Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ugh wat vind ik die Bjorn een vervelend persoon.

Ja, hij is soms knap irritant en het grootste probleem is dat ik graag een zip algoritme zou willen die zijn langdradige video's inkort tot 5 minuten samenvatting. Hij heeft wel verstand van zaken, en best neutraal. Over de EQC: eerst een exemplaar dat gewoon niet goed is en verdedigt Mercedes (shiiit happens) om vervolgens met een goed exemplaar te gaan testen en eigenlijk krijg je wel door dat hij van de i-Pace, e-Tron en EQC de EQC eigenlijk de voorkeur heeft (maar zegt ook tussen neus en lippen door: de EQC is binnen niet veel ruimer dan een e-Niro). Maar het blijft een Tesla fan, da's ook duidelijk.
 
  • Like
Reactions: DenMack
en ik dacht zelfs een Tesla model X met referrals kunnen binnenslepen. Ik zou zeggen fijn voor hem!

Bjørn heeft al een Tesla Model S, Model X en meerdere new Roadsters kunnen binnenslepen met referrals. De Model S heeft ie een paar maanden geleden brand new verkocht. De opbrengst daarvan gebruikt ie voor het betalen van de inkomstenbelastingen over deze 'gratis' auto's. De Noorse belastingdienst heft daar een flink bedrag over. En hij heeft zijn Model 3 er deels mee kunnen betalen. Resterende deel heeft ie een lening voor moeten nemen nemen bij de bank. De bank die heel raar keek dat hij zijn brood verdient met "vloggen" :rolleyes:
 
@Gaston : je bedoeld het waarschijnlijk goed, maar hij heeft zijn eerste model S gekocht en daarna met referrals een X, een S en twee roadsters. Omdat dit soort giften worden gezien als inkomen, moet hij daar gewoon inkomstenbelasting over betalen; iets van 50%. De S die hij kreeg heeft hij nagenoeg direct doorverkocht en daarmee de belasting betaald en een model 3 gekocht (edit: en hij moest idd ook nog geld lenen mede omdat de X nog niet verkocht is). De X gaat nu ook weg en van de twee roadsters zal hij zeker één verkopen om zo de belasting over de andere roadster te kunnen betalen. De rest verdient hij als spreker en vloggen.
 
@Gaston : je bedoeld het waarschijnlijk goed, maar hij heeft zijn eerste model S gekocht en daarna met referrals een X, een S en twee roadsters. Omdat dit soort giften worden gezien als inkomen, moet hij daar gewoon inkomstenbelasting over betalen; iets van 50%. De S die hij kreeg heeft hij nagenoeg direct doorverkocht en daarmee de belasting betaald en een model 3 gekocht (edit: en hij moest idd ook nog geld lenen mede omdat de X nog niet verkocht is). De X gaat nu ook weg en van de twee roadsters zal hij zeker één verkopen om zo de belasting over de andere roadster te kunnen betalen. De rest verdient hij als spreker en vloggen.
Volgens mij bedoel jij het ook goed, want je schrijft precies hetzelfde als ik :)
 
nog z'n schiit (ook erg goed audio merk overigens) video.....
De chinese MG EV voor 30K

Dit jaar nog 4000 stuks leverbaar in Nederland en 30.000 euro!
Die zal als warme broodjes kunnen gaan tegen 4% bijtelling. En volgend jaar tegen 8% bijtelling ook nog wel, hoewel MG aangeeft dat de aanschafprijs in 2020 hoger zal liggen. Ze willen nu de aandacht trekken met een hele lage prijs, 20% lager dan de Hyundai Kona, die in dezelfde categorie zit.

Mooie ontwikkeling!
Het is dat wij thuis een 6 of 7 persoons auto nodig hebben, anders had ik deze MG vandaag nog besteld voor mijn vrouw.
 
@Gaston, laat maar... had nog duidelijk geen koffie op ;)

Die MG is wel leuk, maar het is wel op een aantal punten duidelijk een budget auto wat Bjorn ook aangeeft. En dat die dik goedkoper is dan de Kona... mist ook 20kWh aan accu en de MG is minder zuinig... In NL gaat dacht ik het luxe model 32K kosten voor 263km WLTP range, Kona lever voor dik 40K in basis uitvoering 450km range.. da's toch wel een verschil. Maar als je het niet nodig hebt is het zeker een optie, maar dan komt voor dat bedrag ook de Corsa-e in beeld met meer range.
 
Last edited:
Dit jaar nog 4000 stuks leverbaar in Nederland en 30.000 euro!
Nice! Waar heb jij die info gelezen?
Het is dat wij thuis een 6 of 7 persoons auto nodig hebben, anders had ik deze MG vandaag nog besteld voor mijn vrouw.
Ik zit er ook over te denken, maar waar kan ik de bestelling plaatsen? Het enige wat ik kan vinden is een aantal leasemaatschappijen die alvast een voorschot nemen. Op MG Motor Europe staat nog niet (behalve inschrijven voor een nieuwsbrief).
 
