Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Opmerkelijke banner op dit forum of misschien toch niet?

24-02-2017 11-34-14.jpg
 
Je zou toch zeggen dat dit een onjuist is:
'breakthrough in battery technology in 2026' en 'with initial targets being for a 15-20% increase'. Zie: BMW readies radical battery technology for 2026 launch | Autocar.
Ik begrijp dat de Gigafactory alleen al in 2017 een kostenreductie van 35% realiseert en jaarlijks de capaciteit per volume met 5% verbeterd. Ik mag hopen dat dit artikel een vergissing is of we kunnen BMW wegstrepen.
 
Ik begrijp dat de Gigafactory alleen al in 2017 een kostenreductie van 35% realiseert en jaarlijks de capaciteit per volume met 5% verbeterd. Ik mag hopen dat dit artikel een vergissing is of we kunnen BMW wegstrepen.

In hetzelfde stuk:
"BMW will continue to develop its internal combustion engine technology, which is predicted to remain the most popular power source for its models until at least the end of the next decade. The firm wants to improve the efficiency of its engines to 33%, compared with the 90% efficiency of its electric drivetrains.

Sales and marketing boss Ian Robertson said: “The internal combustion engine has a long way to go. We will improve the efficiency and mate them to electric vehicles in many cases"

Volgens bovenstaande willen ze van twee walletjes blijven snoepen en dus nog heel lang doorgaan met het oude. Tsjaa..... :confused:
 
In hetzelfde stuk:
marketing boss Ian Robertson said: “The internal combustion engine has a long way to go. We will improve the efficiency and mate them to electric vehicles in many cases"

ude. Tsjaa..... :confused:

Gewoon om dat ik positief aan het denken ben, "we gaan echt wel BEV, maar dat kunnen we tegen onze huidige klanten nog niet zeggen. Tot dat we productierijp materiaal hebben voor onze klanten".
 
Ik zie net dat de prijs van de Prius Prime (plug in) bekend is: 43k. Daarvoor heb je een auto met interieur in similileer en kan 0-100 in 12 seconden (1,5 sec trager dan de niet plug-in, waarschijnlijk de impact van het gewicht van de 8.8kWh batterij).
Moet ik nu mijn reservatie voor de Model 3 annuleren?
 
  • Funny
Reactions: sweep
Ik zie net dat de prijs van de Prius Prime (plug in) bekend is: 43k. Daarvoor heb je een auto met interieur in similileer en kan 0-100 in 12 seconden (1,5 sec trager dan de niet plug-in, waarschijnlijk de impact van het gewicht van de 8.8kWh batterij).
Moet ik nu mijn reservatie voor de Model 3 annuleren?

In ieder geval schuift er dan iemand een plaatsje op.
 
  • Funny
Reactions: NicoV
In ieder geval schuift er dan iemand een plaatsje op.

Wel, iedereen zal toch zijn beurt (achter mij) moeten afwachten :)

Voor degenen die mijn introductiepost een goed jaar geleden niet gelezen hebben: mijn vorige wagen was een Prius (waar mijn vrouw nu nog mee rijdt tot onze Model 3 er is). Ik was vast besloten om als volgende auto de next-gen prius plug-in te kopen. De development daarvan heeft jaren vertraging opgelopen, en op een weekend in de zomer van 2013 ben ik eens beginnen googlen en op Tesla en dit forum gestoten. Voor de fun eens de TCO berekend. EN herberkend. EN nog eens herberekend. Dat weekend ben ik tot de conclusie gekomen dat Tesla the next Apple was, en heb de maandag TSLA aangeschaft. Ik wou geen auto kopen zonder adaptive cruise, dus gewacht tot autopilot er was om een Model S te kopen.....

