Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Dit busje van VW is hier al eerder voorbij gekomen maar nu is bevestigt dat ie er komt. Vind hem persoonlijk heel gaaf en zou hem als ie een beetje betaalbaar is zeker kopen!
It’s official: The VW Bus is back, and it’s electric
Voor mij maakt elektrische aandrijving ook hét verschil.

Wij hebben een aantal jaren een (smerige diesel) T4 California camper gehad, waarmee we fantastische reizen hebben gemaakt. Spannend stukje geschiedenis: hij is een aantal jaar geleden door twee kluisdieven als ontsnappingsmiddel gebruikt toen hij voor APK bij de garage stond (binnen!). Hij is teruggevonden, met elk kruidenpotje uit het keukenkastje over het interieur leeg gestrooid, vermoedelijk om vingerafdrukken te verdoezelen. Uiteindelijk hebben we voor het verzekeringsgeld gekozen, niet voor de bus, aangezien hij ons toch een naar schuldgevoel gaf. Maar ik denk er ook met heimwee aan terug. Met elektrische aandrijving is de keuze ineens snel gemaakt. :)
 
Ik koop het ding vermoedelijk ook meteen als het ooit werkelijkheid wordt. Subliem idee, en hoe komt het dat niemand anders ermee bezig is. OK, 't is voor 2022, dus vandaag min of meer een PowerPoint-wagen, maar toch: waarom geen Tesla-camper?
 
Ik koop het ding vermoedelijk ook meteen als het ooit werkelijkheid wordt. Subliem idee, en hoe komt het dat niemand anders ermee bezig is. OK, 't is voor 2022, dus vandaag min of meer een PowerPoint-wagen, maar toch: waarom geen Tesla-camper?
Eerst maar eens zien wat er van het huidige design overblijft, wat-ie moet gaan kosten en hoe snel ze 'm gemaakt/geleverd krijgen... (om van de range en de laadsnelheid nog maar niet te spreken). De meeste productie-auto's zijn maar slappe aftreksels van de concept cars bij de conventionele autobouwers. Ben al genoeg teleurgesteld door de oude garde.
 
Dit busje van VW is hier al eerder voorbij gekomen maar nu is bevestigt dat ie er komt. Vind hem persoonlijk heel gaaf en zou hem als ie een beetje betaalbaar is zeker kopen!
It’s official: The VW Bus is back, and it’s electric

Knap !
Specs ook redelijk indrukwekkend: 369pk, 111KWh accupack, doet allemaal beetje richting Tesla denken.
Maar... wat wordt de prijs van deze bus? Vrees dat het geen wagen wordt voor Jan Modaal, dus een nieuwe hippie bus zal het wellicht niet worden.

Het dashboard lijkt ook zeer minimalistisch, en dat grote verticale touchscreen display geinspireerd door...;)

Afgaande op de foto gebruiken ze een Apple iPad... .

Die 'play' en 'pause' markering op de pedalen... leuk... . :)
 

Laten we niet vergeten dat dit "voor de Bühne" is en Porsche hiermee nog iets van superioriteit probeert te suggereren.
Het is de verwachten g dat de max voor EV's gewoon ergens zal liggen rond 200 Kw.

Het zal altijd gaan om de verhouding prijs/prestatie en het zit er dik in dat hoe hoger de laadsnelheid, if ever, hoe hoger de kosten.
Dan zal men al gauw kiezen voor de goedkopere en in de praktijk best bruikbare standaard van straks max tegen de 200 Kw en dan tegelijkertijd wat langer vasthouden van de laadsnelheid. Ik denk dat Tesla met 20 ct/kWh een mooie opening maakt.

En 350 Kw is niet zo imposant.

Ik stond deze week bij een SuC in aanbouw die een totaal vermogen gaat (kunnen) leveren van tegen de 3.000 Kw.
 
Als je geen elektrische auto in je assortiment hebt dan doe je toch gewoon alsof...Of zou Lexus het perpetuum mobile hebben uitgevonden??

Zit natuurlijk gewoon een verbrandingsmotor in het enige elektrische rijden is doordat gebruik wordt gemaakt van regenerative breaking. Krikt het rendement van die verbrandingsmotor een beetje op. Eigenlijk schandalig dat ze dat nooit eerder in auto's hebben ingebouwd en al die remenergie gewoon maar in warmte lieten omzetten...
Schermafbeelding 2017-11-06 om 20.04.20 (1).jpg
 
Zit natuurlijk gewoon een verbrandingsmotor in het enige elektrische rijden is doordat gebruik wordt gemaakt van regenerative breaking. Krikt het rendement van die verbrandingsmotor een beetje op. Eigenlijk schandalig dat ze dat nooit eerder in auto's hebben ingebouwd en al die remenergie gewoon maar in warmte lieten omzetten...
View attachment 258643
Flauw hè? Toyota heeft (niet geheel verrassend) dezelfde aanpak op oa Facebook. “Ontdek de vrijheid van hybride rijden zonder stekker” of zelfs “opladen zonder stekker.” Zeer irritant.

Hybride zou anno 2017 toch net zo vanzelfsprekend moeten zijn als een automaat? Oh wacht...
 
Bevestiging van wat al een tijdje gezegd wordt: de Ampera-e gaat blijkbaar ook door een productiehel. Noorse vrienden die rond deze tijd hun Ampera-e verwachtten, kregen te horen dat de levering opgeschoven wordt tot mei en de prijs 5000€ verhoogd wordt. Ik weet niet of de prijsverhoging te maken heeft met een gewijzigde politiek in Noorwegen, of hiermee.
 
Bevestiging van wat al een tijdje gezegd wordt: de Ampera-e gaat blijkbaar ook door een productiehel. Noorse vrienden die rond deze tijd hun Ampera-e verwachtten, kregen te horen dat de levering opgeschoven wordt tot mei en de prijs 5000€ verhoogd wordt. Ik weet niet of de prijsverhoging te maken heeft met een gewijzigde politiek in Noorwegen, of hiermee.

Helaas is het ook nog ongewis of PSA de auto wel gaat "voeren". De berichten zijn niet erg hoopgevend.