Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
En wat doet Tesla? Tesla kiest ervoor (geen idee waarom) het bereik lager op te geven dan het werkelijk is: Tesla Model S P100D Actually Has More Range Than Stated - Voluntarily Lowered By Company

De 100kWh Model S haalt 323 mijl volgens de EPA maar Tesla kiest ervoor om het op 315 te houden. Leuk weetje: normale EV's halen doorgaans meer bereik bij "city" driving en minder bij "highway" driving. Bij Tesla is dit andersom vanwege de goede aerodynamische eigenschappen.

Soort van: "Ach, wat maakt het uit, het is genoeg." beetje Rolls Royce achtig.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: FVO and CO2CLEAN
Dit is erg oud nieuws, van september vorig jaar. Maar hoe meer keus in EV's, hoe beter. Want in deze klasse kiezen uit alleen Tesla is natuurlijk geen keus. Van het artikel zelf lig ik echter nog steeds in een deuk.

'Here's a look at some of the features ..... that we hope to see .....
'Audi will most likely include piloted driving'
'Camera's could replace side view mirrors'
'It will likely be covered in screens'
'It may be able to fully charge'
Induction charging: 'we can't say if this is a definite feature'
LTE Advanced: 'We can almost certainly expect'
En 'soon' is in de ogen van de auteur ca. 2,5 jaar. In productie 2018, dus in 2019 op de weg.

Business Insider weet het allemaal niet (zeker). Laten we hopen dat (Fr)Audi het wel weet. Hoe durft die club, als kennelijk brein achter de sjoemel-software, nog de term 'Voorsprong door Techniek' te gebruiken.
 
  • Funny
  • Like
Reactions: robertvg and HWS
Ik vraag me bij al die "Tesla killers" steeds af waar je dan zo snel kunt laden. Ik heb nog nooit iets gelezen over andere supercharge achtige stations. Fijn dat je met je Audi, Porsche of BMW zo supersnel kunt laden. Maar als je elke keer dat je onderweg moet laden op de standaard 11 KW laders aangewezen bent, denk ik dat de Tesla killers snel gekilld zullen worden.
 
  • Funny
  • Love
Reactions: FVO and NicoV
Ik deel de scepsis; ik ben best 'p**-off' met het gesjoemel en vooral met de lakse houding van onze overheden; en ook de 'je m'en fous' houding van de meeste consumenten over het ganse VW-schandaal...

en nu komt er een maar ;):D


maar ik denk wel dat Audi de eerste concurrent van Tesla zal worden die naam waardig.
En ik hoop dat ze ook echt concurrentie zullen betekenen.
Daar worden wij allemaal én het milieu beter van.

Er zullen méér full EV's komen, meer laadstations, snellere laadstations, betere batterijen, beter afgewerkte auto's,.....
(mijn reservatie's van Model3 blijven staan)
 
Last edited:
Ik deel de scepsis; ik ben best 'p**-off' met het gesjoemel en vooral met de lakse houding van onze overheden; en ook de 'je m'en fous' houding van de meeste consumenten over het ganse VW-schandaal...

en nu komt er een maar ;):D


maar ik denk wel dat Audi de eerste concurrent van Tesla zal worden die naam waardig.
En ik hoop dat ze ook echt concurrentie zullen betekenen.
Daar worden wij allemaal én het milieu beter van.

Er zullen méér full EV's komen, meer laadstations, snellere laadstations, betere batterijen, beter afgewerkte auto's,.....
(mijn reservatie's van Model3 blijven staan)
Of het audi, VW, porsche wordt, ik betwijfel nog altijd dat deze medio 2018 op de markt zal komen. Volgens mij zijn de auto's die nu op de beurzen hebben gestaan, studie modellen, zonder enige aandrijflijn. Het feit dat de audi nog camera's als zijspiegels heeft ondersteunt dat. Wettelijk mag dat voorlopig nog niet.
Volgens mij duurt het veelal minimaal 5 jaar voordat een studiemodel op de markt komt en 3 jaar wanneer het een concept betreft.
De Tesla Model 3 is m.i. eigenlijk de concept status al voorbij, de auto kan zelfs al rijden, en ook dan duurt het nog ca 1 1/2 jaar.

