You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Als ze de quota willen halen is het een goed idee om er een paar zelf te kopen.Deze avond zag ik een aparte vervangwagen bij de lokale Auto5-vestiging (Auto5 is een Belgische Kwikfit): Een elektrische Peugeot e-208 vervangwagen.
View attachment 626959
Volvo is blijkbaar bezig dealers op te kopen in Zweden en wil in 2025 50% online verkopen.
Elon, wat doe je de autobranche toch allemaal aan?
Volvo plans its own dealerships
Tsja. nissan zit wel heel nauw in de hoek...
Diess is ook een boomer he, hij behoort tot dezelfde groep die zijn marketing afdeling zit af te zeiken dat ze niet met de tijd mee gaan.Die Diess snapt nog niet hoe het werkt, aan die eerste tweet te zien. Je moet niet op Twitter zitten om auto’s te verkopen of te pronken dat je meer auto’s hebt verkocht dan de concurrent. Daar gaan mensen je niet voor volgen. Dan heeft Elon het beter door. Ik hoop voor Diess dat-ie wat interessante mensen gaat volgen want hij volgt nu vrijwel uitsluitend de Twitteraccounts van de PR-afdelingen van zijn eigen merken. Daar ga je geen inspiratie uit putten.
Interessante cijfers die aangeven dat wereldwijd de M3 en MY veruit de best verkopende modellen zijn.
De cijfers liegen vermoedelijk niet (hoewel in dit artikel voor de VW-groep en voor Europa alleen al een verkoop van 172k wordt aangegeven, misschien wordt hierin PHEV meegeteld) maar ze worden hier en daar op een wat speciale manier voorgesteld. Op de onderste figuur hadden,vermits de verkoopcijfers van de BEV-modellen worden weergegeven, misschien beter de groeicijfers van diezelfde BEV-modellen gestaan. Maar dat ondersteunt het verhaal wat minder, begrijp ik wel.
Het is duidelijk: de Duitse autosector ondergaat een wake-up call van jewelste.
Maar het is wel zo dat ze marktaandeel gewonnen hebben tov Tesla in vergelijking met het jaar voordien. Dat VW op dit moment met de ID3 alleen de Europese markt bespeeld hebben en pas sinds augustus verkopen, vertekent het beeld. Daar staat tegenover dat ze de e-Golf aan promoprijzen hebben verkocht. In het artikel wordt het wel aangehaald.
De ID4 zal het in de VS vermoedelijk niet slecht doen. De groeicijfers liggen voor de Duitse merken (met uitzondering van BMW dat toch echt een tandje zal moeten bijsteken) systematisch hoger dan voor Tesla, hetgeen erop wijst dat er sprake is van een bescheiden inhaalbeweging. Moet uiteraard bestendigd worden.
Voor als de Rimac C-two nog niet besproken is. 'Elon Musk van de Balkan' komt met opzienbarende hypercar | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Technische gegevens (fabrieksopgave)
De bijtelling is wel wat aan de hoge kant
- Maximaal motorvermogen 1.914 pk
- van 0 tot 100 kilometer per uur in 1,9 seconden
- van 0 tot 300 kilometer per uur in 11,8 seconden
- Topsnelheid 412 kilometer per uur
- Gewicht 1.950 kilo
- Prijs circa 1,7 miljoen euro (exclusief belastingen)