Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Lightyear heeft een leuk overzicht over "range" en zijn eerlijk over "winter highway range". Het geeft ook inzichten over wat onze auto's doen. Building an Electric Vehicle that has the longest range possible

6058929b2598a571f9c562a1_210318_Range_Data_Visuals_2_Graph_range.png
 
  • Like
Reactions: Niek and job-lek
Lightyear heeft een leuk overzicht over "range" en zijn eerlijk over "winter highway range". Het geeft ook inzichten over wat onze auto's doen. Building an Electric Vehicle that has the longest range possible

View attachment 647604
Mooi overzicht. Met zonnepanelen op je dak zal bij een echt lage snelheid oneindig door kunnen blijven rijden. Mooie specs voor in de folder. Met 100kmh en een stevige zuidwestenwind heb ik ook wel eens een actieradius van 620km gehad. Helaas moest ik weer tegen de wind in terug.
 
15/04 stelt Mercedes de EQS voor. Er komt wat extra informatie vrij. Grootste accu zou 108 kWh capaciteit hebben en zou een WLTP van ongeveer 700 km hebben. Foto's tonen nu ook dat de wagen een zeer goede stroomlijn heeft. Er zijn deze week ook foto's verschenen van een EQS die een flinke caravan trekt.
Iets zegt me dat dit wel een redelijk dure EV gaat zijn.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
15/04 stelt Mercedes de EQS voor. Er komt wat extra informatie vrij. Grootste accu zou 108 kWh capaciteit hebben en zou een WLTP van ongeveer 700 km hebben. Foto's tonen nu ook dat de wagen een zeer goede stroomlijn heeft. Er zijn deze week ook foto's verschenen van een EQS die een flinke caravan trekt.
Iets zegt me dat dit wel een redelijk dure EV gaat zijn.
En een 56" scherm...... past niet eens in de auto, zijn gewoon 3 schermpjes.......ik heb op de zaak een 300" scherm (als ik ze naast elkaar zet;)), wat een onzin marketing (ziet er wel wijs uit).
 
En een 56" scherm...... past niet eens in de auto, zijn gewoon 3 schermpjes.......ik heb op de zaak een 300" scherm (als ik ze naast elkaar zet;)), wat een onzin marketing (ziet er wel wijs uit).
Yup, en net zoals bij de Porsche Taycan kan de passagier weer meerdere keren er zeker van zijn wat het uur is.

ExiOK1wXAAIYD8g.jpeg


Ben ook benieuwd hoe vaak de alarmlichten aan zullen gaan om de auto te starten of te stoppen, en vice versa.
 
  • Funny
Reactions: Maurice1 and FVO
Wat KIA doet:


EV6:
77,4 KWh batterij en een bereik van 510km :oops: Overdrijven of?
3.5s naar 100 km/u
En caravan trekken 1600kg
 
Wat KIA doet:


EV6:
77,4 KWh batterij en een bereik van 510km :oops: Overdrijven of?
3.5s naar 100 km/u
En caravan trekken 1600kg
De wagen lijkt een zeer goede Cd te hebben.
Die 510 km is voor de basisversie met alleen achterwielaandrijving.
De Kia e-Niro haalt ook 500 km bij 90km/h uit een accupakket van 64 kWh. En die is minder gestroomlijnd...
 
  • Helpful
Reactions: Maurice1
En natuurlijk was (is?) het een grap, als Elon Musk zoiets gelekt zou hebben zou iedereen dat meteen snappen. Die Herbert Diess is volgens mij stiekem wel een beetje een Elon fan dus zal gedacht hebben, als CEO van de (bijna) grootste autofabrikant ter wereld moet ik ook af en toe 's een keer wat grappigs de wereld in slingeren.
 
  • Like
Reactions: Adm
En natuurlijk was (is?) het een grap
Duitsers en humor, het is altijd wat.

Net voor 1 april je naam veranderen terwijl je in de VS net maar 1 elektrische auto verkoopt? Dan bij vragen beweren dat het voor écht is en dat je écht van naam verandert... Om dan nog voor 1 april terug je keutel in te trekken.
 
Niet zo zeer een automerk, maar wel wat ze voor de automerken doen: Hint het is niet voor aliens ;)
 
Wat KIA doet:


EV6:
77,4 KWh batterij en een bereik van 510km :oops: Overdrijven of?
3.5s naar 100 km/u
En caravan trekken 1600kg
Vast niet overdreven. De huidige Kia/Hyundai Kona met de stroomlijn van een baksteen komen al tot 470+ km. De Ioniq is de kampioen bereik met een goede stroomlijn. De nieuwe gaan ongetwijfeld nog beter zijn dan de originele Ioniq.