Nice! Waar heb jij die info gelezen?

Ik zit er ook over te denken, maar waar kan ik de bestelling plaatsen? Het enige wat ik kan vinden is een aantal leasemaatschappijen die alvast een voorschot nemen. Op MG Motor Europe staat nog niet (behalve inschrijven voor een nieuwsbrief).

Dat vertelde de MG verantwoordelijke tijdens zijn presentatie in Genk. Ik geloof tijdens de vragenronde aan het einde. Bestellingen plaatsen NL en Noorwegen beginnen binnen 2 weken. De eerste duizend auto's zijn al onderweg op een schip vanuit China.
 
@Gaston, laat maar... had nog duidelijk geen koffie op ;)

Die MG is wel leuk, maar het is wel op een aantal punten duidelijk een budget auto wat Bjorn ook aangeeft. En dat die dik goedkoper is dan de Kona... mist ook 20kWh aan accu en de MG is minder zuinig... In NL gaat dacht ik het luxe model 32K kosten voor 263km WLTP range, Kona lever voor dik 40K in basis uitvoering 450km range.. da's toch wel een verschil. Maar als je het niet nodig hebt is het zeker een optie, maar dan komt voor dat bedrag ook de Corsa-e in beeld met meer range.

Kona en niro heb je ook met 40kwh, alleen niet in NL (nog steeds duurder).
En de levertijden zijn wel erg lang (niro zit op een jaar).
Maar kan het niet mooi vinden, wel goed voor de markt.
 
Ben benieuwd wat er met de levertijden van de Kia en Hyundai gaat gebeuren in 2020. Kia en Hyundai hebben gewoon een limiet gezet op het aantal EV's voor dit jaar en volgend jaar willen ze veel meer gaan leveren omdat dan de CO2 eisen richting 2021 veel scherper worden. En ik weet ook niet of ze de prijsverhoging lang kunnen vasthouden, zal ook afhangen van de concurrenten. Een Kona 40kW zou ik me kunnen voorstellen als tegenhanger voor een 208 en Corsa in EV uitvoering, anders wordt het gat wel groot met de 64kW uitvoering. De Niro heeft voorlopig nog redelijk het rijk alleen als relatief normale gezinswagen in het C segment met prima range; de model 3 SR+ snoept wel wat weg bij de Niro, maar er zijn gewoon mensen die geen Tesla willen (ook al zal menigeen dat op dit forum niet snappen). Volkswagen kan pas met de ID.3 echt er wat tegenover zetten, maar die komt pas aan het einde van 2020 en de prijzen zijn ook niet mals.

Wat dat betreft is het goed dat er zo'n MG komt, al zou ik 'm niet willen. Eigenlijk vind ik het jammer dat de andere Chinese merken vooral inzetten op grote EV's en dan met name SUV's
 
kona/niro heeft echt wel een markt (als ze aantallen gaan maken, gaan ze die ook verkopen)..... zat mensen die geen Telsa willen, een dealer om de hoek willen (voor onzinnig onderhoud), gewoon een SUV willen of geen grote suv willen (kona, die is echt compact)......... denk dat met name de e-Niro wel last gaat krijgen van de model Y. O ja en zijn absoluut geen slechte ev's (4 maanden kona gehad en nu 7 maanden e-niro: nul problemen en goede range).

Die MG is een maatje tussen de kona en niro voor goede prijs, en eigenlijk zit in die prijsklasse niks vergelijkbaars.
 
Als er zo'n 10K verschil blijft tussen een Model Y SR+ en de top-versie van de e-Niro dan denk ik dat het wel meevalt. Misschien niet direct voor de lease, maar zeker particulier is het best een aardige som. Wat je nu wel ziet dat mensen hun e-Niro cancelen om nog dit jaar een Model 3 SR+ te rijden. Deels omdat bij reservering van de e-Niro nog geen zicht was op de SR+ (en ze liever de Tesla wilden) of omdat men zeker wil zijn van 4% bijtelling en de bestelde e-Niro pas volgend jaar geleverd wordt. Trouwens top uitvoering van de Kona kost nu 48K en dat vind ik dus echt te veel voor een B-segment auto.
 
Teslabjorn heeft gisteren en vandaag een vergelijkende test gemaakt tussen MX Raven en Audi e-tron over 1000km. Beide wagens legden de 1000km op dezelfde tijd af, nu ja 3' verschil, hoofdzakelijk te wijten aan het drukkere verkeer vandaag. Detailanalyse zal ongetwijfeld volgen. De lagere efficiëntie wordt dus gecompenseerd door een betere laadcurve.
Een interessant resultaat, waarschijnlijk niet door iedereen verwacht.
 
  • Informative
Reactions: CL600 and JanG007