Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
EQS - Een eerste video van Marques Brownlee is binnen:
Vanaf 13:50 stelt hij een goede, open vraag.
goede review!
Op zijn goede vraag op 13:50 zullen de verkoopcijfers van de Merc vs Tesla Model S-en laten zien hoe de markt er over denkt. Ik gok op hogere verkopen bij Mercedes. Zeker als Merkel, Von der Lying en Timmerfrans zich binnenkort laten voorrijden in een EQS.
Zijn vraag aan het einde kan zo in het draadje “Mijn volgende auto wordt wel/geen ICE”
 
EQS - Een eerste video van Marques Brownlee is binnen:
Vanaf 13:50 stelt hij een pertinente, open vraag.
Zo, deze review is heel wat relaxter en prettiger dan die hijgerige Duitse reviewer in post #7275, die continue "geil" roept.
OK, OK, niet continue, hij roept ook af en toe ook "supergeil". ;)
Met plezier naar deze review van Brownlee gekeken.
 
Last edited:
Op zijn goede vraag op 13:50 zullen de verkoopcijfers van de Merc vs Tesla Model S-en laten zien hoe de markt er over denkt. Ik gok op hogere verkopen bij Mercedes. Zeker als Merkel, Von der Lying en Timmerfrans zich binnenkort laten voorrijden in een EQS.
Gezien de prijs twijfel ik of de Mercedes EQS meer zal verkopen dan de Model S. Ja, executives en politici zullen de EQS verkiezen, maar dat heeft meer met chauvinisme te maken, net zoals Volvo en Audi in België populair zijn bij lokale politici. De gewone man, die is niet gebonden aan chauvinisme maar kijkt naar zijn eigen wensen en portefeuille. En door de prijs en luxe maak je ook wel een verschil tussen de Model S en EQS: de compromissen die je als Model S-koper neemt zijn andere compromissen dan die als EQS-koper. De Model S koper apprecieert de lagere prijs, het makkelijke laadnetwerk en de doorgedreven technologie. De EQS-koper apprecieert de luxe, de afkomst van de wagen en bouwkwaliteit, en klassieke interpretatie van technologie.

Wat ik hoop is dat men meer EQSsen verkoopt dan de klassieke S-klasse, want dan vervult de EQS zijn rol.

Zegt wel veel als er een Samsung Tab S 4 van 2014 in een auto van 2021 zit. En ja, de lag op het systeem is ook weer typisch legacy auto...
 
En nu gaat VW de ID4 pushen door ze mega goedkoop in de lease te gooien in Duitsland, om de aantallen omhoog te krijgen. Volgens mij iets van 100 euro per maand. Ik neem aan dat als VW de autos kan maken, ze enorme afzetten krijgen in Duitsland, want dat is geen geld voor een grote auto.


Over de dealer voorraden van VW:
 
  • Like
Reactions: job-lek
En nu gaat VW de ID4 pushen door ze mega goedkoop in de lease te gooien in Duitsland, om de aantallen omhoog te krijgen. Volgens mij iets van 100 euro per maand. Ik neem aan dat als VW de autos kan maken, ze enorme afzetten krijgen in Duitsland, want dat is geen geld voor een grote auto.
Blijkbaar kost dat VW minder dan de boetes die ze daardoor besparen...
 
  • Like
Reactions: Bas.
Vanaf 13:50 stelt hij een pertinente, open vraag.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Mercedes die perfecte software ooit gaat maken (die van Tesla is trouwens ook nog niet perfect, perfectie bestaat niet). Enkele grote spelers (waaronder Sony en Google ) zijn bezig met dat soort software te ontwikkelen, , ik vermoed dat Mercedes op termijn gewoon ook daar software zal aanschaffen.
En Tesla heeft nog een lange weg te gaan vooraleer ze kwalitatief op het niveau van dit soort klassieke autobouwers gaan zitten volgens mij. Alhoewel, Wolfgang Reitzle had bij Jaguar ook minder dan twee jaar nodig om er voor te zorgen dat Jaguars een correcte bouwkwaliteit hadden

En de tweede vraag die hij stelt: eerder een EQS of een Mercedes S?
Ik denk dat je echt wel een fossiel moet zijn om nog voor de Mercedes S te kiezen. Wat heeft die S meer te bieden? De hogere topsnelheid (250 km/h ipv 210 km/h) interesseert mij niet. En de range van de EQS is volgens mij meer dan voldoende. Verder is die EQS gewoon stiller. Ik zie echt niet in waarom je voor een S zou kiezen.
 
