Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Vers van de pers:

Cookies op ed.nl | ed.nl

VDL en DAF gaan samenwerken aan E-truck.

Ik heb er zelf vorige maand een heeeel klein stukje in mogen rijden. Zeer bijzonder stukje techniek van eigen bodem!

DAF: ‘Nog te vroeg voor elektrische trucks’ • TTM.nl

Wel snelle ommezwaai gemaakt, dit artikel is van 29 mei 2017

'DAF Trucks blijft voorlopig inzetten op verfijning van de dieselaangedreven vrachtwagens. Een elektrische vrachtwagen van het Nederlandse merk zal er niet snel komen'

Ik vind minder als een jaar best rapido, volgens mij heeft VDL gewoon het elektrische gedeelte van die truck ontwikkeld en DAF heeft een paar maanden geleden besloten om zich toch maar in te kopen om met de eer te mogen strijken
 
  • Informative
Reactions: robertvg
DAF: ‘Nog te vroeg voor elektrische trucks’ • TTM.nl

Ik vind minder als een jaar best rapido, volgens mij heeft VDL gewoon het elektrische gedeelte van die truck ontwikkeld en DAF heeft een paar maanden geleden besloten om zich toch maar in te kopen om met de eer te mogen strijken

Denk dat je daar zomaar gelijk in kunt hebben. Sinds December 2016 rijden er 12 elektrische bussen op de stadslijnen en een aantal streeklijnen rondom Venlo. De bussen zijn geleverd door VDL en van het type Citea LLE 99 Electric.

VDL beschikt dus al enige tijd over een elektrische aandrijflijn..
 
Toyota maakt nu ook reclame voor Tesla.

Schermafbeelding 2018-05-19 om 16.10.47.png
 
Denk dat je daar zomaar gelijk in kunt hebben. Sinds December 2016 rijden er 12 elektrische bussen op de stadslijnen en een aantal streeklijnen rondom Venlo. De bussen zijn geleverd door VDL en van het type Citea LLE 99 Electric.

VDL beschikt dus al enige tijd over een elektrische aandrijflijn..

Ik kan bevestigen dat de aandrijflijn van VDL is, daar ik zelf bij VDL werk en ook aan het E-truck project mee werk.

Overigens is dit nu geen geheim meer: er staat immers VDL E-power op de zijkant van de truck ;)
 
De Renault Zoë R110 is te bestellen. Kleine veranderingen, waarvan het hogere vermogen het belangrijkste is. Geen zichtbare veranderingen aan de buitenkant kunnen zien op het persfotootje, behalve dat er een paarse kleur leverbaar is waar mijn teerbeminde hartjes van in haar ogen krijgt (m.a.w. het wordt dus een paarse). Dus ik denk dat we zaterdagochtend bij de Renault dealer een dorp verderop aan de koffie gaan zitten (als ik de plannen even zo snel heb begrepen).
Vernieuwd: Renault Zoe als R110 | Autonieuws - AutoWeek.nl
 
wel raar dat bijna alle merken gewoon hun wagens uit stock kunnen leveren terwijl Tesla zoveel auto's niet kan produceren welke ze kunnen verkopen.
View attachment 303786
Beetje flauw.
Ben geen Audi fan meer maar als je x-duizend auto's levert - ken de cijfers niet - zijn er vanzelfsprekend orders die om wat voor reden dan ook niet doorgaan.
Tesla heeft overigens zelf ook een pagina met direct leverbare - showroom / nieuwe auto's.
Voorraad | Tesla Nederland

2018-05-26_13-36-30.jpg
 
Last edited:
Citaat: ”In 2025 zal een derde van alle Audi’s geëlektrificeerd zijn, stelt de Audi-topman. ,,De techniek wordt uiteindelijk volstrekt oninteressant. Sterker nog, in zo’n elektrische auto kun je straks op elk gewenst moment extra aandrijfkracht en reikwijdte bijkopen. Je bestelt die online en voor een periode van bijvoorbeeld twee weken. Omdat je op vakantie gaat, bijvoorbeeld.”

Benieuwd wanneer Tesla dit mogelijk maakt!
 
Citaat: ”In 2025 zal een derde van alle Audi’s geëlektrificeerd zijn, stelt de Audi-topman. ,,De techniek wordt uiteindelijk volstrekt oninteressant. Sterker nog, in zo’n elektrische auto kun je straks op elk gewenst moment extra aandrijfkracht en reikwijdte bijkopen. Je bestelt die online en voor een periode van bijvoorbeeld twee weken. Omdat je op vakantie gaat, bijvoorbeeld.”

Benieuwd wanneer Tesla dit mogelijk maakt!

Tesla heeft dit gratis aangeboden voor 60/70 modellen die in werkelijkheid een software gelimiteerde 75 batterij hebben. Dit was in Florida toen een storm kwam en mensen sneller het gebied konden verlaten. Tesla extends battery range for drivers in South Florida until October 1

Overigens is het niet logisch om veel auto's te maken die meer capaciteit hebben dan gebruikt wordt. Dat zorgt voor hogere aanschafwaarde en hoger gewicht dat (bijna) niet gebruikt wordt. Ik zie de uitspraak van Audi dan ook aan voor een misverstand tussen Audi en de journalist die dit heeft opgeschreven.
 
  • Like
Reactions: Maarten CH
Tesla heeft dit gratis aangeboden voor 60/70 modellen die in werkelijkheid een software gelimiteerde 75 batterij hebben. Dit was in Florida toen een storm kwam en mensen sneller het gebied konden verlaten. Tesla extends battery range for drivers in South Florida until October 1

Overigens is het niet logisch om veel auto's te maken die meer capaciteit hebben dan gebruikt wordt. Dat zorgt voor hogere aanschafwaarde en hoger gewicht dat (bijna) niet gebruikt wordt. Ik zie de uitspraak van Audi dan ook aan voor een misverstand tussen Audi en de journalist die dit heeft opgeschreven.

Dat was ook mijn eerste gedachte maar het is nu ook zo dat voor de meesten een 1.100 cc motor in de praktijk voldoende zal zijn. Toch koopt men meer.
Een voor een grote groep zou een auto met de minirange, 100 - 150 km in de praktijk voldoende zijn, maar dat aksepteert niemand.

En als straks de batterijen dik onder de $.100,00 per kWh komen en in voldoende mate beschikbaar kun je voor een relatie klein bedrag een behoorlijk groter range hebben. Een paar duizend erbij geeft je veel meer gemak. Minder afhankelijk van laden onderweg (in feite ontlasting van de laadinfra), beter op vakantie kunnen etc. Veel zit tussen de oren en dat gaat hier ook spelen.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN