Adm
Active Member
8 jaar of 160.000 km.
Mij wordt net 10 jaar vertelt via Twitter. Ik heb nog even gevraagd of dat met unlimited miles is.
Audi on Twitter
Waar heb je de 8 jaar en 160'000 km gevonden?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
8 jaar of 160.000 km.
Evenveel als Model 3 standaard range en zo ongeveer elke andere EV. Alleen Tesla S/X en Model 3 LR hebben betere garantie.160k is niet zoveel.
Battery | Audi USAMij wordt net 10 jaar vertelt via Twitter. Ik heb nog even gevraagd of dat met unlimited miles is.
Audi on Twitter
Waar heb je de 8 jaar en 160'000 km gevonden?
Volgens Roland van der Put kan de e-Tron tot 80% met 150 kW laden en daarna tot 98% met 50 kW. Tesla is dus voorlopig (tot SuC gen 3?) snellaadkoning af.
Roland van der Put on Twitter
Ik vraag mij af of de cw waarde van 0,30 betrekking heeft op de versie met spiegels i.p.v. camera's.
Je snapt niet hoe het kan. Steeds hetzelfde patroon. Er komt een EV uit, die nauwelijks op het niveau is van Tesla, en het eerste wat men roept: Tesla gaat het moeilijk krijgen. Nergens iets over de ICE's die het veld gaan ruimen, noch over de mooie toekomst van EV's, nee, zodra er maar iets op de markt komt: TESLA GAAT FAILLIET.Weer een pretentieus artikel op De Standaard:
Voor Tesla breken moeilijke tijden aan
Dat is in dezelfde grootte orde als de Tesla waar deze mee concurreert?
Hoeveel wagens van, afgerond, 100k€ kan je slijten? Tesla verkocht er vorig jaar in Europa 28.000, het jaar voordien 15.000.
Jullie hebben gelijk. Ik had even de 5000 per week van de M3 voor ogen.De markt voor dure auto's is in Europa blijkbaar ongeveer 5.5 miljard dollar waard en daarbij gaat men uit van ongeveer 60.000 stuks.
In de praktijk is er geen verschil; als je je Model X 100D tot 75% laad kan je nog altijd meer dan 50kW trekken en op dat half uurtje laden heb je meer range geladen dan wat die e-tron kan op 80%.Dat 150KW effectief tot 80% blijven laden neutraliseert toch wel grotendeels het nadeel van de lagere range. Ben reuze benieuwd naar een praktijktest zeg midden 2019 waarbij een Tesla en een etron van vergelijkbare prijs beide Brussel naar Groningen en terug doen. Dat stel zowel de beschikbaarheid van de laders, de range en de zuinigheid op de proef.
Ik weet niet of je vertrouwd bent met het medialandschap in Belgie, maar de Standaard is nog de grootste (enige?) kwaliteitskrant in Belgie. Maar wat Tesla betreft slaat hun verslaggeving op niets, ze willen blijkbaar de concurrentie met rioolkrant HLN aangaan.De Standaard, van wat?
Kwaliteitskrant tov de rest. De Tijd heeft trouwens ook HLN neigingen in hunTesla coverage.Kwaliteitskrant?
Die titel hebben ze al een tijd verloren. Ik zou ze nu aan de Tijd geven, maar ook daar staat de redactionele kwaliteit onder druk.
De markt voor dure auto's is in Europa blijkbaar ongeveer 5.5 miljard dollar waard en daarbij gaat men uit van ongeveer 60.000 stuks. (https://www.statista.com/outlook/1060000/102/luxury-cars/europe#market-revenue)
Als Tesla daar al een flinke hap uitneemt, dan lijken 40.000 stuks per jaar veel. Net zoals al eerder in dit topic door iemand anders gezegd...de EVs van "de andere merken" zullen vooral met de ICE versies van de andere merken concurreren. En zelfs (geldt voor Model 3 in de VS) de overstap van een "lagere" klasse ICE naar een duurdere EV wordt nieuw geschuwd.
De Audi gaat inhappen op de ICE versies van Mercedes, BWM en Audi zelf. Iedere Audi EV die verkocht wordt ten koste van een Audi ICE levert (marge) verlies op voor Audi. De kunst voor de EU producenten zal zijn het verlies van marge lager te laten zijn dan de CO2 boetes die de EU vanaf 2020 (vooralsnog) van plan is uit te delen.
De ICE fabrikanten maken EVs voor maar 2 redenen:
- Het "managen" van de CO2 boetes uit de EU
- Een merk image maken/behouden dat ze modern en capabel zijn
Geld en image en image is geld.
Dat valt op zich goed mee.. Maar met een gewoon rijbewijs mag het totaal de 3500kg niet overschrijden. Met een eigen gewicht van 2400kg betekent dit 1100kg (incl. passagiers). Dat is niet voldoende voor een stevige caravan, maar wel voor m'n karreke met wat competitiekarts of een racemotor.
In de praktijk is er geen verschil; als je je Model X 100D tot 75% laad kan je nog altijd meer dan 50kW trekken en op dat half uurtje laden heb je meer range geladen dan wat die e-tron kan op 80%.
Is de etron qua specs verder vergelijkbaar met de X100D? Binnenruimte, laadruimte, interieur? Is de etron in dat opzicht niet meer een concurrent van de model Y in spé?Zoals ik zeg, in de praktijk is er niet zoveel verschil, de langere range van de 100D neutraliseert het iets trager laden en vice versa. Maar dan heb je natuurlijk wel 30k meer voor je auto uitgegeven...