TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker and becoming a Supporting Member. For more info: Support TMC

Wat de andere automerken doen

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ebullio, Sep 18, 2015.

  1. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    5,675
    Location:
    Europe
    Helemaal correct, R. Zo is het blijkbaar mogelijk om het reële brandstofverbruik van moderne auto's met 15% te verminderen door aftermarket
    een aerodynamisch verbeterde bodemplaat te monteren.

    Lees dit artikel: http://bijtellingsblog.nl/futuristische-bodemplaat-corellian-maakt-leaseauto-15-procent-zuiniger/

    Hierin wordt deze opmerking gemaakt:
    Dat de verbruikstests blijkbaar allemaal op rollenbanken plaats vinden, maakt dat het niet genoeg 'loont' om de luchtweerstand te verminderen.
    Nu heeft de Model S dankzij de vlakke bodemplaat hier waarschijnlijk geen baat meer bij, maar 15% besparing is natuurlijk enorm veel.
     
  2. ebullio

    ebullio Active Member

    Joined:
    Mar 13, 2013
    Messages:
    4,716
    Location:
    Rotterdam, Netherlands
    De luchtweerstand wordt wel degelijk meegenomen in die testcycli, waarom plakken ze anders naden dicht?
     
  3. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Inderdaad, onze Model S is al hyper geoptimaliseerd. De volgende stap zijn de zijspiegels vervangen door camera's voor 5% reductie maar daar ligt de regelgeving nog even dwars. Anders zat het al op de Model X. De prototypes van Audi en Porsche hebben de spiegels ook al vervangen door camera's. Kan ook interessant zijn op het vlak van active safety gezien op camerabeelden beeldanalyse kan gebeuren.
     
  4. Andre

    Andre Member

    Joined:
    Jul 13, 2013
    Messages:
    644
    Location:
    Holland
    +2 !
     
  5. PaulusdB

    PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

    Joined:
    Jul 12, 2013
    Messages:
    5,675
    Location:
    Europe
    Daar heb je een punt, E.

    Misschien rijden ze er dus wel mee, maar slechts op lage snelheden en/of telt dat resultaat nauwelijks mee in het eindresultaat.
    Voor de kosten van twee rollen duct tape hoef je het niet te laten, tenslotte.
     
  6. Hans (Amsterdam)

    Hans (Amsterdam) Active Member

    Joined:
    Feb 9, 2013
    Messages:
    1,306
    Location:
    Amsterdam

    Bij de NEDC test mag je kiezen tussen de weg en de rollenbank.
    De rollenbank heeft de voorkeur omdat je de condities daar beter in de hand hebt.
    Rolweerstand van het wegdek en luchtweerstand worden dan gesimuleerd door tegenwerkend koppel op de rollenbank.
    Er wordt bij deze testen wel een ventilator voor de auto geplaatst. Dat is om rijwind voor de radiator te simuleren (koeling).

    Ook wordt voor de rollenbank gekozen omdat er nauwelijks mobiele apparatuur beschikbaar is waarmee je tijdens het rijden de uitstoot kunt meten.
    Daarom zijn ze er pas in de VS achtergekomen dat er iets bij VW niet klopte. De Amerikanen beschikken namelijk over deze mobiele apparatuur en werden door Duitse onderzoekers vanwege ernstige verdenkingen al in 2014 gevraagd om de metingen op de weg uit te voeren.

    Grootste probleem met de NEDC test is dat deze sinds 1997 niet meer aangepast is (dit is de 'verdienste' van de autolobby en bereidwillige politici) en de autofabrikanten enorm veel mogelijkheden heeft gegeven zo goed mogelijk uit de test te komen. Dit heeft er toe geleid dat deze test totaal niet meer representatief is voor het werkelijke verbruik en uitstoot.
     
  7. Glitch

    Glitch Member

    Joined:
    Oct 28, 2014
    Messages:
    948
    Location:
    The Netherlands, Europe
    klopt maar wat ik niet begrijp is dat VW het wel met camera's doet in hun productie X1 dat lelijke 2:100 monster.
     
  8. Keezje

    Keezje Active Member

    Joined:
    Dec 17, 2013
    Messages:
    2,324
    Location:
    Netherlands
    Zodat je ook genoeg vuil spuit als je op zondagmiddag een eindje op de rollenbank gaat rijden:confused:
     
  9. fivari

    fivari Maker van de Fivari-charger

    Joined:
    Nov 25, 2013
    Messages:
    1,347
    Location:
    Leuven, Belgium
    Op zich hoeft het niet dat een test ( bijvoorbeeld om de milieuvriendelijkheid van een wagen te testen) resultaten geeft die ook gehaald worden in het dagelijks gebruik. Immers, zo'n test moet reproduceerbare resultaten opleveren waarvoor alle mogelijke invloedsparameters strikt onder controle moeten zijn, hetgeen in het dagelijks gebruik niet het geval is. Wat wel belangrijk is, is dat de resultaten extrapoleerbaar zijn naar het dagelijks gebruik.
    Voor het testen van heel wat andere materialen en producten worden ook kunstmatige omstandigheden gecreëerd, juist om te vermijden dat afwijkende testparameters de resultaten zo beïnvloeden dat onderlinge vergelijking onmogelijk wordt.
     
