Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Met de e-tron zijn die idd al lang aan het experimenteren. Ik denk dat ze er niet in slagen een business case te maken waar ze ook geld kunnen verdienen. Dat is natuurlijk een groot probleem voor de klassieke producenten. Marge en verkoopprijs noodzakelijk om er geen verlies op te maken.
 
Over Audi Q6 E-tron

Video vanaf 13:57: Audi e-tron quattro electric SUV Introduction at the 2015 Frankfurt Motor Show (IAA) - YouTube
"With the quick-charge network that will be available in Germany starting in 2017 on motorways or freeways you will need less than 30 minutes for 400 km of range"

Video vanaf 1:55: Audi Q6 e-tron (IAA 2015) - Sitzprobe und Interview mit Marc Lichte - YouTube
"Anfang 2018 kommt dieses Auto auf dem Markt, 65.000 Euro soll er kosten".


Moeilijk om het waarheidsgehalte te toetsen. Mogelijk was het een slimme marketingtruc om het merk Audi in de spotlights op de IAA te zetten.
Verder had Audi namelijk helemaal niets te melden. Nou ja, de nieuwe A4 (9e generatie alweer), gaap.
Geldt trouwens ook voor Porsche met de Mission E. Ook niets te melden, behalve dan een minuscule facelift van de 991.
 
Als aanvulling hierop
CPQa_ikW8AA3UkK.jpg

Dat is ook mijn beeld. Met opzet, willens en wetens wordt een feature ingebouwd om de testen op uitstoot te omzeilen..
Denken ze dat het klimaat een spelletje is of zo ? Maak me niet zo snel kwaad.. maar nu hebben ze me wel zo ver..

Er zijn langzamerhand zoveel indicaties dat het heel snel de verkeerde kant op gaat met de opwarming.. dat de vaak voorspelde versnelling zich heeft ingezet en het point of no return bereikt is. En dan dit kortzichtige op korte termijn gerichte winstbejag.. Gewoon fraude - echt keihard aanpakken - al gaan ze er door failliet...


Las toevallig vandaag dit in de Volkskrant...
View attachment 94766
 
Misschien oud nieuws, maar ik zag op de IAA bij Mercedes een Power Pack voor thuis welke al leverbaar is....
Als die grote automerken met zoveel geld iets willen, dan is het er ook snel.
Ik verwacht dat de Porsche heel snel met de e-mission zal komen. Nou ja snel binnen 3 jaar ofzo ;-)

mercedes-benz-power-pack.jpg
 
Dat hadden ze natuurlijk ook al eerder moeten doen- investeren om zuiniger/groener te worden.
Niettemin, dat geld kan nog steeds in ontwikkeling EV's gestoken worden ! Innen en daarvoor bestemmen via eof anders fonds.

Het is gewoon je reinste fraude overigens, moedwillig de kluit belazeren inderdaad. En dan op een onderwerp als dit. Hoe onverantwoordelijk kan je zijn !

18 miljard boete.
Moet je je eens voorstellen wat ze hadden kunnen doen als ze dat geld in de ontwikkeling van EV's hadden gestoken.
 
Dat is ook mijn beeld. Met opzet, willens en wetens wordt een feature ingebouwd om de testen op uitstoot te omzeilen..
Denken ze dat het klimaat een spelletje is of zo ? Maak me niet zo snel kwaad.. maar nu hebben ze me wel zo ver..

Er zijn langzamerhand zoveel indicaties dat het heel snel de verkeerde kant op gaat met de opwarming.. dat de vaak voorspelde versnelling zich heeft ingezet en het point of no return bereikt is. En dan dit kortzichtige op korte termijn gerichte winstbejag.. Gewoon fraude - echt keihard aanpakken - al gaan ze er door failliet...


Las toevallig vandaag dit in de Volkskrant...
View attachment 94766

Met alle respect, maar dit draait kennelijk om stikstofdioxide uitstoot en dat heeft meer te maken met smogvorming.