Maar nog belangrijker. Voordat deze merken een dergelijke auto kan produceren (en ik verwacht dat alle 3 de merken in eerste instantie hetzelfde onderstel zal gaan gebruiken) moet een volledige productielijn daarvoor zijn aangepast, toevoer van batterijen zijn geregeld etc. Vooralsnog heb ik daar niets van vernomen. (Volkswagen gaat in ieder geval niet zelf batterijen maken:
VW CEO denies plans for a giant electric vehicle battery factory
)

Ja er zijn samenwerkingen met LG etc. Maar de schaal daarvan is momenteel voldoende voor de lopende contracten (GM etc). En ook daar weten we dat het neerzetten van productiecapaciteit voor batterijen niet 1-2-3 is gerealiseerd. LG, Samsung etc. hebben nog geen enorme fabrieken om deze hoeveelheden te produceren.
In April gaf LG aan plannen te hebben voor de bouw van een nieuwe plant in Polen. De plant zou 18 maanden na start bouw operationeel moeten zijn.

LG Chem Will Build An Electric Car Battery Factory In Poland

samung denkt ook aan uitbreiding, maar besluiten zijn nog niet genomen (Samsung wants to be major battery player, just like LG Chem). echter de capaciteit van die fabriek zal ca. 50.000 auto's zijn.

Dus de grootste spelers op batterij gebied (Panasonic uitgesloten) willen daarmee 250.000 EU gebouwde auto's van batterijen voorzien, maar ik verwacht dat deze plannen pas concreet worden wanneer er toezeggingen komen van VW, BMW, Mercedes, Renault of Peugeot. Tot die tijd zijn (helaas) de plannen van deze merken niet meer dan powerpoints.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Prijzen Renault ZOE met nieuwe Z.E. 40 batterij: 400 km actieradius (NEDC)



    • Renault ZOE (R90) met onovertroffen actieradius
    • 400 km rijbereik (NEDC) toonaangevend in zijn klasse
    • Per 1 oktober 2016 te bestellen
    • Ook leverbaar met Q90-motor met snellaadfunctie
Prijzen Renault ZOE met nieuwe Z.E. 40 batterij: 400 km actieradius (NEDC)

Schermafbeelding 2016-09-28 om 00.28.20.png

Dat schiet dan weer niet op.
 
  • Funny
Reactions: S-19910
Nu ook met koopaccu.

  • ZOE R90 Entry: 22 Kilowattstunden Batterie, 57 Kilowatt Motorleistung.
  • ZOE R90 Life: 41 Kilowattstunden Batterie, 65 Kilowatt Motorleistung.
  • ZOE R90 Intens: 41 Kilowattstunden Batterie, 65 Kilowatt Motorleistung.
  • ZOE R90 Bose: 41 Kilowattstunden Batterie, 65 Kilowatt Motorleistung.
  • ZOE Q90 Life Quickcharge: 41 Kilowattstunden Batterie, 65 Kilowatt Motorleistung.
  • ZOE Q90 Intens Quickcharge: 41 Kilowattstunden Batterie, 65 Kilowatt Motorleistung.
  • ZOE Q90 Bose Quickcharge: 41 Kilowattstunden Batterie, 65 Kilowatt Motorleistung.
Preise mit Batteriemiete
  • ZOE R90 Entry: 21.490 Euro
  • ZOE R90 Life: 23.990 Euro
  • ZOE R90 Intens: 25.990 Euro
  • ZOE R90 Bose: 28.790 Euro
  • ZOE Q90 Life Quickcharge: 24.690 Euro
  • ZOE Q90 Intens Quickcharge: 26.690 Euro
  • ZOE Q90 Bose Quickcharge: 29.490 Euro
Preise mit Batteriekauf
  • ZOE R90 Entry: 29.390 Euro
  • ZOE R90 Life: 31.890 Euro
  • ZOE R90 Intens: 33.890 Euro
  • ZOE R90 Bose: 36.690 Euro
  • ZOE Q90 Life Quickcharge: 32.590 Euro
  • ZOE Q90 Intens Quickcharge: 34.590 Euro
  • ZOE Q90 Bose Quickcharge: 37.390 Euro

Heb de 41 kWh Quickcharge modellen even vetgedrukt.

Bron:
Renault ZOE – 41 Kilowattstunden für 300 Kilometer Reichweite - ZoePionierin