Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Nu de er velen van ons van een Factory VIP tour in Fremont genieten, ben ik op bezoek geweest bij het Jaguar i-Pace Concept event in Amsterdam. Ik zie dit toch wel als de eerste serieuze poging ook een echt bruikbare EV in de markt te zetten als alternatief voor iets tussen de Model S en 3 in. Vwb catering en beveiliging was t event goed geregeld. Helaas was er maar 1 monteur van het Jaguar Formule E Team aanwezig die weinig wist te vertellen en als hij als iets wist mocht ie het niet zeggen. Hij had Panasonic op z'n shirtje staan, op mijn vraag of de batterij bij Panasonic vandaan kwam antwoordde hij ontkennend, LG dan? Ook niet. Misschien uit Nevada? Ook niet en toen wilde hij weg lopen. Alles kwam uit Europa. Toen ik vroeg of t een Bosch geassembleerd pakket was zoals bij de Fiat 500e zei hij helemaal niks meer:(. De frunk mocht niet open. Zelf geprobeerd de trunk te openen door boven de kentekenplaat naar de schakelaar te voelen, kwam ie gauw weer aanlopen. Was niet de bedoeling dat we eraan zaten. Open mocht ie wel, bleek een onzichtbare touch sensor in het jaguarlogo te zitten.
Ik was samen met mijn vader en voor hem is de I-Pace een zeer serieuze optie. De S is hem te groot, vond ie vanaf het begin af aan al, het interieur sprak hem erg aan, erg open en luchtig, een uitschuif tafeltje bij de passagiersstoel. Je zit er ook duidelijk hoger in dan in de model 3. Ik vond hem wat hoog op z'n wielen staan, veel ruimte tussen de wielkasten. Over het laden ben ik maar niet meer begonnen. Dit was nog een echte concept car. Ik zie hem volgend jaar nog echt niet rond rijden maar ik hoop dat ik ongelijk krijg want er is zeker markt voor.
IMG_6.jpg
IMG_1250.jpg
IMG_1251.jpg
IMG_1252.jpg
IMG_1253.jpg
IMG_1254.jpg
IMG_1255.jpg
IMG_1256.jpg
IMG_1257.jpg
IMG_1258.jpg
 
Last edited:
Nu de er velen van ons van een Factory VIP tour in Fremont genieten, ben ik op bezoek geweest bij het Jaguar i-Pace Concept event in Amsterdam. ...
Hè, jammer dat we elkaar daar zijn misgelopen, H. Ik was er van 2 tot 4, ongeveer, samen met de toekomstige eigenaar van productienummer 11. Er wordt overigens door de aanwezige staf toch vol overtuiging gesproken over levering zomer 2018.
Wel de nodige verwarring, ja. De verkoper heeft het over vier motoren die vier wielen apart aandrijven terwijl in de presentatie sprake is van twee motoren die vier wielen aandrijven. Op de fysieke conceptauto zitten geen zichtbare (AutoPilot-achtige) camera's. Op de door Jaguar ter plekke getoonde 'spy shots' van roadtests zitten duidelijk twee camera's in de voorruit. Volgens de verkoper ontbreekt deze functionaliteit vooralsnog als de auto op de markt komt.
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar de auto spreekt mij wel aan. Er zitten nog wat Jap-style elementen in, die hopelijk niet terugkomen in de productieversie, zoals de blauwe LEDjes in het grill logo en overdreven grote en hoekige spoiler boven de achterruit. Verder ook wel weer grappige dingen, zoals die enorme grill op zo'n korte neus en 23" wielen. Leuk detail vormen de verlichtingselementen onder het laadklepje, waarmee de SoC te zien valt tijdens het laden.
Uiteindelijk is het een klein uitgevallen equivalent van een anderhalf keer zo dure Tesla Model X 90D. Daar moet zeker markt voor zijn.
 
Last edited:
Hoeveel publiek was er dan bij Hendrik? En was jij de enige die 'moeilijke' vragen stelde? :D
Mooie foto's! En de kleur is in ieder geval goed!
Het was er helemaal niet druk, K. Vragen stellen was niet erg zinvol. Of de kennis of de mededeelzaamheid ontbrak.
Het hoogtepunt van het event was de catering (Van Dam). Bijzonder smaakvolle dames en ze serveerden o.a heerlijke Tom Kha Kai.
Hier nog een fototje van de auto:
IMG_0098.JPG
 
Last edited:
  • Like
Reactions: basvk
We hadden ons opgegeven voor t blok van 12:00-14:00u maar na een half uur waren we wel klaar. Weinig nieuws commercieel gezien een gemiste kans. Denk dat de genodigden per "slot" 100-150 man/vrouw waren. Ik had er dan toch een man of 10 neergezet die wat over de auto konden vertellen, de meningen/interesse peilen en hoe zij de auto tov hun huidige auto beoordeelden.
Er is hier al vaker geschreven dat t niets wordt omdat er geen SuC netwerk is. Voor mijn vader is dat van ondergeschikt belang. Hij rijdt sinds 2013 nu zijn 2e Tesla en is vorige week voor het eerst met zijn auto in het buitenland geweest. Ze vliegen meestal of gebruiken de X3 van m'n moeder.
 
Het was er helemaal niet druk, K. Vragen stellen was niet erg zinvol. Of de kennis of de mededeelzaamheid ontbrak.
Het hoogtepunt van het event was de catering (Van Dam). Bijzonder smaakvolle dames en ze serveerden o.a heerlijke Tom Kha Kai.
Hier nog een fototje van de auto:
View attachment 229706
Ziet er eigenlijk nog wel mooi uit op die foto, mooier dan de plaatjes die Jaguar zelf de wereld in stuurt. Ben niet zo'n SUV-fan, maar hij oogt wat sportiever/lager dan de meeste SUV's (ondanks dat hij wel wat hoog op z'n pootjes staat), dus deze ziet er nog wel oké uit wat mij betreft :)
 
Die 'vanaf' prijs van zo'n 80k heb ik ook gehoord van de aanwezige Jaguar verkoper.

Ik had nog de hoop gezien alle spec's en toch wel wat andere overeenkomsten met de Model X, dat de I-Pace ook een redelijk trekgewicht op het kenteken zou gaan krijgen. Maar een trekhaak als optie gaat helaas vrijwel zeker niet gebeuren, iets met homologatie en keuringen en moeite en 'hij loopt nu toch al lekker'. Voor een trekauto had zusje Landrover nog wel wat:).
Misschien toch maar doorsparen voor een MX, ooit...
Overigens werd mij verteld dat die 23 inch wielen het ook niet gaan redden, wordt max. 22 inch.

Maar de catering was inderdaad top!