Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Dat Ford, BMW, Volkswagen en andere bekende merken nu serieus EVs aankondigen betekent dat deze merken de EV serieus (moeten) gaan aanprijzen en veel onzin en FUD uit de weg ruimen.

De hele VW ID campagne is daar een mooi voorbeeld van. Maar ondertussen zijn ze nog steeds zwaar beperkt in het volume dat ze kunnen leveren door de afhankelijkheid van externe (Aziatische) leveranciers.

Daar heeft Tesla een enorm voordeel, en kan Tesla als geen ander profiteren van de pro-EV campagnes van old-auto.

Mooie spagaat.
 
Dat Ford, BMW, Volkswagen en andere bekende merken nu serieus EVs aankondigen betekent dat deze merken de EV serieus (moeten) gaan aanprijzen en veel onzin en FUD uit de weg ruimen.

De hele VW ID campagne is daar een mooi voorbeeld van. Maar ondertussen zijn ze nog steeds zwaar beperkt in het volume dat ze kunnen leveren door de afhankelijkheid van externe (Aziatische) leveranciers.

Daar heeft Tesla een enorm voordeel, en kan Tesla als geen ander profiteren van de pro-EV campagnes van old-auto.

Mooie spagaat.
Volgens mij speelt er maar 1 ding bij deze partijen. Het niet kunnen voldoen aan uitstootnormen. Door een aantal EV's zonder uitstoot te verkopen, kan je de uitstoot van 10 andere auto's 10% boven norm laten.
 
Ik vind dit ook weer kortzichtig... Een Mustang CUV gaat niet, maar een Model Y Performance wel? Ford heeft het slim bekeken om een EV te bouwen in het meest populaire segment, en ook de performance uit te spelen.

Gaat mij om het gevoel dat ik heb bij een Ford mustang. Legendarisch auto uit de jaren '60. Vindt overigens bijna alle moderne mustangs niks. Noem hem dan Ford Buffel :confused:

Positieve is: weer een serieuze EV op de markt en Ford stapt serieus in.
 
Volgens sommigen wordt het uiteindelijk niets voor alle merken: Waarvan bouw je binnen tien jaar twee miljoen stekkerauto’s?
Spijtig ... :eek:o_O

Oh jee, iets met techniek en metalen: veel te ingewikkeld voor de gemiddelde journalist. Dus beperkt de redactie zich tot stijl en grammatica en mag de ‘expert’ uitwijden over hoe toelevering van metalen geopolitiek gevoelig is en zonder veel tegenspraak dit soort dingen beweren:

,,In Nederland rijdt 0,9 procent van de auto’s in de wereld. De bevolking maakt maar 0,2 procent uit van de wereldbevolking. De vraag is gerechtvaardigd welk beroep Nederland zou mogen doen op de metaalproductie. Als je dat ‘fair share’, het eerlijke deel, op hooguit 0,9 procent stelt, dan is dat aantal van 1,9 miljoen elektrische auto’s in 2030 onhaalbaar.”

Zullen we die ‘fair share’ eens uitrekenen voor benzineauto’s ? En is de toelevering van olie niet geopolitiek gevoelig?
 
  • Like
Reactions: RobsEV
Audi to cut 9,500 jobs to fund electric car push
upload_2019-11-27_10-23-8.png
 
Ik zie net dat de Opel e-Corsa op Ionity Chargers laadt aan bijna 100 Kw en zelfs bij 75% charge nog altijd 50 kWh. De Peugeot e-208 kan ook tot 100 kWh laden, de Renault Zoe haalt max 45 kWh. De volgende wagen van mijn vrouw wordt een compact elektrisch voertuig, ik ging er tot voor kort van uit dat dat een Zoe zou worden, maar dit is echt wel een groot verschil.
 
Waarom zou je met een tweede auto aan een snellader laden?

Heck, ik hoef zelfs niet met mijn eerste auto naar een snellader (450 km bereik, in de winter 400). Moet nog zien hoe een bezoekje Friesland uit pakt, voor de rest nog geen snellader nodig gehad. Thuis laden is zoooooo veel comfortabeler.
 
  • Like
Reactions: Bas.