Jij mag het onzin vinden, maar ik kon een klaverblad met de Audi een stuk vlotter nemen dan met de Tesla. Met 200km/u op de Duitse autobahn bleef mijn Audi strak sturen, maar de Tesla spoort minder strak op die snelheid. Vorige week kreeg ik nog een zwieper op de snelweg met een windvlaag. Zelfs zo erg dat ik mijn stuur vastgreep en de AP eraf schoot. Met mijn Audi heb ik dit soort dingen nooit gehad.
Overigens is vergelijk op een circuit niet eerlijk. Ik heb met mijn motorfiets veel op Assen gereden en het asfalt is daar dermate veel stroever dat je alleen daarom al veel meer grip hebt. Hoe het in Zandvoort is weet ik niet, want daar heb ik nooit gereden.
Maar wellicht dat ik eens een keer de uitlijning van de Tesla moet laten controleren als het bij anderen wel helemaal top is. Die van mij spoort gewoon niet zo fijn als mijn vorige auto's. Niet dat ik het een groot probleem vind, want zoals eerder aangegeven vind ik de Tesla juist een fijner rustige cruiser. Echt doorrammen is killing voor je range.
Het valt mij ook op hoe de (niet zo Tesla-minded) autojournalisten nu ineens erg positief zijn over het weggedrag van de model 3. Bij de Model S was dat altijd een kritiekpunt.