TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Wat de andere automerken doen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Sep 18, 2015.

  1. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,826
    Location:
    Netherlands
    Er is veel ophef omdat er op grote schaal fraude wordt gepleegd door een van de toonaangevende automerken ter werken. Dat is nl. tegen wat we met elkaar hebben afgesproken.

    er is natuurlijk nog veel meer mis in de wereld .. maar daarmee kan je dit gegeven net zomaar lachwekkend noemen. Hier gaan echt koppen rollen.
     
  2. Devils son

    Devils son Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    708
    Location:
    Omgeving Eindhoven
    Wat voor zin heeft het om een HR+ ketel te vervangen door een HR++ ketel als alle ramen in jouw huis 24/7 open staan?
     
  3. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,826
    Location:
    Netherlands
    Ik stop er mee -;)
     
  4. robertvg

    robertvg Extremely Well-Known Member

    Joined:
    Jul 3, 2015
    Messages:
    4,439
    Location:
    Amsterdam, Netherlands
    Benzine/diesel rijden wordt gewoon het nieuwe roken.

    Wanneer worden reclames voor dit soort voertuigen verboden ?
    Kijk ik gisteravond voor het eerst in een paar maanden naar een televisieuitzending, komt er meteen een spotje over een of andere nieuwe (oude dus) ICE voorbij.
    Nota bene net voor of na VPRO's Tegenlicht over de klimaatzaak.
     
  5. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    948
    Location:
    The Netherlands, Europe
    Mooiste stukje is eigenlijk nog de quote van de Porsche CEO. Ja dit is ons concept en als de technologie meewerkt dan kunnen we ons concept werkelijkheid maken ik vertaal dat als: We hebben nu niks maar een idee en tja als de ontwikkeling snel genoeg gaat dan kunnen wij ons idee werkelijkheid maken, gebakken lucht.
     
  6. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    8,352
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Ik ook.
     
  7. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Active Member

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,310
    Location:
    Amsterdam
    We hebben ons best gedaan. Ik zal straks de houtkachel eens flink opstoken. In Indonesië zetten ze tenslotte hele bossen in de fik.
     
  8. Devils son

    Devils son Member

    Joined:
    Dec 31, 2013
    Messages:
    708
    Location:
    Omgeving Eindhoven
    Ik pleit dus niet voor het opstoken van die houtkachel, ik pleit voor iets doen aan het in de fik zetten van hele bossen.
     
  9. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Active Member

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,310
    Location:
    Amsterdam
    Ik heb er net nog wat over gelezen.
    De auto staat op de proefbank als ze de emissies gaan meten.
    Als de auto dan op de proefbank bijvoorbeeld 100 km/uur rijdt, registeren de versnellingssensoren in de auto dat deze niet rijdt maar stil staat.
    Met deze informatie wordt het motormanagementprogramma in de auto aangepast. Heel simpel eigenlijk.
     
  10. LastNLSig

    LastNLSig Active Member

    Joined:
    Aug 22, 2013
    Messages:
    1,128
    Location:
    Netherlands
    Geen 'ander automerk' wel 'ander' en wat ze doen: Apple kondigt auto aan voor 2019. Zou elektrisch moeten zijn.
    Als we al niet geloven dat Porsche/VW groep het binnen enkele jaren voor elkaar krijgt dan moet dit wel een heel ijle scheet zijn.
     
  11. NielsH

    NielsH Member

    Joined:
    Jun 24, 2015
    Messages:
    152
    Location:
    Noordwijk, Netherlands
    Ik geloof best dat Porsche en VW groep het voor elkaar krijgt om binnen enkele jaren een FEV op de markt te brengen. Er is geen reden te bedenken waarom het hen niet zou lukken als ze er voldoende resources voor inzetten. De enige kanttekening die hierbij is geplaatst door anderen op dit forum, en ik denk terecht, is dat je die toekomstige EV's niet moet vergelijken met de Tesla's die nu op de markt zijn. Dat is appels met peren vergelijken. Laten we hopen dat ook de Tesla's over een paar jaar weer verder ontwikkeld zijn, m.n. op het gebied van accucapaciteit en laadtijd.

