Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Zijn er nog anderen die op 28 maart de Hyundai Kona all electric gaan bekijken?

upload_2018-3-19_16-8-37.png
 

tja, het is heel simpel : de wetten van de fysica gelden ook voor autonoom rijdende auto's.
bij 70km/u is de remafstand met een auto met chauffeur pakweg 45 meter, inclusief reactietijd.
Een autonoom rijdende zal iets sneller stilstaan; maar zal toch ook altijd een 30 meter nodig hebben om te stoppen.
Fysica.

Dus als je voor een rijdende auto springt, ben je dood.


Let wel : ik zeg niet, ik weet ook niet of dit hier zo gebeurd is. maar ik merk in mijn omgeving dat men ervan uitgaat dat er een autonoom rijdende auto nooit in een ongeval mag betrokken zijn. én dat klopt gewoon niet.
 
ik vind het grappig... hij rijdt nog niet:rolleyes:

Wat er in de M3 allemaal NIET recht voor je neus zit, hier dus wel! Klokjes, metertjes en ook nog een HUD. Wij gaan volgende week even de benzineversie bekijken (vooral erin zitten), die zou voor de rest ongeveer hetzelfde moeten zijn, iig qua afmetingen. Hij is vooral heel veel korter dan de M3 (50cm) en ook nog echt korter dan de nwe Leaf (30cm). EV Database is een mooie site om te vergelijken. Wrsch kun je er 2 kopen voor de prijs van één I-Pace maar het bereik zou bijna gelijk zijn!

comfort-dashboard.png
 
Dat heeft me ook niet weerhouden om een Model S te bestellen in 2011.

Ik ga vooral om te testen of normale mensen van 2 meter er ook in passen. De Leaf is daarom afgevallen, alleen voor ukkies met korte beentjes.

in 2011 kon je er ook niet inzitten . dat was m.i. pas in Eindhoven in 2012.;)
En toen konden we er ook niet mee rijden -- en zelfs amper in zitten met al dat volk bijeengepakt in die kleine kamer.:)



maar : we zijn intussen 2018, er is véél gebeurd intussen op EV vlak - eigenlijk een wereld van verschil.
Op de voorstelling van M3 in 2016 kon men bvb wel meteen meerijden.
 
Wat er in de M3 allemaal NIET recht voor je neus zit, hier dus wel! Klokjes, metertjes en ook nog een HUD. Wij gaan volgende week even de benzineversie bekijken (vooral erin zitten), die zou voor de rest ongeveer hetzelfde moeten zijn, iig qua afmetingen. Hij is vooral heel veel korter dan de M3 (50cm) en ook nog echt korter dan de nwe Leaf (30cm). EV Database is een mooie site om te vergelijken. Wrsch kun je er 2 kopen voor de prijs van één I-Pace maar het bereik zou bijna gelijk zijn!

comfort-dashboard.png



brrr.... wat een hoop knopjes - zo'n drukke bedoening.
ik vind het zo 20e eeuws. voorbijgestreefd en gedateerd.


(dit is mijn persoonlijke mening en uiteraard hoop ik dat niet iedereen mijn mening deelt, anders zou de wereld maar saai zijn.)
 
tja, het is heel simpel : de wetten van de fysica gelden ook voor autonoom rijdende auto's.
bij 70km/u is de remafstand met een auto met chauffeur pakweg 45 meter, inclusief reactietijd.
Een autonoom rijdende zal iets sneller stilstaan; maar zal toch ook altijd een 30 meter nodig hebben om te stoppen.
Fysica.

Dus als je voor een rijdende auto springt, ben je dood.


Let wel : ik zeg niet, ik weet ook niet of dit hier zo gebeurd is. maar ik merk in mijn omgeving dat men ervan uitgaat dat er een autonoom rijdende auto nooit in een ongeval mag betrokken zijn. én dat klopt gewoon niet.

En als het anders is gebeurd, dus er zou genoeg tijd zijn geweest om te remmen dan zou nog dit gelden:

Triest natuurlijk maar die bestuurder zit er niet voor niets. Geen verschil met ons op turtletrail A2. Het was een test dus er kan iets misgaan. Daarvoor is het een test. Waarschijnlijk ook een mediastorm geweest. De verantwoordelijke bestuurder heeft niet opgelet. Net als bij de AP ongevallen tot nu toe.
 
