Rutgere
Member
Klopt maar dat is ook omdat ze een rare strategie leken te hebben. De strategie leek te zijn dat het het optimaal is om eerst de mensen die lid zijn van greenpeace te targeten. Laten we eerlijk zijn de eerste leaf ademde aan alle kanten "ik wil alleen maar milieuvriendelijk zijn" dat was een strategische fout. Tesla had als eerste door dat je het cool moet maken door het een exclusief tintje te geven (+ een goede infrastructuur laat ik dat niet vergeten). Dat doen de andere merken nu ook en dat werkt. En voor bonus punten kun je dan ook nog extra geld verdienen.Wanneer je de evolutie van Renault-Nissan bekijkt, dan blijkt nog maar eens hoe relatief het is om er als eerste bij te zijn. Van het marktaandeel dat ze intieel hadden, met de Leaf en de Zoe, blijft niet zo veel over.
Ik snap wel waar de strategie van Renault-Nissan vandaan kwam. Voor de Prius werkte het wel. Iedereen in de entertainment industry en zn moeder wilde een prius om te laten zien hoe ecoverantwoord ze wel niet waren. maar ondertussen was het dan wel de 3-4 auto voor deze groep. En eerlijk is eerlijk, omdat er toen niets anders was heb ik ook nog gekeken naar een Prius als leaseauto. De Leaf is voor mij nooit een optie geweest, te hoog geitenwollensokkengehalte zonder echt goed te voelen, en te beperkt in gebruik.