You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
goede review!EQS - Een eerste video van Marques Brownlee is binnen:
Vanaf 13:50 stelt hij een goede, open vraag.
Zo, deze review is heel wat relaxter en prettiger dan die hijgerige Duitse reviewer in post #7275, die continue "geil" roept.EQS - Een eerste video van Marques Brownlee is binnen:
Vanaf 13:50 stelt hij een pertinente, open vraag.
Gezien de prijs twijfel ik of de Mercedes EQS meer zal verkopen dan de Model S. Ja, executives en politici zullen de EQS verkiezen, maar dat heeft meer met chauvinisme te maken, net zoals Volvo en Audi in België populair zijn bij lokale politici. De gewone man, die is niet gebonden aan chauvinisme maar kijkt naar zijn eigen wensen en portefeuille. En door de prijs en luxe maak je ook wel een verschil tussen de Model S en EQS: de compromissen die je als Model S-koper neemt zijn andere compromissen dan die als EQS-koper. De Model S koper apprecieert de lagere prijs, het makkelijke laadnetwerk en de doorgedreven technologie. De EQS-koper apprecieert de luxe, de afkomst van de wagen en bouwkwaliteit, en klassieke interpretatie van technologie.Op zijn goede vraag op 13:50 zullen de verkoopcijfers van de Merc vs Tesla Model S-en laten zien hoe de markt er over denkt. Ik gok op hogere verkopen bij Mercedes. Zeker als Merkel, Von der Lying en Timmerfrans zich binnenkort laten voorrijden in een EQS.
Over de dealer voorraden van VW:
Door 'bijtellingsgekte' wachten nog veel elektrische VW's op een nieuwe eigenaar
Volkswagen pronkt met het verkoopsucces van zijn elektrische ID.3 in Nederland. Het had die verkoopgolf nodig om milieuboetes te ontwijken en fiscale voordelen veilig te stellen. Veel auto’s staan nu nog bij de dealer.fd.nl
Blijkbaar kost dat VW minder dan de boetes die ze daardoor besparen...En nu gaat VW de ID4 pushen door ze mega goedkoop in de lease te gooien in Duitsland, om de aantallen omhoog te krijgen. Volgens mij iets van 100 euro per maand. Ik neem aan dat als VW de autos kan maken, ze enorme afzetten krijgen in Duitsland, want dat is geen geld voor een grote auto.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Mercedes die perfecte software ooit gaat maken (die van Tesla is trouwens ook nog niet perfect, perfectie bestaat niet). Enkele grote spelers (waaronder Sony en Google ) zijn bezig met dat soort software te ontwikkelen, , ik vermoed dat Mercedes op termijn gewoon ook daar software zal aanschaffen.Vanaf 13:50 stelt hij een pertinente, open vraag.
En dan blijkt dat de Skoda - variant van de ID.4 gewoon op zowat alle vlakke beter te scoren dan de ID.4...En nu gaat VW de ID4 pushen door ze mega goedkoop in de lease te gooien in Duitsland, om de aantallen omhoog te krijgen.
Dit vind ik wel een opvallend hiaat. De Tesla Model S en X doen probleemloos 250. Je geraakt er niet zo ver mee, maar het kan wel. Als je Duitse vlaggenschip bij 210 blijft steken, is er toch iets mis...De hogere topsnelheid (250 km/h ipv 210 km/h) interesseert mij niet.
Ik heb nu een paar video’s gezien en steeds zie je een onzichtbaar scherm met heel veel spiegeling. Dat lijkt me heel onrustig. Wel lekker dat de auto remt voor de rotonde. Dat mis is echt bij mijn Tesla. Dus Elon! Aan de bak en zorg dat het werkt!
Het Hyperscreen blijkt dus niet end-to-end te zijn, en je ziet netjes waar het zwart geverfde glas eindigt en de TFT begint.
View attachment 650724
Maximum snelheid van 210 km/u. Maximum laadvermogen van 200kW. Acceleratie van 0-100 in 5s? Het lijken me vooral veel compromissen en absoluut niet das beste oder nichts. Waarom ik dat vooral jammer vind, is omdat Mercedes braaf in hun eigen stal een alternatief hebben staan dat wél sneller kan rijden, sneller kan laden en sneller kan accelereren. Je moet er enkel regelmatig benzine in doen.Lijkt me een kwestie van keuzes maken. Power is er meer dan genoeg.
Ik denk dat ze er willen verkopen, maar ze per verkocht model meer marge houden met de S klasse dan met de EQS.Denk je nu echt dat ze al die ontwikkelingskosten maken om er dan geen van te willen verkopen?
Maximum snelheid van 210 km/u. Maximum laadvermogen van 200kW. Acceleratie van 0-100 in 5s? Het lijken me vooral veel compromissen en absoluut niet das beste oder nichts. Waarom ik dat vooral jammer vind, is omdat Mercedes braaf in hun eigen stal een alternatief hebben staan dat wél sneller kan rijden, sneller kan laden en sneller kan accelereren. Je moet er enkel regelmatig benzine in doen.
Ik vrees dat op dit moment geen enkele producent zijn investeringen in ontwikkeling en productiekosten terugverdient met de verkoop van zijn EVs.Ik denk dat ze er willen verkopen, maar ze per verkocht model meer
Dat klinkt leuk, maar de waarheid is natuurlijk dat de benzine- en dieselversies moeiteloos 250 km/u halen en op een slechte dag toch nog een 0-100 van 6,4s kunnen.Beste Wouter; in deze klasse is een maximum snelheid ver boven de 200km/u echt niet belangrijk, en evenmin hoeft men de acceleratie van een Lamborghini te evenaren. Het is een super luxueuze sedan, geen sportwagen.