Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Als je inderdaad moet pielen om op de juiste wijze boven de mat te staan, dan werkt het inderdaad niet. Als het een kwestie is van erop rijden en laden maar, dan zou ik wel voor kiezen. Geen kabels meer, etc.

Ik ben benieuwd of het goed werkt en wat de laadsnelheid bij Audi zal zijn.
 
Als je inderdaad moet pielen om op de juiste wijze boven de mat te staan, dan werkt het inderdaad niet. Als het een kwestie is van erop rijden en laden maar, dan zou ik wel voor kiezen. Geen kabels meer, etc.

Ik ben benieuwd of het goed werkt en wat de laadsnelheid bij Audi zal zijn.

Voor de S al vele jaren als after market product te krijgen, maar volgens mij nooit echt aangeslagen.

Hier een voorbeeld:

Wireless charging upgrade now available for Tesla Model S
 
Lol: "In 2017 werden er 4 miljoen elektrische auto’s verkocht. De aanname volgens velen is dat de markt voor elektrische auto’s in 2025 véél groter is met 29 miljoen elektrische auto’s"

Maar 29 miljoen in 2025? Ik dacht eerder aan het viervoudige.

Gaat nog steeds nergens om. Bedroevend. Nog steeds voornamelijk beloftes en waar dan iets concreet wordt strandt het weer op het: "Oh ja, niet aan gedacht, moeten batterijen kopen".
Ik lijk wat cynisch en dat klopt ook.
 
De wereldmarkt voor auto's is zo'n 80 miljoen. 29 miljoen is een marktaandeel van ~37%. Het viervoudige zou wel een bijzondere groei van de totale markt zijn.
Je hebt helemaal gelijk. Die had ik beter moeten researchen. 29 miljoen zou dan wel eens kunnen kloppen. Want de Skodas van deze wereld gaan natuurlijk hun meuk nog jarenlang in de derde wereld op de markt dumpen om makkelijk winst te maken.
 
Skoda ging in 2017 met 6,6% vooruit, de VW-groep als geheel boekte een nieuw verkooprecord met 10,7 miljoen verkochte auto's of +4.3%. Die cijfers zullen het management alvast niet motiveren om de steven meer richting EV te wenden, zelfs al gaat het in Europa iets minder. Imo gaat dat pas kunnen veranderen als de massa die nu 20k a 30k uitgeeft aan hun Ice voor hetzelfde geld een EV kan kopen met vergelijkbare functionaliteit.
 
Het management is nooit gemotiveerd geweest om te veranderen richting EV. Voor de vorm worden er heel wat fantastische prototypes getoond waar je vervolgens niets meer van hoort. De strijdlust richting Tesla is enorm in woorden en lobby. De beloftes omtrent eigen initiatieven zijn niet van de lucht. Verder gebeurt er niet veel en verdienen VW en de andere fabrikanten nog steeds dik aan de kankerverwekkende uitlaatgassen met of zonder sjoemelsoftware.
Die EV met vergelijkbare functionaliteit voor 20-30k had er allang kunnen zijn als de miljarden die in de ontwikkeling van ice's was gestoken in batterijtechnologie. Maar ja, waar geen wil is...:(
 
Zéér interessant filmpje m.b.t. verbruiks- en laadsnelheidtest van Jaquar I-Pace.

Conclusie:
25% meerverbruik ten opzichte van model X,
44,5% meerverbruik ten opzichte van model S,
ongeveer 281 km snelweg bereik met snelheid een van 100-130 kmh (van de opgegeven 480 km),
van 11% naar 80% laden bij IONITY duurt 44:50 minuten,
maximale laadsnelheid 83,4 kW.
ongeveer 81,3 kWh aan benutbare batterijcapaciteit (van de opgegeven 90 kWh).

Jaquar I-Pace is geen auto voor de lange afstand :D
 
Zéér interessant filmpje m.b.t. verbruiks- en laadsnelheidtest van Jaquar I-Pace.

Conclusie:
25% meerverbruik ten opzichte van model X,
44,5% meerverbruik ten opzichte van model S,
ongeveer 281 km snelweg bereik met snelheid een van 100-130 kmh (van de opgegeven 480 km),
van 11% naar 80% laden bij IONITY duurt 44:50 minuten,
maximale laadsnelheid 83,4 kW.
ongeveer 81,3 kWh aan benutbare batterijcapaciteit (van de opgegeven 90 kWh).

Jaquar I-Pace is geen auto voor de lange afstand :D

Ik ben ooit tegengekomen dat Jaguar een Tesla 85-je heeft gepleegd. De batterij heeft namelijk zo'n 87 kWh capaciteit waarvan inderdaad zo'n 81-82 bruikbaar is. Heb helaas niet zo de bron bij de hand.
 
  • Informative
Reactions: Adm
Zéér interessant filmpje m.b.t. verbruiks- en laadsnelheidtest van Jaquar I-Pace.

Conclusie:
25% meerverbruik ten opzichte van model X,
44,5% meerverbruik ten opzichte van model S,
ongeveer 281 km snelweg bereik met snelheid een van 100-130 kmh (van de opgegeven 480 km),
van 11% naar 80% laden bij IONITY duurt 44:50 minuten,
maximale laadsnelheid 83,4 kW.
ongeveer 81,3 kWh aan benutbare batterijcapaciteit (van de opgegeven 90 kWh).

Jaquar I-Pace is geen auto voor de lange afstand :D
En dan heb je de CCS thuislader nodig om de batterij in 5 uur vol te krijgen met 11kW.
 
Zéér interessant filmpje m.b.t. verbruiks- en laadsnelheidtest van Jaquar I-Pace.

Conclusie:
25% meerverbruik ten opzichte van model X,
44,5% meerverbruik ten opzichte van model S,
ongeveer 281 km snelweg bereik met snelheid een van 100-130 kmh (van de opgegeven 480 km),
van 11% naar 80% laden bij IONITY duurt 44:50 minuten,
maximale laadsnelheid 83,4 kW.
ongeveer 81,3 kWh aan benutbare batterijcapaciteit (van de opgegeven 90 kWh).

Jaquar I-Pace is geen auto voor de lange afstand :D

De "boodschappenwagen van een ton". Aannemende dat dit klopt, laat het zien dat Jaguar halfbakken met de EV-ontwikkeling bezig is geweest. Als het verbruik zo hoog is, sta je dus gewon drie kwartier te wachten voordat je naar je volgende 100kW lader kan rijden... Daarnaast zijn deze feiten niet in lijn met wat Jaguar beloofd te leveren. Dat wordt nog leuk.. maar slecht voor de EV-acceptatie.