Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Nee, nog niet (naar mijn bescheiden smaak). De gemiddelde automobilist moet nog wat kriebels krijgen, en dat zal nog een paar jaar duren. Laat BMW, Porsche, Jaguar en Aston Martin nog wat dure EV's op de markt zetten zodat de gemiddelde automobilist de EV echt ziet als een hebbeding, in plaats van een geitewollensokkending. Was en is trouwens de verdienste van Tesla en hetgeen waarvoor we Tesla steeds dankbaar mogen zijn; maar het lukt nog beter als de mainstream merken EV's ook eerst via premium wagens introduceren (denk ik). De idee moet groeien bij de "gemiddelde automobilist" dat EV's het nec plus ultra zijn, en dat werkt het best door het bovensegment eerst te voorzien!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Maarten
Deze middag hoorde ik (pipo) Tony Verhelle van de autogids, op de radio.
Het interview ging over het elektrisch rijden dat in de lift zat. Gelukkig heb ik alles niet kunnen horen.
Maar wel zijn antwoord op de laatste vraag van de journalist.
Wanneer schat jij in dat er evenveel EV zullen zijn op de weg dan benzine en dieselauto's. het 50/50 moment dus.
zijn reactie:.....Eu, ik schat dat toch pas tegen 2070 zal zijn.:rolleyes:
Reporter: OK, dan laten we je tegen dan nog eens terug komen:p
 
  • Funny
Reactions: basvk and CO2CLEAN
:) Waarom die mens nog spreekrecht heeft op de radio, of redactie-recht bij Autogids, alleen de goden zullen het weten!

Uiteindelijk doet het er helemaal niet meer toe. Mensen worden vanzelf bezorgd over het welzijn van henzelf, kinderen en kleinkinderen, zien of horen van de jongere generatie van o.a. Tesla (let op het o.a. zodat ik niet weer als fanboy (grandpa) geëtiketteerd wordt) en dat er heel veel voordelen aan EV's zitten. Als straks Model 3 onafwendbaar zijn intrede doet dan gaat het ineens heel snel. En ook Powerwall (ik wacht er met spanning op) als Gridondersteuning en natuurlijk straks een mega sprong in autonomie. Dus laat maar gaan, het heeft meer te maken met stuiptrekkingen. Oh ja, over een paar weken de Semi truck die zeker alle bestaande concepten weer op scherp zal zetten. Ik verheug me er op.
En de rest ziet er weer voor Joepie bij.
 

2 bemerkingen vanaf 7:00
-wat een draak van een drivetrain die in de voorkant gepropt zit!
-de gastanks.... hoe verzinnen ze het. En dan een batterij vrij hoog waardoor het zwaartepunt zeer hoog komt te liggen.
 

2 bemerkingen vanaf 7:00
-wat een draak van een drivetrain die in de voorkant gepropt zit!
-de gastanks.... hoe verzinnen ze het. En dan een batterij vrij hoog waardoor het zwaartepunt zeer hoog komt te liggen.
Op de vraag van de reporter aan de Mercedes ingenieur wanneer de waterstofauto betaalbaar zal worden, antwoordt de man eerlijk dat dat nog wel een hele generatie zal duren. De auto is ook niet te koop, want onbetaalbaar. Is alleen te huur en dat is met vrijwel alle waterstofauto's, ook in de VS, het geval.
De reporter is wel een redelijk onbenullige knaap. Hij stelt zich de vraag, en herhaalt die later aan de Mercedes man, waarom er nog een accu zit in deze Mercedes. Hij snapt kennelijk niet dat een waterstofauto gewoon een elektrische auto is. De brandstofcel in de Mercedes is ook maar 70 kW en dus is de accu sowieso nodig om dit ongetwijfeld loodzware geval redelijk op snelheid te houden.
 
Op de vraag van de reporter aan de Mercedes ingenieur wanneer de waterstofauto betaalbaar zal worden, antwoordt de man eerlijk dat dat nog wel een hele generatie zal duren. De auto is ook niet te koop, want onbetaalbaar. Is alleen te huur en dat is met vrijwel alle waterstofauto's, ook in de VS, het geval.
De reporter is wel een redelijk onbenullige knaap. Hij stelt zich de vraag, en herhaalt die later aan de Mercedes man, waarom er nog een accu zit in deze Mercedes. Hij snapt kennelijk niet dat een waterstofauto gewoon een elektrische auto is. De brandstofcel in de Mercedes is ook maar 70 kW en dus is de accu sowieso nodig om dit ongetwijfeld loodzware geval redelijk op snelheid te houden.
70kw of kwh? Kw zou vermogen zijn, en kwh dan de omgerekend in de totale voorraad electrons die in de accu kan worden opgeslagen.

Edit: ok, ik ben te lui om het na te zoeken. Please ignore.. :rolleyes:
 
Hoeveel mensen zouden niet denken dat de waterstofauto een 'gewone' auto is waar je gewoon waterstof tankt in plaats van benzine of diesel ? 98% ???

Zelfs bij de autofans is slechts een minderheid op de hoogte dat een waterstofauto een electrische auto is.

Als je al eens in discussie kan gaan met iemand die niet gelooft in de BEV maar voorstander is van de waterstofauto; dan valt de mond meestal open als je dit verteld....
Hun redenering is meestal "uit de uitlaat komt water " en "dus" is het een klassieke verbrandingsmotor.
 
  • Informative
  • Like
Reactions: robertvg and is3
70kw of kwh? Kw zou vermogen zijn, en kwh dan de omgerekend in de totale voorraad electrons die in de accu kan worden opgeslagen.

Edit: ok, ik ben te lui om het na te zoeken. Please ignore.. :rolleyes:

kW. Een brandstofcel heeft een bepaald vermogen (zet alleen een energiedrager om in elektriciteit) en een accu/batterij heeft zowel een bepaald af te geven vermogen als een bepaalde opslag capaciteit.