jpvdheijn
Active Member
De toyota doet aan rapid gate en oververhitting. En dat met 7 graden buiten temperatuur. Wat een kwaliteits product...
Last edited:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ik begrijp de strategie niet van de magic dock connector, lijkt mij veel goedkoper en flexibeler om een adapter te verkopen ipv op tienduizenden snelladers een ingebouwde adapter te gaan plaatsen. Uiteindelijk maakt die discussie NACS/CCS1 voor de Europese markt niets uit, het is CCS2 hier en dat zal niet veranderen.Inderdaad, de problemen zijn het onbetrouwbare netwerk van niet-Tesla-snelladers. Maar de enige manier om toegang te krijgen aan het wel betrouwbare Tesla netwerk in NA is met de NACS connector, of een adapter.
Ford is een grote partij die nu expliciet hun karretje aan NACS hebben gehangen. Waar ik NACS tot voor die aankondiging nog een niche vond, is dit wel een grote zet en maakt de kans dat NACS de de-facto standaard wordt wel groter. In NA is er namelijk naast het Tesla netwerk van snelladers geen ander netwerk of combinatie van netwerken met CCS1 die kunnen concurreren met beschikbaarheid van locaties en betrouwbaarheid, wat in middels in Europa wel anders is.
Niettemin is CCS1/2 een onhandig ding in vergelijking met NACS. Ja, met mijn kolenschoppen heb ik geen probleem, en mijn vrouw slaagt er ook nog wel in om zo een CCS2-connector te behandelen, maar de NACS is echt wel vele malen compacter, lichter en dus handiger.
Magic dock is een gedrocht dat is ontstaan door de VS overheid.ik begrijp de strategie niet van de magic dock connector, lijkt mij veel goedkoper en flexibeler om een adapter te verkopen ipv op tienduizenden snelladers een ingebouwde adapter te gaan plaatsen. Uiteindelijk maakt die discussie NACS/CCS1 voor de Europese markt niets uit, het is CCS2 hier en dat zal niet veranderen.
Tesla moest dit niet, Tesla doet dit om ook federale subsidies te kunnen krijgen voor de uitbouw van dc snelladers. Tesla kon perfect kiezen om hun netwerk in de US niet open te stellen.Magic dock is een gedrocht dat is ontstaan door de VS overheid.
Tesla moest op x-aantal snelladers toegang geven tot een later ontstaan en inferieur systeem omdat Biden in bed ligt met UAW.
Als ze nu alsnog wakker worden omdat Ford en wellicht ook ander gaan afzien van deze aansluiting komt het daar wellicht nog goed.
Dat het hier CCS2 geworden is, is vooral omdat het vooral geen Tesla standaard mocht worden van de EU auto lobby.
Tesla kon perfect kiezen om hun netwerk in de US niet open te stellen
no need for magic dock in Europe, all fastchargers are CCS2 by default, that's why it was easy for Tesla to open the European SuC network to non-tesla cars.Please correct me if I am wrong, is Magic Dock what is also found on all V2 superchargers in NL also?
Please correct me if I am wrong, is Magic Dock what is also found on all V2 superchargers in NL also?
Oh oh het was al geen succes nummer.
Jaguar I-Pace Recalled Due To Potential Battery Fire Risk
There hasn't been a ton of new news about the Jaguar I-Pace, and sometimes no news is good news. Now the automaker is recalling EVs from 2019 to 2024.insideevs.com
Ik verwachte een enkele als antwoord, prettig verrast door het volwassen antwoord.
Mooie test, naar één ding: Model S durfden ze niet aan om in de test mee te nemen? Of lees ik eroverheen?E-Auto-Reichweite: 57 Elektroautos im Test bei Tempo 130 - AUTO BILD
Interessant.
Als we dit nu nog in euros aanschafprijs per reikwijdte hadden.