TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Wat de andere automerken doen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Sep 18, 2015.

  1. JPDeckers

    JPDeckers Member

    Joined:
    Dec 10, 2018
    Messages:
    141
    Location:
    Eindhoven
  2. TM3LR

    TM3LR Member

    Joined:
    Apr 11, 2019
    Messages:
    298
    Location:
    Walcheren
    Wat krijg je als je een i3 met een I-pace kruist? Afwachten maar :p
     
    • Funny x 1
  3. Jkr85

    Jkr85 Active Member

    Joined:
    Sep 22, 2016
    Messages:
    1,434
    Location:
    Rotterdam, The Netherlands
    Een blauwbilgorgel toch?
     
    • Funny x 1
  4. nervus

    nervus Supporting Member

    Joined:
    Jan 26, 2017
    Messages:
    251
    Location:
    Ermelo (Nederland)
    Audi E-Tron.png

    Ik zag dit ding in het echt ... :eek::eek::eek:
     
  5. TM3LR

    TM3LR Member

    Joined:
    Apr 11, 2019
    Messages:
    298
    Location:
    Walcheren
    Oei, Nederlandse les, da’s lang geleden:eek:
     
  6. Rowan256

    Rowan256 Member

    Joined:
    Sep 5, 2017
    Messages:
    822
    Location:
    Amsterdam
    Zojuist een elektrisch testvoertuig van MG gespot in Amstelveen bij de straten van "Het westelijk halfrond" en "Straat van Magelhaens", het betrof een MG uit Luxemburg en volgens het boekje dat er in lag was het van "SAIC MOTOR international", verder stond er op het boekje "Introductie testactiviteiten MG ZS EV, SAIC Mobility Europe 22 MAY 2019". Hij zat vol met camouflagekleuren en je zag her en der nog wat open bedrading. De auto was daar aan het laden aan een elektrische laadpaal.
     
  7. horta

    horta Electrified petrolhead

    Joined:
    Nov 14, 2018
    Messages:
    718
    Location:
    Utrecht
    MG ZS (nieuw: ZS EV)

     
  8. Rowan256

    Rowan256 Member

    Joined:
    Sep 5, 2017
    Messages:
    822
    Location:
    Amsterdam
    Een interessant schema:

    [​IMG]
     
  9. RichieB

    RichieB Member

    Joined:
    Oct 27, 2017
    Messages:
    333
    Location:
    Netherlands
    Leuk plaatje! Heb je ook een link naar het artikel waar dit bij hoort?
     
  10. Rowan256

    Rowan256 Member

    Joined:
    Sep 5, 2017
    Messages:
    822
    Location:
    Amsterdam
    • Helpful x 1
  11. horta

    horta Electrified petrolhead

    Joined:
    Nov 14, 2018
    Messages:
    718
    Location:
    Utrecht
  12. Rowan256

    Rowan256 Member

    Joined:
    Sep 5, 2017
    Messages:
    822
    Location:
    Amsterdam
     
    • Like x 1
  13. fivari

    fivari Maker van de Fivari-charger

    Joined:
    Nov 25, 2013
    Messages:
    1,373
    Location:
    Leuven, Belgium
  14. Fralamjo

    Fralamjo Member

    Joined:
    Nov 16, 2018
    Messages:
    236
    Location:
    Netherlands
    #4834 Fralamjo, Jun 17, 2019
    Last edited: Jun 17, 2019
    Op zich een mooie ontwikkeling, maar het betekent ook dat we in 2020 voornamelijk de eerste series gaan zien van modellen van mogelijk een paar duizend stuks en pas in 2021 komt er een stuk opschaling van de productie. En als de verdeling 50/50 is dan is het maar 8GWh per merk. Tot die tijd heeft Tesla redelijk nog het rijk alleen, want de Koreanen kunnen ook onvoldoende leveren. Stel ik rij mijn e-Niro total-loss dan is het een model 3 kopen, want de rest kan niet leveren... ja Nissan met een Leaf die me niet echt kan bekoren (zitpositie, ongekoelde/onverwarmde accu, geen CCS).
     
  15. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    5,022
    Location:
    De Woude NL
    Tesla heeft nog zeker 10 jaar voorsprong. Niet alleen qua kennis maar vooral capaciteit.
    Tesla zal met de nieuwe dochter Maxwell een eigen batterijproductie gaan opzetten naast de Panasonic business. Nu Panasonic onvoldoende blijkt te kunnen opschalen in Gigafactory 1 (ruim 20 van de geplande 35 gWh) komt de eigen celproductie in beeld. Dat vindt Panasonic niet leuk maar Tesla heeft uiteraard langjarige contracten met Panasonic.

