Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De problemen met CCS1 in de US hebben niets te maken met de form factor, velen denken dat NACS alles zal oplossen maar dan zijn ze fout. Mocht je NACS op EA gebruiken dan heb je dezelfde problemen want het probleem is met de snelladers zelf en niet met het type connector. NACS is inderdaad een elegantere oplossing maar uiteindelijk maakt het weinig uit, belangrijkste is de betrouwbaarheid van de snellader en niet de vorm van de connector. Uiteindelijk hou je die connector maar voor 10 seconden vast voor je die inplugt
 
Inderdaad, de problemen zijn het onbetrouwbare netwerk van niet-Tesla-snelladers. Maar de enige manier om toegang te krijgen aan het wel betrouwbare Tesla netwerk in NA is met de NACS connector, of een adapter.

Ford is een grote partij die nu expliciet hun karretje aan NACS hebben gehangen. Waar ik NACS tot voor die aankondiging nog een niche vond, is dit wel een grote zet en maakt de kans dat NACS de de-facto standaard wordt wel groter. In NA is er namelijk naast het Tesla netwerk van snelladers geen ander netwerk of combinatie van netwerken met CCS1 die kunnen concurreren met beschikbaarheid van locaties en betrouwbaarheid, wat in middels in Europa wel anders is.

Niettemin is CCS1/2 een onhandig ding in vergelijking met NACS. Ja, met mijn kolenschoppen heb ik geen probleem, en mijn vrouw slaagt er ook nog wel in om zo een CCS2-connector te behandelen, maar de NACS is echt wel vele malen compacter, lichter en dus handiger.
 
Inderdaad, de problemen zijn het onbetrouwbare netwerk van niet-Tesla-snelladers. Maar de enige manier om toegang te krijgen aan het wel betrouwbare Tesla netwerk in NA is met de NACS connector, of een adapter.

Ford is een grote partij die nu expliciet hun karretje aan NACS hebben gehangen. Waar ik NACS tot voor die aankondiging nog een niche vond, is dit wel een grote zet en maakt de kans dat NACS de de-facto standaard wordt wel groter. In NA is er namelijk naast het Tesla netwerk van snelladers geen ander netwerk of combinatie van netwerken met CCS1 die kunnen concurreren met beschikbaarheid van locaties en betrouwbaarheid, wat in middels in Europa wel anders is.

Niettemin is CCS1/2 een onhandig ding in vergelijking met NACS. Ja, met mijn kolenschoppen heb ik geen probleem, en mijn vrouw slaagt er ook nog wel in om zo een CCS2-connector te behandelen, maar de NACS is echt wel vele malen compacter, lichter en dus handiger.
ik begrijp de strategie niet van de magic dock connector, lijkt mij veel goedkoper en flexibeler om een adapter te verkopen ipv op tienduizenden snelladers een ingebouwde adapter te gaan plaatsen. Uiteindelijk maakt die discussie NACS/CCS1 voor de Europese markt niets uit, het is CCS2 hier en dat zal niet veranderen.
 
ik begrijp de strategie niet van de magic dock connector, lijkt mij veel goedkoper en flexibeler om een adapter te verkopen ipv op tienduizenden snelladers een ingebouwde adapter te gaan plaatsen. Uiteindelijk maakt die discussie NACS/CCS1 voor de Europese markt niets uit, het is CCS2 hier en dat zal niet veranderen.
Magic dock is een gedrocht dat is ontstaan door de VS overheid.
Tesla moest op x-aantal snelladers toegang geven tot een later ontstaan en inferieur systeem omdat Biden in bed ligt met UAW.

Als ze nu alsnog wakker worden omdat Ford en wellicht ook ander gaan afzien van deze aansluiting komt het daar wellicht nog goed.

Dat het hier CCS2 geworden is, is vooral omdat het vooral geen Tesla standaard mocht worden van de EU auto lobby.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Magic dock is een gedrocht dat is ontstaan door de VS overheid.
Tesla moest op x-aantal snelladers toegang geven tot een later ontstaan en inferieur systeem omdat Biden in bed ligt met UAW.

Als ze nu alsnog wakker worden omdat Ford en wellicht ook ander gaan afzien van deze aansluiting komt het daar wellicht nog goed.

Dat het hier CCS2 geworden is, is vooral omdat het vooral geen Tesla standaard mocht worden van de EU auto lobby.
Tesla moest dit niet, Tesla doet dit om ook federale subsidies te kunnen krijgen voor de uitbouw van dc snelladers. Tesla kon perfect kiezen om hun netwerk in de US niet open te stellen.
 
Please correct me if I am wrong, is Magic Dock what is also found on all V2 superchargers in NL also?

Nee, V2’s hebben simpelweg twee kabels, een CCS2 en een Tesla-type2.

Magic dock is een houder waar een verloop van NACS naar CCS1 inzit die automatisch aangekoppeld wordt als je met een niet-Tesla daar gaat laden, via de App meen ik.

 
  • Informative
Reactions: SandeepT
Oh oh het was al geen succes nummer.


Ach jeetje, de eerste echte Tesla killer van weleer.. ik wordt er bijna sentimenteel van 🥲












🙃🤭
 
Gheghe de Stekker Politie is boos 😄