Last edited:
Wat er in de M3 allemaal NIET recht voor je neus zit, hier dus wel! Klokjes, metertjes en ook nog een HUD. Wij gaan volgende week even de benzineversie bekijken (vooral erin zitten), die zou voor de rest ongeveer hetzelfde moeten zijn, iig qua afmetingen. Hij is vooral heel veel korter dan de M3 (50cm) en ook nog echt korter dan de nwe Leaf (30cm). EV Database is een mooie site om te vergelijken. Wrsch kun je er 2 kopen voor de prijs van één I-Pace maar het bereik zou bijna gelijk zijn!

comfort-dashboard.png

Wat is dat stuk plastic in het midden? Dat blokkeert mij het zicht op de benen van mijn favoriete vrouwelijke passagier en gaat ten koste van de overklimbaarheid (in geval van lastige parkeerplek enz). Geef mij maar zo’n heerlijke bak niets waar mijn winterjas volledig in past, zodat ik het koud genoeg heb om de stoelverwarming aan te moeten zetten (want dat is zo lekker). Ik zou niet meer zo’n middenconsole willen. Wel zou ik 1 grote doorgaande voorbank willen, net als in oudere Amerikaanse auto’s.
 
Wat is dat stuk plastic in het midden? Dat blokkeert mij het zicht op de benen van mijn favoriete vrouwelijke passagier en gaat ten koste van de overklimbaarheid (in geval van lastige parkeerplek enz). Geef mij maar zo’n heerlijke bak niets waar mijn winterjas volledig in past, zodat ik het koud genoeg heb om de stoelverwarming aan te moeten zetten (want dat is zo lekker). Ik zou niet meer zo’n middenconsole willen. Wel zou ik 1 grote doorgaande voorbank willen, net als in oudere Amerikaanse auto’s.

(op de doorgaande voorbank na) zo iets ?

Strak design, rustgevende cockpit; mooi uitzicht op eindeloze benen. .
upload_2018-3-19_21-57-25.png


zelf zou ik gaan voor carbon, en zwart leer.
maar ziet er niet slecht uit hé.
Daar kan Jag nog iets van leren;)
 
  • Like
Reactions: michelh
Voor diegenen die het verschil in luchtweerstand willen weten tussen Tesla en Jaguar.
Maat voor de absolute luchtweerstand is Cw x frontaal oppervlak (bij benadering hoogte x breedte met ingeklapte spiegels).
Model S : Cw x A = 0,24 x 1,964 x 1,446 = 0,681
Model X: Cw x A = 0,24 x 2,070 x 1,684 = 0,837 ( + 23% t.o.v. Model S )
i-Pace. : Cw x A = 0,28 x 2,011 x 1,565 = 0,881 ( + 29% t.o.v. Model S / + 5% t.o.v. Model X )

(@eenheden politie: Cw is dimensieloos dus er moet nog m2 achter het antwoord staan)
 
Voor diegenen die het verschil in luchtweerstand willen weten tussen Tesla en Jaguar.
Maat voor de absolute luchtweerstand is Cw x frontaal oppervlak (bij benadering hoogte x breedte met ingeklapte spiegels).
Model S : Cw x A = 0,24 x 1,964 x 1,446 = 0,681
Model X: Cw x A = 0,24 x 2,070 x 1,684 = 0,837 ( + 23% t.o.v. Model S )
i-Pace. : Cw x A = 0,28 x 2,011 x 1,565 = 0,881 ( + 29% t.o.v. Model S / + 5% t.o.v. Model X )

(@eenheden politie: Cw is dimensieloos dus er moet nog m2 achter het antwoord staan)
Dan heeft Tesla het wel heel goed gedaan.
 
Voor diegenen die het verschil in luchtweerstand willen weten tussen Tesla en Jaguar.
Maat voor de absolute luchtweerstand is Cw x frontaal oppervlak (bij benadering hoogte x breedte met ingeklapte spiegels).
Model S : Cw x A = 0,24 x 1,964 x 1,446 = 0,681
Model X: Cw x A = 0,24 x 2,070 x 1,684 = 0,837 ( + 23% t.o.v. Model S )
i-Pace. : Cw x A = 0,28 x 2,011 x 1,565 = 0,881 ( + 29% t.o.v. Model S / + 5% t.o.v. Model X )

(@eenheden politie: Cw is dimensieloos dus er moet nog m2 achter het antwoord staan)

Als de info op https://pushevs.com/2017/08/01/tesla-model-3-efficiency-impressive/ klopt, zou betekenen:
Model 3 : Cw x A = 0,23 x 1,885 (b) x 1,435 (h) = 0,622 ( een kleine 9% beter dan de MS weer als je de MS als 100% neemt, andersom is natuurlijk nog leuker... ) Zo kom je wel op de M3 efficiency incl de Sw.Reluct.motor etc etc
 
  • Informative
Reactions: M.W.