jpet
Jan P.
Het had zo'n leuk draadje kunnen worden :-(...
Maar ja, ik begon zelf ook al met minder leuk nieuws
Misschien de titel veranderen in "Wat de andere automerken zeggen dat ze gaan doen" :tongue:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het had zo'n leuk draadje kunnen worden :-(...
Maar ja, ik begon zelf ook al met minder leuk nieuws
Of in "Welk automerk is binnen 3 jaar de concurrent van Tesla?"Misschien de titel veranderen in "Wat de andere automerken zeggen dat ze gaan doen" :tongue:
Ik lees net dat de boete voor Volkswagen/Audi in de VS kan oplopen tot 18 miljard Dollar als blijkt dat ze inderdaad gesjoemeld hebben.
Cookiewall: Cookies op de Volkskrant | de Volkskrant
Dat is ook mijn beeld. Met opzet, willens en wetens wordt een feature ingebouwd om de testen op uitstoot te omzeilen..
Denken ze dat het klimaat een spelletje is of zo ? Maak me niet zo snel kwaad.. maar nu hebben ze me wel zo ver..
Er zijn langzamerhand zoveel indicaties dat het heel snel de verkeerde kant op gaat met de opwarming.. dat de vaak voorspelde versnelling zich heeft ingezet en het point of no return bereikt is. En dan dit kortzichtige op korte termijn gerichte winstbejag.. Gewoon fraude - echt keihard aanpakken - al gaan ze er door failliet...
Las toevallig vandaag dit in de Volkskrant...
View attachment 94766
Volkswagen geeft het toe: ze hebben de kluit belazerd. Nu gaan er koppen rollen.
Ik ben benieuwd wat er in Europa gaat gebeuren.
Misschien oud nieuws, maar ik zag op de IAA bij Mercedes een Power Pack voor thuis welke al leverbaar is....
Als die grote automerken met zoveel geld iets willen, dan is het er ook snel.
Ik verwacht dat de Porsche heel snel met de e-mission zal komen. Nou ja snel binnen 3 jaar ofzo ;-)
View attachment 94986
18 miljard boete.
Moet je je eens voorstellen wat ze hadden kunnen doen als ze dat geld in de ontwikkeling van EV's hadden gestoken.
Dat is ook mijn beeld. Met opzet, willens en wetens wordt een feature ingebouwd om de testen op uitstoot te omzeilen..
Denken ze dat het klimaat een spelletje is of zo ? Maak me niet zo snel kwaad.. maar nu hebben ze me wel zo ver..
Er zijn langzamerhand zoveel indicaties dat het heel snel de verkeerde kant op gaat met de opwarming.. dat de vaak voorspelde versnelling zich heeft ingezet en het point of no return bereikt is. En dan dit kortzichtige op korte termijn gerichte winstbejag.. Gewoon fraude - echt keihard aanpakken - al gaan ze er door failliet...
Las toevallig vandaag dit in de Volkskrant...
View attachment 94766
Met alle respect, maar dit draait kennelijk om stikstofdioxide uitstoot en dat heeft meer te maken met smogvorming.
Daarnaast: alle producenten produceren momenteel auto's die een veel zuiniger verbruik laten zien tijdens de diverse testen dan tijdens het daadwerkelijk gebruik. Hybrides lopen daarin voorop, niet de diesels. Dat weten we allemaal al lang en er wordt heel weinig aan gedaan. Waarom zijn we dan zo verontwaardigd? Dit is in essentie precies hetzelfde.
Als overheden echt zo graag het autopark willen verduurzamen, dan moeten ze daar ook goede maatregelen voor nemen. En dus niet b.v. de bijtelling boven de 50K op 22% zetten, waarmee de Model S dwars gezeten wordt. Daar erger ik mij heel veel meer aan dan een producent die zichzelf aanpast aan starre meetcycli, waardoor het wagenpark alleen maar op papier verduurzaamt. Ondernemingen zullen altijd zoeken naar de weg die hen het meeste geld oplevert. Dus als overheid moet je er gewoon voor zorgen dat verduurzaming interessant wordt.
Daarnaast: alle producenten produceren momenteel auto's die een veel zuiniger verbruik laten zien tijdens de diverse testen dan tijdens het daadwerkelijk gebruik. Hybrides lopen daarin voorop, niet de diesels. Dat weten we allemaal al lang en er wordt heel weinig aan gedaan. Waarom zijn we dan zo verontwaardigd? Dit is in essentie precies hetzelfde.
.
Ik heb niet gezegd dat we specifiek dit wisten, maar wel dat huidige auto's worden ontwikkeld om in de test optimaal te presteren, zonder dat in de praktijk de uitstoot echt veel lager wordt. Natuurlijk, dit is een schepje er bovenop, maar wel hetzelfde idee.
De beurswaarde is gekelderd omdat de beleggers bang zijn voor het effect op de resultaten. Beleggers zijn als groep vrij amoreel.
Ik vind dit toch van een geheel andere orde. Het is ook niet voor niets dat er zo'n commotie ontstaat. Iedereen weet dat een auto in een test betere resultaten geeft doordat daarop wordt geanticipeerd en dat diezelfde auto in de praktijk dat (bij lange na) niet haalt.
Maar hier spreken we niet van "diezelfde" auto. Hier is willens en wetens een modificatie toegepast om de "test" voor de gek te houden.
Natuurlijk zijn de beleggers bang voor effecten op de resultaten. Niet zonder reden denk ik.
Missing the point.
Dan is het eigenlijk lachwekkend dat er hier zoveel ophef over is. Vind ik dan.