Nexus
Active Member
Nu wel benieuwd wat dit met de prijzen van de tweedehands Zoë 22 kWh doet... Kan heel interessant worden als 2e auto.
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ook als tegen de tijd dat de model 3 beschikbaar is de zoe een 5 a 10k€ zakt? Want Tesla en GM hebben nu gewoon de basisprijs van een midrange EV bepaald, en Renault lift daar mooi in meeDus in de prijsklasse 35-40k kunnen we nu kiezen uit:
Renault Zoe
Chevy Bolt
Tesla Model 3
Ik zou het wel weten...
Absoluut. Totaal onvergelijkbaar.Ook als tegen de tijd dat de model 3 beschikbaar is de zoe een 5 a 10k€ zakt? Want Tesla en GM hebben nu gewoon de basisprijs van een midrange EV bepaald, en Renault lift daar mooi in mee
Vanop het Autosalon van Parijs: Massale concurrentie voor Tesla
met de verschillende persconferenties op youtube
De nieuwe Zoe werd al aangehaald naar aanleiding van de perslek hierboven.
De ampera-e zou NEDC +500km hebben en de wagen reed van Londen naar Parijs (417km en hield "naar verluidt" nog 80km range over. Dus ook in real life...
Mercedes komt met een reeks modellen: de EQ
Audi en Volkswagen houden het vooral bij prototypes.
Boeiende tijden...
Kijk eens welke mooie conceptcar Renault heeft? Officieel: dit is de Renault TreZor
De ampera-e zou NEDC +500km hebben en de wagen reed van Londen naar Parijs (417km en hield "naar verluidt" nog 80km range over.
Volgens Google Maps is het 458 kilometer van centrum naar centrum. Dat zou betekenen dat ze de Chunnel kilometers niet meegeteld hebben.Wat denken jullie, zullen ze de kanaalkilometers hebben meegeteld Scheelt een dikke 50 km. We kijken nergens meer van op tegenwoordig.
Interessant. 2500 voor bijna 20 kWh. Dat betekend dat de batterij in de Tesla model s 100 tegenwoordig nog maar 12.500 zou kosten. Oftewel 125 dollar per kWh. Volgens mij is dat een bizarre prijsdoorbraak.Huidige Zoe bezitters kunnen voor 3.500 euro upgraden van 22 kWh naar 41 kWh. Dit terwijl een nieuwe Zoe met 41kWh reeds 2.500 euro duurder is t.o.v. 22 kWh versie. Dus eigenlijk maar 1.000 euro...
feunteun eric on Twitter
Interessant. 2500 voor bijna 20 kWh. Dat betekend dat de batterij in de Tesla model s 100 tegenwoordig nog maar 12.500 zou kosten. Oftewel 125 dollar per kWh. Volgens mij is dat een bizarre prijsdoorbraak.
Ai, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Maar het klinkt ook wel weer vreemd, om iets te huren een fors hogere aanschafprijs betalen, om vervolgens waarschijnlijk ook een hogere huurprijs te krijgen.De vraag is of die 3500 euro geldt voor een koop- of een huuraccu. Je betaalt de huurprijs namelijk voor het aantal kilometers dat je per jaar rijdt. De meerprijs zou in geval van een huuraccu dus alleen voor de toegevoegde waarde van de extra range zijn.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je voor dat bedrag ook eigenaar van de grotere accu wordt...
Op internet staan de bedragen nu op diverse sites. Het extra bedrag is toch ook bij koop.Ik rekende met 3500 voor 19kWh (~184 Euro/kWh) en dan komt daar nog bij dat Renault de kleinere batterij terugkrijgt. Maar logischer is inderdaad dat dit gaat om de versie waarbij de batterij wordt gehuurd. Hebben ze slim gedaan bij Renault want nu kun je dus geen Zoe meer bestellen tot de nieuwe beschikbaar is en zo kunnen we ook niet controleren of het voor huur of koop geldt. Niettemin vind ik het een goede gedachte en hoop ik dat andere merken (zoals BMW met de i3 ook doet) volgen.
Op internet staan de bedragen nu op diverse sites. Het extra bedrag is toch ook bij koop.
Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [+ alle prijzen]
De 40 kWh begint bij koop bij ongeveer 32k, terwijl de 21 begint bij 29,5k.
Heel raar.
€3500 meer betalen bij aanschaf voor exact dezelfde auto terwijl je de batterij huurt, is best veel. (Waarom dan niet werken met een hogere huurprijs?)
€3500 meer betalen voor een dubbel zo grote batterij die je eigendom is, is een koopje.
In geval van een retrofit is het überhaupt een hele goede deal want je ruilt een oude batterij in en krijgt er een nieuwe dubbel zo grote voor terug. Maar ik dacht eigenlijk dat het voorheen alleen mogelijk was de batterij te huren en niet te kopen.