Daarnaast: alle producenten produceren momenteel auto's die een veel zuiniger verbruik laten zien tijdens de diverse testen dan tijdens het daadwerkelijk gebruik. Hybrides lopen daarin voorop, niet de diesels. Dat weten we allemaal al lang en er wordt heel weinig aan gedaan. Waarom zijn we dan zo verontwaardigd? Dit is in essentie precies hetzelfde.

Als overheden echt zo graag het autopark willen verduurzamen, dan moeten ze daar ook goede maatregelen voor nemen. En dus niet b.v. de bijtelling boven de 50K op 22% zetten, waarmee de Model S dwars gezeten wordt. Daar erger ik mij heel veel meer aan dan een producent die zichzelf aanpast aan starre meetcycli, waardoor het wagenpark alleen maar op papier verduurzaamt. Ondernemingen zullen altijd zoeken naar de weg die hen het meeste geld oplevert. Dus als overheid moet je er gewoon voor zorgen dat verduurzaming interessant wordt.
 
Met alle respect, maar dit draait kennelijk om stikstofdioxide uitstoot en dat heeft meer te maken met smogvorming.

Daarnaast: alle producenten produceren momenteel auto's die een veel zuiniger verbruik laten zien tijdens de diverse testen dan tijdens het daadwerkelijk gebruik. Hybrides lopen daarin voorop, niet de diesels. Dat weten we allemaal al lang en er wordt heel weinig aan gedaan. Waarom zijn we dan zo verontwaardigd? Dit is in essentie precies hetzelfde.

Als overheden echt zo graag het autopark willen verduurzamen, dan moeten ze daar ook goede maatregelen voor nemen. En dus niet b.v. de bijtelling boven de 50K op 22% zetten, waarmee de Model S dwars gezeten wordt. Daar erger ik mij heel veel meer aan dan een producent die zichzelf aanpast aan starre meetcycli, waardoor het wagenpark alleen maar op papier verduurzaamt. Ondernemingen zullen altijd zoeken naar de weg die hen het meeste geld oplevert. Dus als overheid moet je er gewoon voor zorgen dat verduurzaming interessant wordt.

Ook over het hogere verbruik van ICE en oneigenlijk gebruik van PHEV's zijn we verontwaardigd. Waar het hier echter om gaat is dat tot nu toe (we dachten dat) iedereen netjes binnen de regeltjes bleef. Fabrikanten gingen auto's afplakken en spiegels demonteren, maar dat was binnen de regelgeving toegestaan. Wat Volkswagen nu presteert is bedrog en beslist niet toegestaan. Hogere SO2 uitstoot leidt inderdaad tot meer smogvorming en is daarmee zeer schadelijk voor de gezondheid.
Probleem met overheden is doorgaans dat ze te veel tijd nodig hebben om zich de materie eigen te maken en wetten op te stellen. Ze lopen daarmee steevast achter de feiten aan.

Overigens weten wij in Europa al lang dat deze vorm van bedrog (cycle beating) mogelijk is. We hebben er echter nooit serieus onderzoek naar gedaan en laten het dus net als de zwendel bij de FIFA aan de Amerikanen over om de bedriegers te straffen.

Cycle beating
For the emission standards to deliver real emission reductions it is crucial to use a test cycle that reflects real-world driving style. However the fixed speeds, gear shift points and accelerations of the NEDC offer possibilities for manufacturers to engage in what was called 'cycle beating' to optimise engine emission performance to the corresponding operating points of the test cycle, while emissions from typical driving conditions would be much higher than expected, undermining the standards and public health.[6] In one particular instance, research from two German technology institutes found that for diesel cars no 'real' NOx reductions have been achieved after 13 years of stricter standards.[9]

bron:
New European Driving Cycle - Wikipedia, the free encyclopedia
 
Last edited:
wacht even...hier is wat anders aan de hand. Moedwillig is de software zo ontwikkeld dat tijdens de test substantieel lagere uitstoot-waarden worden gemeten dan in de praktijk als de test niet loopt.
Dat is gewoon fraude. ... dat is gewoon de boel belazeren. En daarom iig mijn verontwaardiging.

Waar jij het over hebt is dat de testsituaties niet vergelijkbaar zijn met het gewone gebruik van de auto. En wat betreft heb je gelijk.

