Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Deze avond zag ik een aparte vervangwagen bij de lokale Auto5-vestiging (Auto5 is een Belgische Kwikfit): Een elektrische Peugeot e-208 vervangwagen.

Screenshot 2021-01-12 at 19.35.01.png
 
Deze avond zag ik een aparte vervangwagen bij de lokale Auto5-vestiging (Auto5 is een Belgische Kwikfit): Een elektrische Peugeot e-208 vervangwagen.

View attachment 626959
Als ze de quota willen halen is het een goed idee om er een paar zelf te kopen.

Zal ook helpen voor de leercurve bij het personeel en wie weet neemt het wat vooroordelen weg bij klanten. Ermee laten rijden is het beste verkoopsargument. Zo heeft Tesla al veel klanten overtuigd. Inclusief mijzelf.
 
Volvo is blijkbaar bezig dealers op te kopen in Zweden en wil in 2025 50% online verkopen.

Elon, wat doe je de autobranche toch allemaal aan? :D

Volvo plans its own dealerships

Mooi moment hebben ze daar voor uitgekozen. Dealers liggen aardig op hun gat.
Ideale tijd om ze op te kopen en uit de markt te halen. Denk dat er behoorlijk wat dealers zijn die in deze tijd blij zijn als ze nog wat centen voor hun hut krijgen.

Overigens ga ik er dan vanuit dat ze ergens in hun afspraken met de dealers hebben staan dat ze niet rechtstreeks aan consumenten mogen verkopen?
 
Nieuwe Mercedes EQA is vandaag voorgesteld:
Mercedes-Benz EQC
Povere specs en veel te hoge prijs. En ze durven nog altijd de verouderede NEFZ norm te vermelden ipv WLTP:mad:
In Duitsland zijn er nog genereuse subsidies, maar in andere Europese landen...we zullen zien...
 
Last edited by a moderator:
Die Diess snapt nog niet hoe het werkt, aan die eerste tweet te zien. Je moet niet op Twitter zitten om auto’s te verkopen of te pronken dat je meer auto’s hebt verkocht dan de concurrent. Daar gaan mensen je niet voor volgen. Dan heeft Elon het beter door. Ik hoop voor Diess dat-ie wat interessante mensen gaat volgen want hij volgt nu vrijwel uitsluitend de Twitteraccounts van de PR-afdelingen van zijn eigen merken. Daar ga je geen inspiratie uit putten.
 
Die Diess snapt nog niet hoe het werkt, aan die eerste tweet te zien. Je moet niet op Twitter zitten om auto’s te verkopen of te pronken dat je meer auto’s hebt verkocht dan de concurrent. Daar gaan mensen je niet voor volgen. Dan heeft Elon het beter door. Ik hoop voor Diess dat-ie wat interessante mensen gaat volgen want hij volgt nu vrijwel uitsluitend de Twitteraccounts van de PR-afdelingen van zijn eigen merken. Daar ga je geen inspiratie uit putten.
Diess is ook een boomer he, hij behoort tot dezelfde groep die zijn marketing afdeling zit af te zeiken dat ze niet met de tijd mee gaan.
 
Interessante cijfers die aangeven dat wereldwijd de M3 en MY veruit de best verkopende modellen zijn.
De cijfers liegen vermoedelijk niet (hoewel in dit artikel voor de VW-groep en voor Europa alleen al een verkoop van 172k wordt aangegeven, misschien wordt hierin PHEV meegeteld) maar ze worden hier en daar op een wat speciale manier voorgesteld. Op de onderste figuur hadden,vermits de verkoopcijfers van de BEV-modellen worden weergegeven, misschien beter de groeicijfers van diezelfde BEV-modellen gestaan. Maar dat ondersteunt het verhaal wat minder, begrijp ik wel.
Het is duidelijk: de Duitse autosector ondergaat een wake-up call van jewelste.
Maar het is wel zo dat ze marktaandeel gewonnen hebben tov Tesla in vergelijking met het jaar voordien. Dat VW op dit moment met de ID3 alleen de Europese markt bespeeld hebben en pas sinds augustus verkopen, vertekent het beeld. Daar staat tegenover dat ze de e-Golf aan promoprijzen hebben verkocht. In het artikel wordt het wel aangehaald.
De ID4 zal het in de VS vermoedelijk niet slecht doen. De groeicijfers liggen voor de Duitse merken (met uitzondering van BMW dat toch echt een tandje zal moeten bijsteken) systematisch hoger dan voor Tesla, hetgeen erop wijst dat er sprake is van een bescheiden inhaalbeweging. Moet uiteraard bestendigd worden.
 
Interessante cijfers die aangeven dat wereldwijd de M3 en MY veruit de best verkopende modellen zijn.
De cijfers liegen vermoedelijk niet (hoewel in dit artikel voor de VW-groep en voor Europa alleen al een verkoop van 172k wordt aangegeven, misschien wordt hierin PHEV meegeteld) maar ze worden hier en daar op een wat speciale manier voorgesteld. Op de onderste figuur hadden,vermits de verkoopcijfers van de BEV-modellen worden weergegeven, misschien beter de groeicijfers van diezelfde BEV-modellen gestaan. Maar dat ondersteunt het verhaal wat minder, begrijp ik wel.
Het is duidelijk: de Duitse autosector ondergaat een wake-up call van jewelste.
Maar het is wel zo dat ze marktaandeel gewonnen hebben tov Tesla in vergelijking met het jaar voordien. Dat VW op dit moment met de ID3 alleen de Europese markt bespeeld hebben en pas sinds augustus verkopen, vertekent het beeld. Daar staat tegenover dat ze de e-Golf aan promoprijzen hebben verkocht. In het artikel wordt het wel aangehaald.
De ID4 zal het in de VS vermoedelijk niet slecht doen. De groeicijfers liggen voor de Duitse merken (met uitzondering van BMW dat toch echt een tandje zal moeten bijsteken) systematisch hoger dan voor Tesla, hetgeen erop wijst dat er sprake is van een bescheiden inhaalbeweging. Moet uiteraard bestendigd worden.
Voor als de Rimac C-two nog niet besproken is. 'Elon Musk van de Balkan' komt met opzienbarende hypercar | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Technische gegevens (fabrieksopgave)
  • Maximaal motorvermogen 1.914 pk
  • van 0 tot 100 kilometer per uur in 1,9 seconden
  • van 0 tot 300 kilometer per uur in 11,8 seconden
  • Topsnelheid 412 kilometer per uur
  • Gewicht 1.950 kilo
  • Prijs circa 1,7 miljoen euro (exclusief belastingen)
De bijtelling is wel wat aan de hoge kant

Zeg maar de prestaties van de Tesla Roadster II maar dan 8 keer zo duur.

Het zal (daardoor) wel een exclusievere auto worden.
 
Er blijkt toch weinig begrip van wat NEDC en WLTP betekent... Het gaat daarbij niet om reëele range maar om een gestandaardiseerde test. Nissan voldoet aan die test. Dat taxichauffeurs vervolgens de testwaardes gebruiken om te claimen dat real world gebruik moet voldoen geeft aan dat ze het echt niet begrijpen. De juriste begrijpt het ook niet blijkens haar verhalen...