Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
en hoe past dit in het verhaal dat ze volledig electrisch gaan ?

Volkswagen test met succes biodiesel

Realistisch gesproken is het verbeteren van de milieubelasting van het huidige park van dieselwagens en vrachtwagens met slechts 1% een stuk waardevoller een volledige jaarproductie Teslas in de markt te zetten als vervanging. Dus ik ben blij met iedere en/en verhaal.
 
  • Like
Reactions: basvk
Realistisch gesproken is het verbeteren van de milieubelasting van het huidige park van dieselwagens en vrachtwagens met slechts 1% een stuk waardevoller een volledige jaarproductie Teslas in de markt te zetten als vervanging. Dus ik ben blij met iedere en/en verhaal.
Maar liever niet op biodiesel dan. Alle competitie op landbouwproducten heeft uiteindelijk een negatief effect op ons hele systeem
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Realistisch gesproken is het verbeteren van de milieubelasting van het huidige park van dieselwagens en vrachtwagens met slechts 1% een stuk waardevoller een volledige jaarproductie Teslas in de markt te zetten als vervanging. Dus ik ben blij met iedere en/en verhaal.

het zijn uiteindelijk allemaal doekjes voor het bloeden.
De ganse klassieke automobielsector lijkt wel de tabakssector revisited.
De tabakssector wist ook al héél lang welke verwoestende gevolgen roken had, maar bleef staalhard ontkennen wat hun eigen labo's onomstotelijk had bewezen. En dan kwamen bvb de 'gaatjes' en andere truckjes; om maar te blijven vergiftigen.

Als VW het geld dat het nu weer in de 'properder' diesels heeft gestopt, in echte EV-ontwikkeling hadden gestopt; dan was er iets positiefs gebeurd. Nu is de doodsstrijd weer wat gerokken.
 
  • Like
Reactions: EelkoV
Ben lange tijd weggeweest van het forum door de drukte. Maar ik ga proberen mijn leven terug te beteren :oops:.
En wil bij deze jullie onderstaand filmpje niet onthouden, met een prachtige annekdote over Adrian Newey en het gewicht van de lak op het carbon en een venijn in de staart (rond 14:00) omtrent elektrificatie.

 
Ben lange tijd weggeweest van het forum door de drukte. Maar ik ga proberen mijn leven terug te beteren :oops:.
En wil bij deze jullie onderstaand filmpje niet onthouden, met een prachtige annekdote over Adrian Newey en het gewicht van de lak op het carbon en een venijn in de staart (rond 14:00) omtrent elektrificatie.

Mooi filmpje. Maar ... voor maximale prestaties wel een elektromotor eronder geplakt.
Hoeft overigens maar 100.000 km mee te gaan.
Zal wel genoeg zijn, ze zullen waarschijnlijk allemaal direct onder een zijden kleed worden gezet.
 
  • Funny
Reactions: CL600
zo met een rode alcoholstift nog wat instructies schrijven op de onderdelen komt ook niet echt professioneel over;)
Dat doen ze nochtans al langer daar bij Aston, van deze was niet zeker of het een automaat dan wel manuele was...
 

Attachments

  • 0D9E1209-5E07-494D-8EAB-45BCFE9247CA.jpeg
    0D9E1209-5E07-494D-8EAB-45BCFE9247CA.jpeg
    366.4 KB · Views: 65
De NIO es6 werd deze week voorgesteld.
Wat cijfers:
0-100: 4,7s, 200 km/u
NEDC 510 km
544 pk
725 Nm
84 kWh vloeistofkoeling met NCM 811 batterijcellen goed voor pack-dichtheid van 170 Wh/kg
2 motoren: inductiemotor + PM motor
battery swapping mogelijk
5 star safety, aluminium en carbon koetswerk
4,8m lang x 2m breed
voor topmodel voor 398.000Yuan of 50.000€ maar voorlopig niet in Europa.
 
  • Like
Reactions: shthpnz and ebullio
In NRC mooi uitgedrukt wat waterstof is voor auto’s in artikel over Hyundai Nexo
En helaas zit er per ongeluk expres een foutje in de wet waardoor waterstof auto’s wel 4% bijtelling hebben boven 50k
Huzarenstuk voor de toekomst van gisteren

Leuke mededeling en grote opluchting. In 2020 zouden er wel 20 waterstofstations zijn. Nederland is 42.508 km² groot. Dus 1 stations voor ruim 2.000 km².
 
  • Like
Reactions: job-lek