You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De Ampera-E staat kennelijk vandaag een dag bij Eneco in Rotterdam.
500 kilometer bereik met een 60kWh batterij (120wh/km), hoe doen ze dat toch ?
- max snelheid beperkt tot 145km/uur oid
- acceleratie beperkt houden
- zit er een DC motor in ? Die zijn zuiniger in vebruik dacht ik.
Het zal hem zo te zien niet in de aerodynamica zitten.
Range volgens EPA is 383, dat is 45% city en 55% highway. De city test hanteert een gemiddelde snelheid van 34km/u. De highway test gebruikt een gemiddelde snelheid van 77km/u (met een max van 96km/u). De gedetailleerde rating is 408km stad en 348km snelweg.
Detailed Test Information
De Tesla Model X 60kWh zit op 320km EPA en Ampera-E 383km. Dit is stad+snelweg.
De Tesla Model X 60kWh zit op 314km EPA en Ampera-E 408km. Dit is stad.
De Tesla Model X 60kWh zit op 325km EPA en Ampera-E 348k.
...toch hebben veel mensen een nieuwe motor gehad ;-)Tesla heeft een inductiemotor die onderhoudsvriendelijker is.
Gisteren middag gebeld door Jaguar.nl of ik interesse had om de I-pace voor te reserveren. Kon ik doen door een aanbetaling van 1500€. Toch nog wat aanvullende informatie gevraagd.Bedankt, direct gedownload.
’80 procent lading wordt bereikt in 90 minuten’
Interessant:
80% van 90kWh is 75kWh. Stel je gaat van 10% naar 90%, dan is het aan het begin, maar zeker aan het eind, van de laadsessie lastig het totaal vermogen op te nemen. Tenzij de batterij-pack een hoger opname vermogen heeft en het beperkt wordt door de max. capaciteit van de lader.
Dit zou in lijn zijn met de opmerking dat de motoren een vermogen van 294kW kunnen leveren. Dit was in het begin een probleem bij Tesla, de motoren zijn doorgaans niet de beperking voor het maximale vermogen maar de ontlaad snelheid van de batterij. Toen dit bleek hebben ze hun documentatie aangepast.
Indien de laadsnelheid max 50kWh blijft is het geen reisauto, laten we hopen dat Fivari gelijk heeft en de cellen meer kunnen verwerken.
De informatie over de battery-pack is nog beperkt. 36 modules met pouch-cellen. De vraag is hoeveel cellen?
Wel wordt melding gemaakt van een warmte pomp, dit is gunstig voor het energie verbruik.
Heeft iemand iets gevonden over de zelfsturende eigenschappen of een garantie op de batterij?
Het interieur is natuurlijk top. Tesla zal dit niet snel evenaren, vermoedelijk omdat er te weinig aandacht voor is op tamelijk praktisch gestelde Amerikaanse markt.
Leuke auto, goed voor de marketing. Technisch nog geen concurrent voor de S of X met deze laadsnelheid. Natuurlijk wel het bewijs dat EV's de toekomst zijn. Het is even wachten op de volgende test gegevens.
Ja zag inderdaad inmiddels die EPA rating voorbij komen, die genoemde 500km is natuurlijk weer die idiote NEDC rating die ze echt moeten afschaffen. Maar vind toch die claim dat ze Londen-Parijs hebben gereden en dan nog overhielden opmerkelijk. Dat is een afstand van 420km (plus 54km kanaaltunnel).
En Wired reed er ook 240 miles mee, met nog 23 miles resterend; totaal zo'n 263 mile/420 km.
Vind ik ook.Hiermee wil ik overigens niets kwalijks zeggen over de Bolt/Ampera-E, want ik vind het een geweldige auto (voor zover ik dat nu kan beoordelen)!
met een oude 60, 388.8km (54.7 kWh beschikbaar)De 60 heeft echt die 60kWh beschikbaar, uitgaande van 200Wh/km gemiddeld non-stop is ook echt goed voor 300km.
met een classic 85 van 2.5 jaar oud: 585km!En de 85 deed al zeker niet 425km. Toch?
gelukkig hebben velen AP tegenwoordig. Kun je nog wat door werken ondertussenmet een oude 60, 388.8km (54.7 kWh beschikbaar)
hoe ver kan je rijden met een 60kwh model S
met een classic 85 van 2.5 jaar oud: 585km!
Most countries visited by electric car (single charge)