    Tesla heeft zelf contracten met lithium mijnen, alle andere fabrikanten zijn afhankelijk van acculeveranciers. Daarnaast moeten die accufabrikanten eerst nog even de schok verwerken, lees opnieuw naar de tekentafel, om hun huidige 8% kobalt bevattende accu's te verlagen naar de nieuwe Tesla standaard 2,7% kobalt. Tegen de tijd dat de andere accufabrikanten op 2,7% kobalt zitten, heeft Tesla geen kobalt meer nodig.
    De recente aankondigingen met Northvolt zijn mooi, maar echt grote hoeveelheden cellen blijven nog jaren uit.

    Per saldo was Tesla in 2009 verder dan alle andere fabrikanten nu. De andere fabrikanten zijn nu verplicht om hun vloot op 95 gram CO2/km te krijgen. Je zult dan ook zien dat er heel veel kleine BEV's komen met een bereik van rond 300 km.
     
    • Informative x 2
    • Like x 1
  16. Fralamjo

    Fralamjo Member

    Joined:
    Nov 16, 2018
    Messages:
    236
    Location:
    Netherlands
    @Wim S. Eens, maar ik wilde maar zeggen dat op zijn vroegst in 2021 een beetje op stoom gaan komen, maar voordat ze idd Tesla kunnen evenaren, zijn we nog vele jaren verder en Tesla zit ondertussen ook niet stil.

    Qua kobalt gebruik ligt Tesla zeker ver voor. Geloof dat mijn Niro eigenlijk met andere cellen uitgerust had moeten zijn die de helft aan kobalt hadden, echter bleek dat SK-Innovations de cellen nog niet stabiel genoeg had om ze toe te passen en dus hebben ze nog het oude type gebruikt.

    En ik denk ook dat het verstandig is dat sommige fabrikanten nu mikken op B-segmenters (of daaromtrent). In dat segment zie ik Tesla niet snel iets ontwikkelen en als die redelijk betaalbaar zijn zullen ze gretig aftrek vinden in de markt.
     
    • Like x 3
  17. horta

    horta Electrified petrolhead

    Joined:
    Nov 14, 2018
    Messages:
    718
    Location:
    Utrecht
    De B-segmenter (Hyundai Kona) zit in dezelfde prijsrange als de Model 3 SR hoor, en is daarbij nog eens veel completer uitgerust.
     
  18. Fralamjo

    Fralamjo Member

    Joined:
    Nov 16, 2018
    Messages:
    236
    Location:
    Netherlands
    #4838 Fralamjo, Jun 17, 2019
    Last edited: Jun 17, 2019
    Als Hyundai de Kona gaat leveren met 39kWh accu zakt de prijs wel verder. En de SR+ is toch altijd al snel 50K en de basis versie van de Kona is 41K. De topversie met alles erop en eraan is 48K (incl geventileerde stoelen en verwarmd stuurwiel en heads-up display) En dat vind ik persoonlijk te duur en is idd in de prijsrange van een SR+. Nu proberen ze te cashen omdat ze toch een lange levertijd hebben. Ik verwacht niet dat die prijs handhaafbaar is als een e-208 voor iets van 36K op de markt komt en de meest luxe versie voor 39K. Ook de Corsa zit in de prijsklasse en ook de nieuwe Zoe. Zo lang echter de vraag hoger is dan het aanbod zullen fabrikanten de hoofdprijs vragen.

    En jij en ik zouden voor de Tesla kiezen. En ik denk dat als Tesla de LR RWD had aangeboden voor 54K inclusief basis AP in december 2018 dat ik mogelijk een andere keuze had gemaakt. Ik kwam nu voor de LR AWD uit op 66K omdat ik EAP wilde voor de adaptieve cruise control. Dat is in de file een zegen. Tja en in dec 2018 moest je dan EAP erbij kopen a 5300 euro; inclusief ander kleurtje kwam ik als snel op die 66K. en dat was 20K meer dan de e-Niro. Heb trouwens geen spijt, de e-Niro is een heerlijke auto en super praktisch.
     
    • Like x 1
  19. Wim S.

    Wim S. Supporting Member

    Joined:
    Apr 11, 2013
    Messages:
    5,022
    Location:
    De Woude NL
    • Informative x 2
  20. sixela

    sixela Active Member

    Joined:
    Apr 25, 2019
    Messages:
    1,000
    Location:
    Boechout
    Ja, en ik vroeg Hyundai dit jaar na het autosalon in Brussel (waar ze met veel tam-tam kenbaar maakten dat zíj tenminste al konden leveren) of ik eentje kon kopen. Eentje kopen wel, maar eentje krijgen, ergens in 2020 wel, ja...
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC