Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zet volgende Interessante ontwikkelingen maar hier. Is er trouwens een draadje over batterij-innovaties?
Cobalt arme batterij NCM90
en
Cobalt-vrije batterij van SVOLT.


Helaas nog steeds niet "de accu-cel", maar imo meer door-ontwikkelingen die uiteraard ook interessant zijn, elke stap is er één.

Kijk naar de racerij, o.a de formule-E en vooral sinds zo'n twee weken geleden op de sachsenring de moto-E.

Er blijkt nog altijd een grote kloof tussen de bev en ice racerij, de accu-cellen hebben blijkbaar vooral in deze extreme omstandigheden een nog lange weg te gaan om competitief te kunnen zijn tegenover hun ice companen.

Komt op termijn waarschijnlijk allemaal goed, maar het gaat nu wel erg lang duren.

Reken voor de gein maar eens uit wat accu-cellen voor specs nodig hebben om formule 1 te kunnen rijden met hetzelfde gewicht als de huidige F1 skelters.
 
Is de MG al langsgekomen in dit draadje? Ik had m gemist maar ben wel benieuwd!

Elektrische SUV van MG nog dit jaar te koop voor minder dan 40.000 euro

Privacy settings

44.5 kWh batterypack.
85 kW fast charging.

Best leuke SUV EV voor een hele mooie prijs, onder de 40.000 euro.
Is van het Chinese SAIC. Mooi dat ze het gaan proberen op de Europese markt.
 
  • Like
Reactions: job-lek
In de UK gaat de MG iets van 32K kosten, voor Nederland moeten de prijzen nog worden vastgesteld. NL importeurs kennende zal er nog wel wat bovenop komen en dan zit een wagen met 262 WLTP range wel iets goedkoper dan zijn concurrenten, maar niet bijster veel. De basis Nissan Leaf kost 34K met vergelijkbare range.

Belangrijk zal de beschikbaarheid zijn en hoeveel vertrouwen hebben consumenten en leasebedrijven in een Chinese MG? De benzine versie van de MG neemt het qua prijs op tegen Dacia Duster... Hoop dat het qua materialen en interieur er wel beter uitziet, anders wordt het misschien wel lastig om er veel van te verkopen. Aan de andere kant: Kia en Hyundai waren 20 jaar geleden ook niet bepaald het toonbeeld van kwaliteit en looks en als je ziet wat die zeker de afgelopen 10 jaar doen dan maken ze snel grote stappen.
 
De grote bedreiging voor de traditionele auto industrie komt niet van Tesla, maar van de Chinese fabrikanten. Daar gaat de ontwikkeling ontzettend hard en de produktie aantallen ontzettend hoog. Chinese wetgeving dwingt (onder meer in verband met luchtverontreiniging) tot hele snelle omschakeling naar elektrische auto's. De verwachting is dat de kwaliteit ook heel snel omhoog zal gaan.
 
  • Like
Reactions: pvh
De grote bedreiging voor de traditionele auto industrie komt niet van Tesla, maar van de Chinese fabrikanten. Daar gaat de ontwikkeling ontzettend hard en de produktie aantallen ontzettend hoog. Chinese wetgeving dwingt (onder meer in verband met luchtverontreiniging) tot hele snelle omschakeling naar elektrische auto's. De verwachting is dat de kwaliteit ook heel snel omhoog zal gaan.
Dat vind ik altijd zo'n mooie stelling... Daar gaat de ontwikkeling heel hard. Maak dat eens concreet? Heb ook al zo vaak gehoord dat als de gevestigde orde echt aan de slag gaat met ev, dat de ontwikkeling san pas echt hard zal gaan...
 
Het verbod op ICE is daar in gegaan. De productie van elektrische bussen is erg hoog. De inzet van elektrische bussen is daar hoog. Etc. de gevestigde orde in Europa komt daar niet meer aan te pas. Vergeet niet dat de markt in China een factor 4 groter is dan heel Europa bij elkaar.
 
Renault R4 e-Plein Air

Het liefst heb je een kleine auto die lekker open is. Denk aan een Fiat 500, Citroen Méhari of de Renault die je op deze foto’s ziet. Het is de Renault 4 e-Plein Air. Het is een samenwerking van Renault Classic en Renault Design. De derde partij die meewerkte was Melun Retro Passion. Dit bedrijf houdt zich bezig met onderdelen voor Franse auto’s.

Heel veel informatie geeft Renault nog niet weg. Met de R4 e-Plein Air viert Renault de tiende verjaardag van het ‘4L International‘-evenement, waarbij jaarlijks honderden Renault 4-eigenaren elkaar opzoeken. Zoals de naam van de e-Plein Air doet vermoeden is de motor geheel elektrisch. Het is de power-unit uit de Renault Twizy. Heel erg snel is de Renault 4 e-Plein Air dus niet, maar dat hoeft ook niet. Het is de perfecte auto om op een warme morgen even van je megajacht naar de bakker te rijden voor een paar verse baguettes en croissants.