Firebird
Active Member
Idd 5 of 10% korting op een stockwagen, dat lijkt niet echt alarmerend. Verkoop is wel helemaal niet op snelheid (<1000 wagens in februari, er werden meer Leafs verkocht dan Bolts...) maar wellicht kunnen we per einde jaar beter meten of het GM menens was/is.
Wat ik wél grappig vond is hoe alle journalisten menen te weten dat PSA Opel heeft gekocht omdat die laatste zoveel meer EV-knowhow heeft (met de Ampera-e). Huh?? Naar mijn weten maakt PSA al jaren (weliswaar slechte) EV's, en kent Opel er evenveel van als eender wie die met LG een contract zou sluiten, namelijk volkomen niets... Of PSA moet goed onderhandeld hebben met GM over het overnemen van GM's knowhow (EV1, Spark etc.), maar dat zou vreemd zijn.
Maakt PSA überhaupt al zelf EV's? De Ion van Peugeot en de C-Zero van Shitroën zijn omgelabelde Mitsubishi i-MiEV's en zijn volgens mij al even Frans als Donald Trump. Ik vraag me af waar ze de mosterd gehaald hebben voor de elektrische Berlingo ( iemand trouwens al één hiervan gespot?? ) en de E-Mehari?? Behalve het feit dat de C-Zero en Ion de goedkoopste elektrische auto's zijn, nou ja na de Twizy ( maar dat is eigenlijk geen auto, eerder een Go-Cart ), is er maar weinig positiefs te lezen.
Het lijkt me ook zeer onwaarschijnlijk dat GM ( Chevrolet ) zijn knowhow gaat weggeven aan een overnemer van een dochterfirma die toevallig die auto ging klonen ( lees ander merkschildje opplakken ).