    Voor het overige hoop ik dat er inderdaad volwaardige FEVs van de andere autoproducenten komen, zoals VW, Audi, Mercedes en Porsche. Dat zal leiden tot een snellere overgang van ICE naar elektrisch en een verdere groei van laadfaciliteiten overal. Ik hoop alleen ook dat niet iedereen zelf het wiel gaat uitvinden op het gebied van (snel)laadstations, maar dat de verschillende fabrikanten waaronder ook Tesla op dit gebied kunnen samenwerken. Met een ICE kun je tenslotte ook bij ieder tankstation terecht - het zou heel onhandig zijn indien ieder tankstation zijn eigen type vulpistool heeft. Standaardisatie van laadsysteem en stekkers is zeer wenselijk.

    Wie ik nog mis bij alle aankondigingen van elektrische auto's is Volvo. OK, ik weet dat Volvo de V60 Hybrid heeft en nu ook de XC90 Hybrid, maar dat kun je moeilijk volwaardig elektrische auto's noemen. Persoonlijk vind ik dat wel jammer, tot nu toe was ik een fervent Volvo rijder. Wanneer Volvo een volwaardige elektrische auto zou aanbieden zou ik daar serieus naar kijken. Ben benieuwd wanneer zij eindelijk het licht gaan zien in Zweden.
     
  12. Pascal-R

    Pascal-R Active Member

    Joined:
    Mar 19, 2015
    Messages:
    1,024
    Location:
    Zeeland, Netherlands
    Ik ben erg benieuwd in hoeverre de ontwikkelingen van "dieselgate" roet in het eten gaat gooien. De mogelijke boete in de VS bedraagt max. 16 miljard. Daarnaast staan er nog vele VW's en audi's al maanden te wachten om het land binnen te mogen komen (die auto's komen de VS nooit meer in, klanten hebben deze auto's echter al wel gekocht). Naast de boete krijgt VW te maken met de kosten om alle auto's daar aan te passen om wel aan de normen te voldoen en wat te denken van rechtzaken van klanten in de VS, omdat auto's niet worden geleverd, omdat auto's onvoldoende vermogen hebben etc. Ook Canada heeft de 2.0 TDI van VAG per vandaag in de ban gedaan en ook Europa gaat starten met een onderzoek. De beurskoers is in 1 dag met 30% gedaald, terwijl deze in de afgelopen maanden al enorm omlaag was gegaan. Bestuur lijkt te moeten gaan aftreden, en de vraag is of er straks nog voldoende financiële middelen beschikbaar zijn om deze concepten productierijp te maken.
     
  13. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,826
    Location:
    Netherlands
    #53 Edi99, Sep 22, 2015
    Last edited: Sep 22, 2015
    Het gaat "maar" om 3 weken VW-productie begrijp ik uit de VK van vandaag. Dus over die 16+ miljard komt VW ook wel weer overheen. Belangrijker is het imago-verlies - dat gaat een veel grotere impact hebben. Overigens gaat de koers vandaag nog een bijna 5% verder naar beneden.

    Er is ook een ander scenario denkbaar - er zullen enkele koppen vallen, waarna VW het over een hele andere, groene boeg gooit - juist vanwege dat imago. Maw - het zou het proces van verandering zelfs nog wel eens juist kunnen versnellen.


    Update - 12:00. Koers is echt aan het kelderen. staat nu op 115, 14% lager dan vanochtend. Stond gisteren bij opening op 168.
    Laat zien hoe serieus deze fraude inderdaad is.

