Geen gebrek aan ideeën bij vw. /s
🤔
Zelfs qua ideeën lijken ze het huiswerk van iemand anders te pikken 😅
Geen gebrek aan ideeën bij vw. /s
🤔
Zelfs qua ideeën lijken ze het huiswerk van iemand anders te pikken 😅
Wat is de snelste tijd ooit bij Tesla tussen de aankondiging van het prototype en de daadwerkelijke verkoop?Met de Mexico gigafactory in 9 maanden gebouwd plus/minus een jaar lang productie inregelen, kunnen w de 25.000 dollar Tesla verwachten in 2026/ 2027 Mooie tijden in vooruitzicht.
Wat is de snelste tijd ooit bij Tesla tussen de aankondiging van het prototype en de daadwerkelijke verkoop?
Niet om het even maar die centre console lijkt verdacht veel op die in mijn MG5?! Zijn ze nu de chinezen aan het kopieren?!
“Daarom komt het merk binnen twee jaar met een elektrische gezinsauto die nog geen 25.000 euro zal kosten: de ID.2.”Gepland voor 2026 😅
Eerder schreef ik over ‘mijn’ EQS die door Mercedes gecanceld is, waarna ik alsnog mijn 3e Tesla besteld heb. Afgelopen week met collega’s op wintersport en kon meerijden met iemand die het wel gelukt is een EQS350 te bemachtigen. Di heen en vandaag terug, zo’n 1800km in totaal waarbij ik zelf ook een stuk heb mogen rijden.
Het is echt een fenomenale reiswagen: comfort, luxe, ruimte, stilte en veel range, waarbij de 350 liet zien dat je echt geen veel duurdere 450 nodig hebt. Met twee relatief korte stops zonder range anxiety en 120-150kmh over. Zonde dat ze hem niet meer maken. Verder qua software, Mercedes moet zich schamen voor de fouten en onbenulligheden. We konden er met onze Tesla ervaring wel om lachen en met extra apps als waze, ABRP en laad apps kwamen we wel uit de voeten, maar niet zo simpel en zorgeloos als Tesla. Mercedes heeft 10+ jaar de kans gehad om af te kijken, ze moeten toch echt iets beter hun best doen wat dat betreft.
Anyway, wel een stuk meer auto dan de Tesla op een aantal aspecten. Had graag deze ook gehad, maar ben ook wel blij met de Y.
Dan had ik als alternatief een MS verwacht ipv een MY. Speciale reden?Eerder schreef ik over ‘mijn’ EQS die door Mercedes gecanceld is, waarna ik alsnog mijn 3e Tesla besteld heb.
Je hebt nu wel zo’n 30k€ budgetoverschot om jouw reis op een andere manier aangenaam te maken. Je kan je daarvoor zelfs een privéchauffeur permitteren.Anyway, wel een stuk meer auto dan de Tesla op een aantal aspecten. Had graag deze ook gehad, maar ben ook wel blij met de Y.
Ik ook 900km met 1 overnachtingsstop: 7-100% en 1 keer lunchstop 22-100%. 22% over.Hier volg ik niet…dus 900km met 2 relatief korte stops?
Klopt, had hem zelfs aangekleed tot 116k.Mercedes heeft ook wel een reputatie hoog te houden maar kostte de EQS 350 ook niet dik 90K?
Na 2x een S wilde ik best nog een keer de S, maar Tesla’s zijn duur in de lease. De S long range was nog 200 per maand duurder dan de EQS en daarmee buiten budget. Dit was april vorig jaar toen de S nog niet leverbaar was en misschien daardoor leaseprijzen nog hoger waren. Tevens was toen niet bekend of een trekhaak leverbaar zou worden.Dan had ik als alternatief een MS verwacht ipv een MY. Speciale reden?
Je hebt nu wel zo’n 30k€ budgetoverschot om jouw reis op een andere manier aangenaam te maken. Je kan je daarvoor zelfs een privéchauffeur permitteren.
Klopt, dat lukte met mijn S75 niet, de MYP net wel/net niet (laatste stuk omhoog de bergen in).Hier volg ik niet…dus 900km met 2 relatief korte stops?
Dan geeft MB blijkbaar veel korting aan de lease maatschappij, of ze schatten de restwaarde heel hoog in.Net even gecheckt, model S is nu zelfs 250 per maand duurder dan EQS450 business line…