Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Vanop het Autosalon van Parijs: Massale concurrentie voor Tesla
met de verschillende persconferenties op youtube
De nieuwe Zoe werd al aangehaald naar aanleiding van de perslek hierboven.
De ampera-e zou NEDC +500km hebben en de wagen reed van Londen naar Parijs (417km en hield "naar verluidt" nog 80km range over. Dus ook in real life...
Mercedes komt met een reeks modellen: de EQ
Audi en Volkswagen houden het vooral bij prototypes.
Boeiende tijden...
 
Last edited:
Vanop het Autosalon van Parijs: Massale concurrentie voor Tesla
met de verschillende persconferenties op youtube
De nieuwe Zoe werd al aangehaald naar aanleiding van de perslek hierboven.
De ampera-e zou NEDC +500km hebben en de wagen reed van Londen naar Parijs (417km en hield "naar verluidt" nog 80km range over. Dus ook in real life...
Mercedes komt met een reeks modellen: de EQ
Audi en Volkswagen houden het vooral bij prototypes.
Boeiende tijden...

Alleen moet de pers nog leren omdenken. Concurrentie voor Tesla zit niet in andere EV's, dat zijn "brothers in arms" maar in de voorlopig nog dominerende ICE's en PHEV's. Wie vertelt het ze?

En dan de presentatie van o.a. Volkswagen. Eigenlijk best een heel mooi ontwerp, absoluut, maar om dan gelijk ervan uit te gaan dat ze wel marktleider zullen worden.... Daarvoor moet er nog wat water door de Seine stromen, maar het is natuurlijk "voor het publiek".

En inderdaad maar hopen dat de volgende autotentoonstellingen nog maar alleen nieuws uit de EV sector brengen.

Voorlopig mooi resultaat want als Tesla er niet zou zijn geweest zouden we alleen nog wat compliance cars zien en PHEV's en vooral V6 en V8 geweld. (en dan bedoel ik niet versie 8.0 om de wond van het uitblijven van de update maar weer van wat zout te voorzien)
 
  • Like
Reactions: HerrJones
Ik vind de snelheid veel interessanter. Immers heeft de Bolt een EPA city range van 255mi / 408km en een highway range van 217mi / 347 km. De highway test past snelheden toe van gemiddeld 48mph / 77km/u met een top van 60mph / 96 km/u. Het is al duidelijk dat Tesla beter presteert op hoge snelheden (door minder weerstand Cd*A) dus het zou mij niks verbazen als je met de 60(D) verder komt bij snelheden van 100km/u of meer.

hier wat meer info met overzichten van verschillende Tesla versies en EPA bereik city en highway: Detailed EPA Range Rating For All Versions Of Tesla Model X en Detailed Range Ratings For Chevrolet Bolt EV - 255 Miles City
 
Huidige Zoe bezitters kunnen voor 3.500 euro upgraden van 22 kWh naar 41 kWh. Dit terwijl een nieuwe Zoe met 41kWh reeds 2.500 euro duurder is t.o.v. 22 kWh versie. Dus eigenlijk maar 1.000 euro...
feunteun eric on Twitter
Interessant. 2500 voor bijna 20 kWh. Dat betekend dat de batterij in de Tesla model s 100 tegenwoordig nog maar 12.500 zou kosten. Oftewel 125 dollar per kWh. Volgens mij is dat een bizarre prijsdoorbraak.
 
Interessant. 2500 voor bijna 20 kWh. Dat betekend dat de batterij in de Tesla model s 100 tegenwoordig nog maar 12.500 zou kosten. Oftewel 125 dollar per kWh. Volgens mij is dat een bizarre prijsdoorbraak.

De vraag is of die 3500 euro geldt voor een koop- of een huuraccu. Je betaalt de huurprijs namelijk voor het aantal kilometers dat je per jaar rijdt. De meerprijs zou in geval van een huuraccu dus alleen voor de toegevoegde waarde van de extra range zijn.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je voor dat bedrag ook eigenaar van de grotere accu wordt...
 
De vraag is of die 3500 euro geldt voor een koop- of een huuraccu. Je betaalt de huurprijs namelijk voor het aantal kilometers dat je per jaar rijdt. De meerprijs zou in geval van een huuraccu dus alleen voor de toegevoegde waarde van de extra range zijn.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat je voor dat bedrag ook eigenaar van de grotere accu wordt...
Ai, daar had ik inderdaad niet aan gedacht. Maar het klinkt ook wel weer vreemd, om iets te huren een fors hogere aanschafprijs betalen, om vervolgens waarschijnlijk ook een hogere huurprijs te krijgen.
 
Ik rekende met 3500 voor 19kWh (~184 Euro/kWh) en dan komt daar nog bij dat Renault de kleinere batterij terugkrijgt. Maar logischer is inderdaad dat dit gaat om de versie waarbij de batterij wordt gehuurd. Hebben ze slim gedaan bij Renault want nu kun je dus geen Zoe meer bestellen tot de nieuwe beschikbaar is en zo kunnen we ook niet controleren of het voor huur of koop geldt. Niettemin vind ik het een goede gedachte en hoop ik dat andere merken (zoals BMW met de i3 ook doet) volgen.
 
Ik rekende met 3500 voor 19kWh (~184 Euro/kWh) en dan komt daar nog bij dat Renault de kleinere batterij terugkrijgt. Maar logischer is inderdaad dat dit gaat om de versie waarbij de batterij wordt gehuurd. Hebben ze slim gedaan bij Renault want nu kun je dus geen Zoe meer bestellen tot de nieuwe beschikbaar is en zo kunnen we ook niet controleren of het voor huur of koop geldt. Niettemin vind ik het een goede gedachte en hoop ik dat andere merken (zoals BMW met de i3 ook doet) volgen.
Op internet staan de bedragen nu op diverse sites. Het extra bedrag is toch ook bij koop.
Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [+ alle prijzen]

De 40 kWh begint bij koop bij ongeveer 32k, terwijl de 21 begint bij 29,5k.
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Op internet staan de bedragen nu op diverse sites. Het extra bedrag is toch ook bij koop.
Dit is de Renault Zoe met een nieuwe batterij [+ alle prijzen]

De 40 kWh begint bij koop bij ongeveer 32k, terwijl de 21 begint bij 29,5k.

Heel raar.
€3500 meer betalen bij aanschaf voor exact dezelfde auto terwijl je de batterij huurt, is best veel. (Waarom dan niet werken met een hogere huurprijs?)
€3500 meer betalen voor een dubbel zo grote batterij die je eigendom is, is een koopje.
In geval van een retrofit is het überhaupt een hele goede deal want je ruilt een oude batterij in en krijgt er een nieuwe dubbel zo grote voor terug. Maar ik dacht eigenlijk dat het voorheen alleen mogelijk was de batterij te huren en niet te kopen.
 
  • Informative
Reactions: Herwin
Heel raar.
€3500 meer betalen bij aanschaf voor exact dezelfde auto terwijl je de batterij huurt, is best veel. (Waarom dan niet werken met een hogere huurprijs?)
€3500 meer betalen voor een dubbel zo grote batterij die je eigendom is, is een koopje.
In geval van een retrofit is het überhaupt een hele goede deal want je ruilt een oude batterij in en krijgt er een nieuwe dubbel zo grote voor terug. Maar ik dacht eigenlijk dat het voorheen alleen mogelijk was de batterij te huren en niet te kopen.

Leuk maar toch vrij veel geld voor een kleine tweedeurs auto.