Last edited:
En nu gaat VW de ID4 pushen door ze mega goedkoop in de lease te gooien in Duitsland, om de aantallen omhoog te krijgen.
En dan blijkt dat de Skoda - variant van de ID.4 gewoon op zowat alle vlakke beter te scoren dan de ID.4...
Enyaq heeft een ruimere koffer, een aanzienlijk betere Cd (gecombineerd met een iets lagere koets dus een beter rijbereik) en het interieur lijkt ook gewoon beter in mekaar te zitten. Hij krijgt wel ook standaard enkel bugs in de software mee


Moet VW het budgetmerk worden van de groep?
 
  • Funny
Reactions: job-lek

Het Hyperscreen blijkt dus niet end-to-end te zijn, en je ziet netjes waar het zwart geverfde glas eindigt en de TFT begint.

View attachment 650724
Ik heb nu een paar video’s gezien en steeds zie je een onzichtbaar scherm met heel veel spiegeling. Dat lijkt me heel onrustig. Wel lekker dat de auto remt voor de rotonde. Dat mis is echt bij mijn Tesla. Dus Elon! Aan de bak en zorg dat het werkt!
 
Lijkt me een kwestie van keuzes maken. Power is er meer dan genoeg.
Maximum snelheid van 210 km/u. Maximum laadvermogen van 200kW. Acceleratie van 0-100 in 5s? Het lijken me vooral veel compromissen en absoluut niet das beste oder nichts. Waarom ik dat vooral jammer vind, is omdat Mercedes braaf in hun eigen stal een alternatief hebben staan dat wél sneller kan rijden, sneller kan laden en sneller kan accelereren. Je moet er enkel regelmatig benzine in doen.
 
Denk je nu echt dat ze al die ontwikkelingskosten maken om er dan geen van te willen verkopen?
Ik denk dat ze er willen verkopen, maar ze per verkocht model meer marge houden met de S klasse dan met de EQS.

Voor de executive of politicus met publiek is zo een EQS een mooie oplossing. De onzichtbare bedrijfsleider die niet in het publiek afgerekend wordt op zijn autokeuze tekent nog vrolijk voor een S-klasse. Dat is tenslotte nog altijd de top.
 
Maximum snelheid van 210 km/u. Maximum laadvermogen van 200kW. Acceleratie van 0-100 in 5s? Het lijken me vooral veel compromissen en absoluut niet das beste oder nichts. Waarom ik dat vooral jammer vind, is omdat Mercedes braaf in hun eigen stal een alternatief hebben staan dat wél sneller kan rijden, sneller kan laden en sneller kan accelereren. Je moet er enkel regelmatig benzine in doen.

Beste Wouter; in deze klasse is een maximum snelheid ver boven de 200km/u echt niet belangrijk, en evenmin hoeft men de acceleratie van een Lamborghini te evenaren. Het is een super luxueuze sedan, geen sportwagen.
Het maximum laadvermogen kan een terechte opmerking zijn, maar hangt af van de volledige laadcurve. Ik zou een hoge gemiddelde laadcurve verkiezen, boven een heel hoge maar korte piek.
 
Beste Wouter; in deze klasse is een maximum snelheid ver boven de 200km/u echt niet belangrijk, en evenmin hoeft men de acceleratie van een Lamborghini te evenaren. Het is een super luxueuze sedan, geen sportwagen.
Dat klinkt leuk, maar de waarheid is natuurlijk dat de benzine- en dieselversies moeiteloos 250 km/u halen en op een slechte dag toch nog een 0-100 van 6,4s kunnen.

Als het dan toch niet belangrijk is, waarom worden de diesel- en benzineversies begrenst op 250, en de elektrische op 210?

1618313662397.png

1618313677448.png