     
  14. Pascal-R

    Pascal-R Active Member

    Joined:
    Mar 19, 2015
    Messages:
    1,024
    Location:
    Zeeland, Netherlands
    Dat het aandeel vandaag verder naar beneden gaat komt omdat de fraude nog fors groter lijkt te worden dan gisteren bekend werd: ook andere landen gaan grootschalig onderzoek doen, verkopen zijn stil gelegd in verschillende landen en omdat nu ook de diesel motoren voor de grotere auto's bij het onderzoek worden betrokken (men verwacht ook gesjoemel met de diesels in de a6 en q5).

    Ten aanzien van de aandelenkoers in een breder perspectief. Ze komen vanaf een redelijk stabiele koers rond de 240, koersdalingen in de afgelopen maand, naar een koers nu (12.30) op 105, ofwel langzaam richting 60% in 6 maanden tijd... Ik ben helaas bang dat de bodem nog zeker niet is bereikt.
     
  15. robertvg

    robertvg Extremely Well-Known Member

    Joined:
    Jul 3, 2015
    Messages:
    4,439
    Location:
    Amsterdam, Netherlands
    In Europa hebben we boter op ons hoofd: lekker toestaan dat de fabrikanten zelf de tests betalen, wat denk je dat daar uit komt ?
    Onderzoekje uit Noorwegen: tussen 2001 en 2014 is het gat tussen de testresultaten en de werkelijke CO2 emissie gegroeid van 8gr CO2/km naar iets van 30gr/km.
    Als je maar goed uit de test komt is er geen enkele drive om iets aan de werkelijke emissive te doen.

    no.png

    Onderzoekje uit Noorwegen:
     
  16. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Active Member

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,310
    Location:
    Amsterdam

    CO2 uitstoot houdt rechtstreeks verband met het brandstof verbruik. We weten dat de meeste auto's in werkelijkheid 20-30% meer verbruiken dan in de folder. Dat vind je terug in deze Noorse CO2 waarden.

    Bij het Volkswagen schandaal draait het echter niet om de CO2 maar om de SO2 uitstoot. Dit heeft niets te maken met het verbruik maar met de wijze waarop de uitlaatgassen worden ontdaan van de SO2.

    Inmiddels laat Volkswagen weten dat het wereldwijd om 11 miljoen gemanipuleerde auto's gaat. Boefjes zijn het.
     
  17. ErnstT

    ErnstT Active Member

    Joined:
    Apr 30, 2014
    Messages:
    1,830
    Location:
    amsterdam
    ik kan me ook niet voorstellen dat VW de enige is die de test via de software zo manipuleert. Of de dieseltechniek van al die anderen moet zoveel beter zijn. Wie volgt?


     
  18. Xfrank

    Xfrank Well-Known Member

    Joined:
    Jun 16, 2012
    Messages:
    8,465
    Location:
    Waasmunster, Belgium
    Even een updateje rondsturen! Of gaat dat niet met een VW?
     
  19. Edi99

    Edi99 Egbert Dijkstra

    Joined:
    Jun 23, 2013
    Messages:
    3,826
    Location:
    Netherlands
    .. boefjes.. manipuleren..
    Ben toch wel verbaasd over de soms bagatelliserende termen die hier gebruikt worden... het juiste woord hierbij is fraude - moedwillig de wet overtreden..
    Heb zo'n gevoel dat dit echt groot gaat worden - met enorme impact die verder dan alleen VW gaat. Het internationale imago van de Duitse autoindustrie is in het geding.

    Vergelijk het met de Ahold problematiek van 2003 in de zin van "je vertelt willens en wetens wat anders dan dat je doet.." het heeft Ahold toen bijna de kop gekost.
     
  20. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Active Member

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,310
    Location:
    Amsterdam


    Beetje humor en understatement moet toch kunnen ? Maar net als bij de banken geldt hier waarschijnlijk: Volkswagen is too big to fail.

    Er gaan wat koppen rollen, er komen boetes (niet in Europa), er komen terugroepacties en schadevergoedingen, er wordt beterschap beloofd en VW gooit er nog een paar miljard aan marketing tegenaan en zegt toe wereldleider te willen worden in duurzame mobiliteit. Vervolgens gaan we weer over tot de orde van de dag.
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC