Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Op de ring van Amsterdam wordt officieel nooit 120 km/h gereden, maximum snelheid is 100 km/h. ;) En ja, het is daar zo ontzettend druk dat er geen seconde afstand wordt gehouden. Er wordt zo dicht op elkaar gereden dat gaatjes er eigenlijk amper zijn. Het is verbazingwekkend dat er zo weinig ongevallen zijn.

Op de Rotterdamse ring is het niet beter.

Ik rij dagelijks ca. 40km heen en terug over de ruit van Rotterdam in de spits en dan is het op standje 1 prima te doen.
Ja, er kruipen er soms op het hele stuk ca. 3-4 auto tussen. Er zijn ook ritten bij waar het 0 is.
Hierdoor ben ik misschien wel 30 hele seconden later op mijn bestemming :eek:
 
Maar wel een ACC en ik herken het dus wel. Dat kan toch.
Ook zonder Tesla neem ik deel aan het verkeer en herken ik bepaalde ergernissen of geneugten: wat een empathie hé.
Naar mijn ervaring zijn de tussenafstanden van TACC verschillend per merk. Dus ja, afhankelijk van merk zit je met jouw niet-Tesla wel verder van je voorligger dan met een Tesla. Ik vind de tussenafstand van de TACC/Autopilot van Tesla op standje 1 al erg assertief.
 
We gaan off-topic, want we bespreken Tesla's TACC. Daarom sluit ik voor mezelf af met: iedereen mag van mij voor mij invoegen, ben altijd relaxed, CC op 103 en hou echt wel afstand...behalve als ik op CC op iemand inloop, dan wil ik afhankelijk van wat er op hogere snelheid links langs komt(en dat is praktisch altijd op de ring), zonder CC er af te halen op het laatste moment inhalen als de linksrijdende maniak(;)) voorbij is. TACC grijpt dan altijd eerder waardoor mijn hele meesterplan in het water valt. Boeh TAC.
 
We gaan off-topic, want we bespreken Tesla's TACC. Daarom sluit ik voor mezelf af met: iedereen mag van mij voor mij invoegen, ben altijd relaxed, CC op 103 en hou echt wel afstand...behalve als ik op CC op iemand inloop, dan wil ik afhankelijk van wat er op hogere snelheid links langs komt(en dat is praktisch altijd op de ring), zonder CC er af te halen op het laatste moment inhalen als de linksrijdende maniak(;)) voorbij is. TACC grijpt dan altijd eerder waardoor mijn hele meesterplan in het water valt. Boeh TAC.

Ja! Precies dat! Liefst met 104 km/h (= ook nog net laag genoeg bij trajectcontrole). Veel fijner dan de TACC.

On-topic: VW gooit nog maar eens een paar miljard richting China.

Volkswagen Pumps $2.2 Billion Into China EV Operations, Expands Cooperation With Ford
 
Over schaamteloos reclame... Check de charger :'D
78645450_3130515410341130_4031807155056148480_n.jpg
(en volgens me is dat geen copy maar gewoon echt een tesla charger hahaha)
 

Attachments

  • 78645450_3130515410341130_4031807155056148480_n.jpg
    78645450_3130515410341130_4031807155056148480_n.jpg
    44.9 KB · Views: 53
Groen7 verwijst naar Ecomento.de dat naar Manager Magazin verwijst dat van horen zeggen heeft dat er een project T is. Waarom komt dit nu niet zo geloofwaardig over? Waar komt de terminologie 'vernederen' vandaan? Dat VAG een doel heeft om Tesla voorbij te streven is wel duidelijk, maar dit wordt zo wel erg opgeblazen. Ik zie in het laatste verhaal nergens 'vernederen'.

Edit: link volgorde correct gemaakt.
 
Groen7 verwijst naar Ecomento.de dat naar Manager Magazin verwijst dat van horen zeggen heeft dat er een project T is. Waarom komt dit nu niet zo geloofwaardig over? Waar komt de terminologie 'vernederen' vandaan? Dat VAG een doel heeft om Tesla voorbij te streven is wel duidelijk, maar dit wordt zo wel erg opgeblazen. Ik zie in het laatste verhaal nergens 'vernederen'.

