Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.

Impressive acceleration figures.


The driver can move off purely electrically, initially with just the electric motors on the front axle driving the hypercar and the electric motor on the crankshaft supporting short-term acceleration wishes. If the driver presses the accelerator more firmly and demands more output, the V6 engine also switches on. The drive system unfolds its full power as the engine speed increases. Impressive acceleration figures are possible with the Race Start function: acceleration from zero to 200 km/h takes under six seconds. If the driver’s foot leaves the accelerator again to let the car coast, the system switches to electric drive at the front axle – whilst braking under normal driving conditions recuperates up to 80 percent of the energy, which is fed into the battery.

Ze hebben de 0-100 maar weggelaten ... :)
 
  • Funny
Reactions: FVO
Mooie prentjes en filmpjes maken kunnen ze allemaal wel.
Of een spectaculaire lege body op een autosalon plaatsen waar dan de productieversie een flauw afkooksel van is geworden.

Maar voor de eerste keer een prototype laten zien aan de wereld, waarin ook nog proefritten kunnen gemaakt worden, heb ik nog niet veel grote jongens zien doen.
 
  • Like
Reactions: ebullio
Niet verkeerd. Maar loskomen van een brandstofmotor lukt ze toch weer niet. Ook over bereik wordt niet gerept. Zal zeker geen 1000 km zijn. En de prijs, ook nog even duister. Ik schat in dat je wel drie tot vier Tesla Roadsters zal kunnen kopen voor de prijs van één Mercedes.

Exact mijn idee Wim: tóch weer een verbrandingsmotor erin.
Leren ze het nou nooit?
En ik vind hem eerlijk gezegd eigenlijk ook toch wel wat lomp (eerste woord dat mij te binnen schiet) ogen.
 
Mooie prentjes en filmpjes maken kunnen ze allemaal wel.
Of een spectaculaire lege body op een autosalon plaatsen waar dan de productieversie een flauw afkooksel van is geworden.

Maar voor de eerste keer een prototype laten zien aan de wereld, waarin ook nog proefritten kunnen gemaakt worden, heb ik nog niet veel grote jongens zien doen.

dit was alvast een proefritje in een prototype van een Lambo ;)
ipv 1000 pk, 3 mk -- of is het ek ?:cool:
 

Attachments

  • DSCN2177.jpg
    DSCN2177.jpg
    36.2 KB · Views: 52
  • Funny
Reactions: Xfrank
Misschien de Nissan E-NV200 iets voor je?

Ooit wel eens in gezeten (opgevouwen)? Niet echt ruim ondanks schappelijke afmetingen buiten...


Pardon?! Die was al een maand eerder gepresenteerd (en niemand nog af wist van de Roadster) dus is geen reactie op...

Ik schat in dat de doelgroep van project 1 goed bediend wordt zijn allemaal al verkocht/gereserveerd.
Neemt niet weg dat de roadster een schok in de super/hypercar scene zal teweeg brengen en gevestigde namen tot denken dwingen.
Ik zou de reactie van Porsche wel eens willen weten. Die kwamen zelf met teksten dat het beter kon dan Tesla, sneller ook. Ik vermoed dat die nu een projectje moeten up-scalen of dumpen om niet in verlegenheid te komen. Want die hebben nog niets rijdend laten zien.
 
  • Like
Reactions: FVO