  10. jpet

    jpet Jan P.

    Joined:
    Aug 8, 2014
    Messages:
    3,288
    Location:
    Herne & Leuven, BE
    Ik denk niet dat die wagen in heel Europa is uitgebracht. Het probleem is dat niet alle landen dezelfde wetgeving hebben momenteel. In sommige landen is een camera al toegestaan, in andere niet.
     
  11. ERvee

    ERvee member

    Joined:
    Oct 12, 2014
    Messages:
    954
    Location:
    Nieuwegein, The Netherlands
    Oplossing; uitbrengen zonder spiegels in landen waar t mag en landen waar t niet mag van die spiegels met zuignappen meeleveren.. ;-)
     
  12. Bankroetlama

    Bankroetlama Member

    Joined:
    Mar 30, 2016
    Messages:
    387
    Location:
    Mechelen
    Ik ben echt benieuwd of er lichte paniek was in Duitsland na de massale pre-orders van Model 3. We zullen het nooit weten
     
  13. redevries

    redevries René de Vries

    Joined:
    May 22, 2013
    Messages:
    2,436
    Location:
    Oosterhout, Netherlands
    • Informative x 2
    • Like x 2
  14. AnalysiZ

    AnalysiZ Active Member

    Joined:
    Apr 4, 2013
    Messages:
    2,597
    Location:
    de Kempen
    Bedankt voor het delen van die artikelen.

    Ik heb het gevoel dat in Dld de boodschap zelfs duidelijker aankomt dan hier, wellicht omdat in de afgelopen jaren het verschijnsel Tesla voor hun nog wat zeldzamer / exotischer was.
     
  15. Hans Noordsij

    Hans Noordsij Well-Known Member

    Joined:
    Apr 4, 2014
    Messages:
    8,352
    Location:
    Tilburg, Netherlands
    Dat liegt er niet om. Volgend moment is als de X in D wordt geleverd, getest, vergeleken en bij de SuC gesignaleerd.
     
  16. CO2CLEAN

    CO2CLEAN Olivier Willemsen

    Joined:
    Apr 3, 2015
    Messages:
    3,146
    Location:
    Netherlands
    Filmpje van de Chevrolet Bolt / Opel Ampera-e : Chevrolet Volt Owners Take Spin In New Bolt EV, Come Away Impressed - Video

    Als ik mij niet vergis kun je op het scherm zien dat er zo'n 14,3 kWh is gebruikt (over zon 75km) met nog iets meer dan 75% in de batterij. Dit doet mij vermoeden dat de Bolt 60 kWh aan bruikbare capaciteit heeft. Dat zou wel heel mooi zijn.

    Wat andere dingetjes:
    Geen ACC in de eerste versie...
    Camera's om bovenaanzicht van auto weer te geven
    Achteruitkijk spiegel kan switchen tussen normaal en digitaal (bij digitaal heb je camerabeeld en dus geen hoofdsteunen in beeld)
    Snelladen met 50kW (maar mogelijk sneller, met zegt: "for now we say 50kW")
    Verschillende standen van de versnellingspook om te wisselen tussen meer of minder regeneratie (waarom zo moeilijk, gewoon in settings lijkt mij fijner. Kun je tenminste gewoon altijd in D rijden).
     
    • Like x 1
  17. gelden

    gelden Well-Known Member

    Joined:
    Apr 21, 2013
    Messages:
    5,463
    Location:
    Breda, Netherlands
    Deze al gezien?

    Wát een hoop instellingen! Wel leuk dat dat kan.
     
  18. Rick A.

    Rick A. Member

    Joined:
    Aug 26, 2015
    Messages:
    901
    Location:
    Netherlands
    Alle respect voor hoever deze vent is gekomen.
    Jaren geleden (nog voor Tesla echt bekend werd) volgde ik zijn BMW projectjes via een obscuur forum. Kaal chassis, lading A123 batterijen, Zilla controllers en gaan met die bak.
    Dit is toch echt andere koek....veel professioneler dan zijn hobby-projectjes en oogt consument gereed. Chapeau.
     
  19. S-19910

    S-19910 Driving Model-S #19910

    Joined:
    Aug 13, 2013
    Messages:
    6,999
    Location:
    Grobbendonk, Belgium
    de tesla met z'n 100K+€ was duur. De Rimac-1 met z'n 1M+€ is gewoon onbetaalbaar voor 'de consument' .
    Maar misschien komt er ook een Rimac-3 :p
     

Share This Page

  • About Us

    Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.
  • Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.


    SUPPORT TMC