Edit: link volgorde correct gemaakt.

Het is inderdaad een verwijzing van Groen 7 naar Ecomento.de naar Manager-Magazin.de. Daar wordt gesproken over Tesla-Fighter en "Mission T". De vraag begint al in hoeverre de bron de exacte waarheid verteld. Daarnaast zal de waarheid muteren als deze van bron naar bron gaat. Elk artikel zal er weer zijn eigen sausje over gooien.
Wat er exact waar is van dit soort artikelen zal dus altijd de vraag blijven. Alleen als je er zelf bij bent geweest weet je wat er is verteld. Uiteindelijk zal er wel een kern van waarheid in het artikel zitten en in dit geval zal VAG zich ten doel gesteld hebben on Tesla voorbij te streven. De tijd zal het leren of dit gaat lukken.
 
In 2020 verkoopt VAG in Europa al ruim 3x zoveel ev’s als Tesla
Ter referentie: Tesla werkt in kwartalen, en Q2 is niet afgelopen en eerste maand van Q2 was er geen productie voor Europa omwille van COVID-19. Er worden sinds de heropstart weer auto's gebouwd en schepen volgeladen, maar die zijn in Europa nog niet gearriveerd.

Niet dat het echt uitmaakt: BMW verkoopt ook maar een fractie van auto's tegenover Volkswagen, en Apple verkoopt ook maar een fractie van smartphones tegenover Samsung.
 
In 2020 verkoopt VAG in Europa al ruim 3x zoveel ev’s als Tesla
Lijkt me een voorbeeld van selectief shoppen uit data. Zet er 2019 bij, en het beeld is totaal anders.
Naast verklaring van @wooter , speelt waarschijnlijk ook mee dat VAG in 2019 bij sommige modellen in 2019 even op de rem heeft getrapt om de verkopen naar 2020 uit te smeren, zodat die EV-verkopen bijdragen aan reductie van hun gemiddelde CO2 uitstoot voor de 2020 verkopen.
 

Attachments

  • EU EVS.JPG
    EU EVS.JPG
    235.5 KB · Views: 28
8C9B4F19-7DC7-41CE-BB8A-4121DB7FFE47.jpeg
Lijkt me een voorbeeld van selectief shoppen uit data. Zet er 2019 bij, en het beeld is totaal anders.
Naast verklaring van @wooter , speelt waarschijnlijk ook mee dat VAG in 2019 bij sommige modellen in 2019 even op de rem heeft getrapt om de verkopen naar 2020 uit te smeren, zodat die EV-verkopen bijdragen aan reductie van hun gemiddelde CO2 uitstoot voor de 2020 verkopen.
 
In 2020 verkoopt VAG in Europa al ruim 3x zoveel ev’s als Tesla

In Friesland hebben ze ook nog Tesla’s uit 2019 met maar 4% bijtelling

Feitelijk geef je zelf met je laatste post ook aan dat het enorme onzin van je is om cijfers van alleen 2020 te posten. Het is niet publiekelijk bekend hoeveel de NL markt van die +14K in december verkochte 4% M3's op voorraad heeft genomen, maar als ze nog altijd in de markt zijn moeten dit er veel zijn geweest. Die buffer in de markt zal vooral op de verkopen in Q1 invloed zal hebben. Daarnaast refereer je naar een site die alleen cijfers laat zien van NL+NO+SP, en noem je dit voor het gemak even heel Europa. Dat terwijl juist in UK Tesla goede zaken heeft gedaan in Q1 om maar een voorbeeld te noemen.

Als je dan toch wilt navelstaren op Q1, doe dat dan niet voor drie landen, maar bijvoorbeeld op wereldschaal;
Global Plug-In Electric Car Sales In April 2020 Down 30%
 

Attachments

  • global-plug-in-electric-car-sales-april-2020-source-ev-sales-blog-2.jpg
    global-plug-in-electric-car-sales-april-2020-source-ev-sales-blog-2.jpg
    80 KB · Views: 26