Stel u eens voor dat ik niet op dit forum gestoten was, en braaf gewacht had om een next gen Prius plugin te kopen. En dan tegen het eind van dit jaar de eerste Model 3s op de baan de zien, voor praktisch hetzelde geld. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die dit gaan voor hebben.
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Zorgelijk, de uitlevering van de Bolt is in de US in februari teruggevallen tov januari. (Chevy Bolt EV deliveries are surprisingly down to 952 units in the US last month)
Nu is de Bolt geen echte EV wegens het ontbreken van een behoorlijke snellaad-optie. Helaas geen concurrent voor model 3 want ook de AP ontbreekt. Maar door het bereik en de ruimte het is toch een leuke stadsauto of voor woon-werkverkeer. Laten we hopen dat dit eenmalig is en niet een structureel probleem met bv de batterijen.
 
Zorgelijk, de uitlevering van de Bolt is in de US in februari teruggevallen tov januari. (Chevy Bolt EV deliveries are surprisingly down to 952 units in the US last month)
Nu is de Bolt geen echte EV wegens het ontbreken van een behoorlijke snellaad-optie. Helaas geen concurrent voor model 3 want ook de AP ontbreekt. Maar door het bereik en de ruimte het is toch een leuke stadsauto of voor woon-werkverkeer. Laten we hopen dat dit eenmalig is en niet een structureel probleem met bv de batterijen.
Volgend jaar gaan ze wel autonomous met de Bolt (hopelijk zonder die kermis op het dak):
GM is reportedly deploying a fleet of thousands of autonomous Bolt EV with Lyft as soon as next year
 
Ik zie net dat de prijs van de Prius Prime (plug in) bekend is: 43k. Daarvoor heb je een auto met interieur in similileer en kan 0-100 in 12 seconden (1,5 sec trager dan de niet plug-in, waarschijnlijk de impact van het gewicht van de 8.8kWh batterij).
Moet ik nu mijn reservatie voor de Model 3 annuleren?

Goed idee.:)
Maar voor diegenen die de Prime OK vinden, best dit toch eens lezen:
The Electrek Review: 2017 Prius Prime – This is not the EV you’re looking for
 
  • Funny
Reactions: NicoV
De volgende Tesla killer van VW: https://electrek.co/2017/03/02/vw-all-electric-i-d-concept/
Gepland 2020. En nu al een veel betere performance dan Model 3. Top?

Toch geven deze aankondigingen een déja vu gevoel.
Nu hebben de telecom markt en de automarkt niet heel veel met elkaar te maken. Maar in 2009 en 2010 heb ik ook regelmatig een iPhone-killer voorbij zien komen van Nokia, Ericsson, Blackberry, Motorola etc., wie kent ze niet. Nu heeft Apple natuurlijk maar 15% marktaandeel maar ze haalt iets van 95% van de totale winst uit de markt. En ook Apple zette als eerste een volledig eco-systeem op, hardware, developmenttool, datacentra en appstore.
Als je naar Tesla kijkt, auto, batterij, SuC's, eigen software, eigen data centra.
Ik hoop niet dat we over 5 jaar met zijn alle 100 miljard winst naar Fremont moeten gaan brengen zoals nu jaarlijks 50 miljard naar Cupertino.
 
De volgende Tesla killer van VW: https://electrek.co/2017/03/02/vw-all-electric-i-d-concept/
Ik hoop niet dat we over 5 jaar met zijn alle 100 miljard winst naar Fremont moeten gaan brengen zoals nu jaarlijks 50 miljard naar Cupertino.

Even berekend op de achterkant van een bierviltje:
OVer 5 jaar, dat is 2022;
In 2020 denk Tesla aan 1M auto's te verkopen, aan die rate zitten ze aan 2M in 2022.
Neem 80% Model 3, 20% Model S,X. MOdel 3 kost pakweg de helft van een S of X, dus gemiddeld zitten aan het equivalent van 1.2M S/X
Tegen eind dit jaar zijnde marges op de 3 hetzelfde als o de S en X, neem 25%.
Neem pakweg 80K euro als prijs voor de S/X, wat 20K netto marge oplevert per auto.
20K x 1.2M is 24 miljard.
Tesla Energy gaat sneller groeien dan Tesla Motors, met gelijkaardige marges, dus tegen 2022 zal dat wel meer opleveren dan auto's.
Neem nog wat extra voor de producten die nu nog op de tekentafel liggen, dan lijkt 100 miljard wel realistisch tegen 2022.