maar het omslagpunt lijkt nu wel in zicht.
 
"VW has awarded 40 billion euros ($48 billion) in contracts to battery producers, double from just a few weeks ago. The deals take the German manufacturer within striking distance of its target to lock down 50 billion euros in supplies. By 2025, VW plans to sell as many as 3 million all-electric cars per year, Chief Executive Officer Herbert Diess told investors Thursday at the annual shareholder meeting in Berlin."

.....

“By 2020 we will offer our customers more than 25 new electric models and more than 20 plug-in hybrids,” Diess said. “In just a few years’ time, then, across all brands and regions, we aim to put the world’s largest fleet of electric vehicles on the road.”

(As Musk Berates Analysts, VW Unleashes Massive Counterpunch)

In 2020 meer dan 25 elektrische modellen! Het heeft allemaal veel te lang geduurd maar het omslagpunt lijkt nu wel in zicht.

Wat heel interessant wordt is de prijs per kWh die VW gaat betalen in die 40 miljard aan batterij-contracten. Dat wordt heel bepalend voor het concurrentievermogen van VW, en indirect ook voor alle andere bedrijven die batterijen op de markt moeten gaan kopen.

Dat wordt een mooie strijd.
 
  • Like
Reactions: robertvg
Ach ja, de dinosaurussen brullen nog steeds. En hoe meer Tesla presteert, hoe harder ze brullen. Voor de rest is er nog weinig te melden, of het moet een enkel Jaguar-, Mercedes- of BMW-model zijn. Hele lijnen zoals Tesla dat doet, zien we nog nergens. Window dressing is het voorlopig. Meer niet, helaas.

Waar ze wel heel actief mee bezig zijn, is Tesla dwars te zitten. Journalisten, politiek, juridische procedures, geen middel wordt geschuwd om Tesla zwart te maken. Ach ja, what's new. Voorlopig hebben ze het nakijken en met plakken en knippen verandert dat niet.