Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de "jusqu'à la panne"-reeks op Youtube even overlopen en dat geeft dus voor hypermiling door die brave man de volgende resultaten. Verbruik werd getest door op de Parijse ring te rijden. Dan moet je niet al te veel moeite doen om een lage snelheid te halen. Er zitten nog wat gaten in het overzicht, ik bekeek dan ook alleen de overzichtschermpjes. Capaciteit heb ik hier gehaald.
upload_2018-10-26_9-48-26.png


Duidelijk is dat het gewicht bij hypermiling een grote rol speelt, hetgeen ook te verwachten valt omwille van het grote aandeel van de rolweerstand in het geheel.
Het resultaat geeft zowat de ondergrens voor het verbruik van de verschillende EVs.
De Zoe scoort opmerkelijk goed, zo goed dat ik het niet kan geloven. De efficiëntie van de Kona en Ioniq wordt bevestigd. Het hoge verbruik van de I-Pace ook.
 
  • Informative
Reactions: robertvg
Wat de andere automerken doen?

Ze maken reclame.

View attachment 350219

Wat me nog altijd verbaast is dat Audi voorafgaand aan de onthulling al zei dat productie is begonnen. Waar zijn de auto's Audi? Als Tesla in staat is om auto's te leveren binnen een paar weken, dan moet Audi dat toch ook kunnen?

Zojuist even website bekeken en vanaf 10 januari is de e-tron te bestellen. Dan heeft Audi reeds 4 maanden productie gehad. Productie startte op 3 september...
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Wat me nog altijd verbaast is dat Audi voorafgaand aan de onthulling al zei dat productie is begonnen. Waar zijn de auto's Audi? Als Tesla in staat is om auto's te leveren binnen een paar weken, dan moet Audi dat toch ook kunnen?

Zojuist even website bekeken en vanaf 10 januari is de e-tron te bestellen. Dan heeft Audi reeds 4 maanden productie gehad. Productie startte op 3 september...
Zoals altijd...

Tesla, ja dat waren amateurs die 6 maanden nodig hadden om productie te starten.

De concurrentie? Ja, dat duurt 6 maanden om een model in productie te brengen. Dat weet toch iedereen?
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN