Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik was vanmiddag in de Mall in Leidschendam. Daar staat de MG4 opgesteld en ik vond het best een prima auto voor die prijs. We zijn op zoek naar een BEV ter vervanging van de Mini cabrio van mijn echtgenote en deze Chinees maakt misschien wel een kans.
Of gewoon weer voor een Mini gaan Paul? Nu ook in cabrio variant elektrisch (een beetje overpriced, maar wordt een klassieker!). Wij rijden de elektrische Mini als 2e auto naar volle tevredenheid. Het schuifdakje geeft toch een beetje het cabriogevoel.
 
Nou het was een hele tour zaterdag ochtend. Ik was onderweg vanuit het zuiden naar Staphorst met de MG5 LR en een karretje. Om in de avond niet te laden onderweg de Tesla Supercharger bij Zwolle ingepland om te laden. Deze zou opengesteld zijn voor niet Tesla's. Na 3 palen gehad te hebben maar doorgereden naar de shell recharge voor staphorst. Daar aangekomen alle palen op zwart dus maar met een rare manouvre bij de naast gelegen fastned aangekomen en daar werkte het. Leuk zeg...
 
Of gewoon weer voor een Mini gaan Paul? Nu ook in cabrio variant elektrisch (een beetje overpriced, maar wordt een klassieker!). Wij rijden de elektrische Mini als 2e auto naar volle tevredenheid. Het schuifdakje geeft toch een beetje het cabriogevoel.
Mijn bezwaar tegen de elektrische Mini is dat het geen EV is maar een benzinebak waar een batterij en electromotor ingepropt zijn. De range is ook niet om over naar huis te schrijven en hij is eigenlijk te duur voor wat je krijgt.
 
Nou het was een hele tour zaterdag ochtend. Ik was onderweg vanuit het zuiden naar Staphorst met de MG5 LR en een karretje. Om in de avond niet te laden onderweg de Tesla Supercharger bij Zwolle ingepland om te laden. Deze zou opengesteld zijn voor niet Tesla's. Na 3 palen gehad te hebben maar doorgereden naar de shell recharge voor staphorst. Daar aangekomen alle palen op zwart dus maar met een rare manouvre bij de naast gelegen fastned aangekomen en daar werkte het. Leuk zeg...
Stond je bij de Van der Valk Zwolle? Die is volgens hun pagina inderdaad toegankelijk voor Niet-Tesla-voertuigen. Wat werkte er niet? En wat zei Telsa Support toen je ze belde?
 
Stond je bij de Van der Valk Zwolle? Die is volgens hun pagina inderdaad toegankelijk voor Niet-Tesla-voertuigen. Wat werkte er niet? En wat zei Telsa Support toen je ze belde?
Ik stond inderdaad bij deze locatie. Ik heb Tesla support niet gebeld, misschien doe ik dat nog, maar op moment supreme zat ik in wat tijdsnood. Dus vandaar dat ik ben doorgereden. Ik heb een V2 en V3 stall geprobeerd maar het bleef bij connecting staan in de app en de laadpoort vergrendelde en ontgrendelde.
Ik zie het tesla support nummer zo niet in de app staan bij uw niet Tesla opladen.

update na contact met Tesla, het schijnt dat de modellen van MG nog niet kunnen laden aan de SUC. Tesla is dit aan het onderzoeken maar wat de voortgang is dat is niet te volgen. Dus voor nu mijd ik de SUC wat ik jammer vind.
 
Last edited:
Mijn bezwaar tegen de elektrische Mini is dat het geen EV is maar een benzinebak waar een batterij en electromotor ingepropt zijn. De range is ook niet om over naar huis te schrijven en hij is eigenlijk te duur voor wat je krijgt.
i3? Vind ik een fantastisch autootje, mijn vrouw ook (hoewel ze BMWs verafschuwt), en de range van de laatste modellen (met de grote batterij) is best wel goed!
 
i3? Vind ik een fantastisch autootje, mijn vrouw ook (hoewel ze BMWs verafschuwt), en de range van de laatste modellen (met de grote batterij) is best wel goed!
Die laatste mag dan een beetje acceptabel zijn.

De eerste versies met range extender vond ik een drama:
- even duur als een BMW 5 in basisversie
- electrische range: 120km in de zomer
- brandstoftank van de range extender was nog geen 10l benzine.
- binnenruimte en kofferruimte van een Polo
- afwerking en materialen : dikke mèh

Zelfs een rit van 200km wordt dan al een avontuur.
Was gewoon véél te duur voor wat het was.