Waarom denk je dat de beurswaarde vandaag met 20% gekelderd is ? Voor iets wat we allemaal al wisten ??

Daarnaast: alle producenten produceren momenteel auto's die een veel zuiniger verbruik laten zien tijdens de diverse testen dan tijdens het daadwerkelijk gebruik. Hybrides lopen daarin voorop, niet de diesels. Dat weten we allemaal al lang en er wordt heel weinig aan gedaan. Waarom zijn we dan zo verontwaardigd? Dit is in essentie precies hetzelfde.
.
 
Ik heb niet gezegd dat we specifiek dit wisten, maar wel dat huidige auto's worden ontwikkeld om in de test optimaal te presteren, zonder dat in de praktijk de uitstoot echt veel lager wordt. Natuurlijk, dit is een schepje er bovenop, maar wel hetzelfde idee.

De beurswaarde is gekelderd omdat de beleggers bang zijn voor het effect op de resultaten. Beleggers zijn als groep vrij amoreel.
 
Ik heb niet gezegd dat we specifiek dit wisten, maar wel dat huidige auto's worden ontwikkeld om in de test optimaal te presteren, zonder dat in de praktijk de uitstoot echt veel lager wordt. Natuurlijk, dit is een schepje er bovenop, maar wel hetzelfde idee.

De beurswaarde is gekelderd omdat de beleggers bang zijn voor het effect op de resultaten. Beleggers zijn als groep vrij amoreel.

Ik vind dit toch van een geheel andere orde. Het is ook niet voor niets dat er zo'n commotie ontstaat. Iedereen weet dat een auto in een test betere resultaten geeft doordat daarop wordt geanticipeerd en dat diezelfde auto in de praktijk dat (bij lange na) niet haalt.
Maar hier spreken we niet van "diezelfde" auto. Hier is willens en wetens een modificatie toegepast om de "test" voor de gek te houden.

Natuurlijk zijn de beleggers bang voor effecten op de resultaten. Niet zonder reden denk ik.
 
Ik vind dit toch van een geheel andere orde. Het is ook niet voor niets dat er zo'n commotie ontstaat. Iedereen weet dat een auto in een test betere resultaten geeft doordat daarop wordt geanticipeerd en dat diezelfde auto in de praktijk dat (bij lange na) niet haalt.
Maar hier spreken we niet van "diezelfde" auto. Hier is willens en wetens een modificatie toegepast om de "test" voor de gek te houden.

Natuurlijk zijn de beleggers bang voor effecten op de resultaten. Niet zonder reden denk ik.

Missing the point.

Overheden moeten hun verantwoordelijkheid nemen en beter sturen om dit soort zaken te voorkomen. Maar als het gaat om duurzaamheid vs economie wint altijd weer de korte termijnvisie (economie dus, want verduurzaming levert vooral resultaten op in de toekomst). Met alle respect, maar de emissie bij auto's wordt keer op keer aangescherpt, maar de producenten zelf mogen heerlijk uit blijven stoten... Een voorbeeld: die onderdelen die per boot komen, komen per boot waar afgewerkte olie in wordt verstookt. Er is weinig voorstellingsvermogen nodig om te beseffen hoeveel troep daarmee de atmosfeer in wordt gestoten. Maar daar sluit men de ogen.

Dan is het eigenlijk lachwekkend dat er hier zoveel ophef over is. Vind ik dan.
 
Ook in Europa foute boel volgens dit recente praktijk onderzoek.
Hier wordt ook aangegeven wat de oorzaak is van de hogere emissiewaarden.

Diesels choking us with cheap, badly configured exhaust treatment | Transport Environment

Lees vooral ook de laatste 2 alinea's van dit artikel en klik op de link: 5 facts about diesel the car industry would rather not tell you | Transport Environment

- - - Updated - - -

Missing the point.

Dan is het eigenlijk lachwekkend dat er hier zoveel ophef over is. Vind ik dan.


Je kunt 'klein' onrecht niet bagatelliseren door erop te wijzen dat ergens anders groter onrecht is.
Het gaat erom dat we iets moeten doen aan al het onrecht. Het ene probleem is makkelijker op te lossen dan het andere, zo is het nou eenmaal.