Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
De "boodschappenwagen van een ton". Aannemende dat dit klopt, laat het zien dat Jaguar halfbakken met de EV-ontwikkeling bezig is geweest. Als het verbruik zo hoog is, sta je dus gewon drie kwartier te wachten voordat je naar je volgende 100kW lader kan rijden... Daarnaast zijn deze feiten niet in lijn met wat Jaguar beloofd te leveren. Dat wordt nog leuk.. maar slecht voor de EV-acceptatie.
Ondertussen doe ik met mijn X bij een snelheid van 115km ongeveer 435km op een lading. Met dit weer maar goed het verbaasde mij dat ik het kon halen.
 
Zéér interessant filmpje m.b.t. verbruiks- en laadsnelheidtest van Jaquar I-Pace.

Conclusie:
25% meerverbruik ten opzichte van model X,
44,5% meerverbruik ten opzichte van model S,
ongeveer 281 km snelweg bereik met snelheid een van 100-130 kmh (van de opgegeven 480 km),
van 11% naar 80% laden bij IONITY duurt 44:50 minuten,
maximale laadsnelheid 83,4 kW.
ongeveer 81,3 kWh aan benutbare batterijcapaciteit (van de opgegeven 90 kWh).

Jaquar I-Pace is geen auto voor de lange afstand :D


Dit schreeuwt om een vergelijkende test op een lange afstand rit. Bij voorbeeld Utrecht - Karlsruhe
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN and FVO
Misschien is dat nog niet zo'n ramp voor de I-Pace, omdat je kunt laden in Brohltal West aan de A61 met het maximale vermogen. Dat kost je max 45 min en daarmee haal je de eindbestemming.

Dat was ook de reden voor die route. Echter, met het hogere verbruik en de lagere laadsnelheid van de iPace zou de Model X als nog in het voordeel moeten zijn.

Of de referentierit waar elke gezinsauto aan moet voldoen: met een gezin van 4 naar Zuid-Frankrijk?

Leuk, maar in Frankrijk staat pas 1 ultra snellader in Amiens als ik mij niet vergis.
 
Eigenlijk is dit net als onze eerste praktijktest conform de verwachtingen (bij mij, op basis van berekeningen van de luchtverplaatsing, bij een EV DE wezenlijke factor)

Schermafbeelding 2018-07-19 om 21.37.13.png
 
Dat was ook de reden voor die route. Echter, met het hogere verbruik en de lagere laadsnelheid van de iPace zou de Model X als nog in het voordeel moeten zijn.



Leuk, maar in Frankrijk staat pas 1 ultra snellader in Amiens als ik mij niet vergis.
Ik denk dat een Model X het gaat redden tov de I-Pace. Op het Volvo forum zijn er een aantal V60 Plug-in rijders die overstappen op de I-Pace. De meesten verwachten dat ze relatief eenvoudig naar Zuid-Frankrijk en zelfs naar midden Spanje (Valencia) kunnen rijden. Want laden met een snelle lader zou iets meer dan 30 min kosten. Echter zijn er amper ultra snelle laders in Frankrijk/Spanje, dus duurt een laadbeurt al snel 1,5 uur met een standaard CCS lader. Dan moet je wel een goed huwelijk hebben...
 
Of de referentierit waar elke gezinsauto aan moet voldoen: met een gezin van 4 naar Zuid-Frankrijk?
Ik weet dat dat veel geduld zal vergen als je geen Tesla, PHEV of ICE hebt.

Het is 3 uur laden voor een S75D om naar mijn ouders in Zuid-Frankrijk (1000km) te gaan. Ik gok dat het met een I-Pace al snel 5 à 6 uur laden zal zijn met de huidige CCS infrastructuur. De netto rijtijd is ongeveer 9 uur (zonder stops/files/tanken).
 
Ja, die vraag heb ik vorige week bij de dealer ook gesteld. De goede jongen had geen idee (waar ik het over had)...hij constateerde zelf dat er geen Sim kaart in de auto zat en kon ook niet verklaren waar deze data dan wel vandaan kwam.. er stond zelfs dat laadpunten "beschikbaar" waren... Overall beeld was - we dumpen een database, maar hebben geen idee wat de functionaliteit is... wat moetje als je een lader nodig hebt met die informatie die je hier op de foto ziet..

zal een volgende keer nog eens wat foto's maken van alle selectieopties voor te tonen laadpunten ... veel te veel en volstrekte kolder.. Degene die dat heeft gemaakt heeft echt geen idee waar hij mee bezig was.
Overigens maakt Jaguar op de website gebruik van chargemap. ook gen enkele kennis over thuisladen - kreeg een folder mee van eneco...
op mijn vragen over snelladen en lange ritten, werd d vraag gesteld hoe vaak ik naar het buitenland ga..tsja

IMG_3187 (1).jpg
 
  • Like
Reactions: FVO
Ja, die vraag heb ik vorige week bij de dealer ook gesteld. De goede jongen had geen idee (waar ik het over had)...hij constateerde zelf dat er geen Sim kaart in de auto zat en kon ook niet verklaren waar deze data dan wel vandaan kwam.. er stond zelfs dat laadpunten "beschikbaar" waren... Overall beeld was - we dumpen een database, maar hebben geen idee wat de functionaliteit is... wat moetje als je een lader nodig hebt met die informatie die je hier op de foto ziet..

zal een volgende keer nog eens wat foto's maken van alle selectieopties voor te tonen laadpunten ... veel te veel en volstrekte kolder.. Degene die dat heeft gemaakt heeft echt geen idee waar hij mee bezig was.
Overigens maakt Jaguar op de website gebruik van chargemap. ook gen enkele kennis over thuisladen - kreeg een folder mee van eneco...
op mijn vragen over snelladen en lange ritten, werd d vraag gesteld hoe vaak ik naar het buitenland ga..tsja

View attachment 318182
Wat zijn wij thuis dan toch verwent met de points-of-interest in onze Benz ED.
Die geeft de tankstations weer... Zo ben ik tenminste 100% zeker dat ze voor mij waardeloos zijn. :D:rolleyes:
 
  • Funny
Reactions: Maarten
Ik lees net op Twitter dat het laadvermogen op het moment op 80 kW begrenst zou zijn en dat dit bij klantenauto's "gewoon" 100 kW wordt.

Martijn Hendriks ⚡️ on Twitter

Ik ken Martijn als merk agnostisch, dus twijfel ik er niet aan dat hem dit zo vertelt is. Wel erg dom dat de Jaguar medewerker die bij de test aanwezig was dit niet wist dan...

Op dezelfde voet wordt aangegeven dat er een instelling, genaamd ADAS, niet werd gebruikt. Ik heb geen idee wat dat was maar ik had ook het antwoord dat er iemand van Jaguar de hele rit naast zat en het wel oliedom zou zijn om niet even de instellingen door te lopen.

Zie hier. Men doet dit om "bucks" op te lossen maar straks kan hij, volgens de schrijver, 150 Kw gaan laden. En dat voor een 90 Kw batterij met klassieke cellen. Het laden zal wellicht hoger worden, het verbruik is volledig te verklaren.

Schermafbeelding 2018-07-20 om 08.08.47.png