Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Sjoemelen, nog steeds


Opel, op verdenking van fraude rond dieselemissies. Dat bevestigt de politie. Er vinden huiszoekingen plaats in Opel-sites in Rüsselsheim en Kaiserslautern, zo meldt de Duitse krant Bild.

Het zou gaan om fraude met betrekking tot dieselwagens die voldoen aan de Euro 6-norm. Volgens Bild zijn 95.000 wagens mogelijk uitgerust met ongeoorloofde software. Het gaat om auto’s van de modellen Insignia, Zafira en Cascada gebouwd tussen 2012 en 2017.

Bij de voertuigen in kwestie zou extra emissiereiniging uitgeschakeld worden bij hoge toerentallen en in een brede reeks van buitentemperaturen. Opel heeft dit steeds verdedigd omdat het noodzakelijk zou zijn voor de bescherming van de motor.
 
Wat ik mij afvraag is of ze hiermee ook de strafrechtelijk vervolging van het personeel/managers mee hebben kunnen afkopen...
Nee, zeker niet. De vorige baas, Rupert Stadtler, die nog in de gevangenis zit, zal zeker voor de rechter komen.
Dat kan niet anders omdat hij in ieder geval moet worden veroordeeld voor de tijd dat ie in voorarrest zit.
Ook in Duitsland geldt de regel dat als iemand is aangehouden voor een misdrijf en langere tijd vast zit, de rechter hierover een uitspraak moet doen.
 
  • Informative
Reactions: Hayden
Boete van 800 miljoen voor sjoemeldiesels bij Audi

Flinke boete!
Zouden ze dat in 1x moeten betalen?

Flinke boete ? Dat vind ik niet. Lijkt mij meer Für die Bühne.
Ter info : de operationele winst voor 2017 bedroeg bijna 5,06 miljard euro, de omzet 60,128 miljard euro

Als je de feiten, de gevolgen én de schaal waarop bekijkt zijn het peanuts. Voor de monkeys, wij dus.

Een bedrijf dat op die schaal bedrog pleegt tegenover de overheid, zijn klanten en de gemeenschap hoort gewoon "beroepsverbod" te krijgen.