Lightyear heeft een leuk overzicht over "range" en zijn eerlijk over "winter highway range". Het geeft ook inzichten over wat onze auto's doen. Building an Electric Vehicle that has the longest range possible
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Mooi overzicht. Met zonnepanelen op je dak zal bij een echt lage snelheid oneindig door kunnen blijven rijden. Mooie specs voor in de folder. Met 100kmh en een stevige zuidwestenwind heb ik ook wel eens een actieradius van 620km gehad. Helaas moest ik weer tegen de wind in terug.Lightyear heeft een leuk overzicht over "range" en zijn eerlijk over "winter highway range". Het geeft ook inzichten over wat onze auto's doen. Building an Electric Vehicle that has the longest range possible
View attachment 647604
En een 56" scherm...... past niet eens in de auto, zijn gewoon 3 schermpjes.......ik heb op de zaak een 300" scherm (als ik ze naast elkaar zet), wat een onzin marketing (ziet er wel wijs uit).15/04 stelt Mercedes de EQS voor. Er komt wat extra informatie vrij. Grootste accu zou 108 kWh capaciteit hebben en zou een WLTP van ongeveer 700 km hebben. Foto's tonen nu ook dat de wagen een zeer goede stroomlijn heeft. Er zijn deze week ook foto's verschenen van een EQS die een flinke caravan trekt.
Iets zegt me dat dit wel een redelijk dure EV gaat zijn.
Yup, en net zoals bij de Porsche Taycan kan de passagier weer meerdere keren er zeker van zijn wat het uur is.En een 56" scherm...... past niet eens in de auto, zijn gewoon 3 schermpjes.......ik heb op de zaak een 300" scherm (als ik ze naast elkaar zet), wat een onzin marketing (ziet er wel wijs uit).
In sommige regio's mogen ze nog NEDC cijfers quoten. En als dat niet meer mag, is er WLTP nog.77,4 KWh batterij en een bereik van 510km Overdrijven of?
De wagen lijkt een zeer goede Cd te hebben.Wat KIA doet:
Deze elektro-Kia verslaat Ferrari’s én is handig op de camping
Autofabrikant Kia heeft vandaag meer details van de EV6 onthuld. Heet nieuws is de komst van een GT-variant: de topversie trekt sneller op dan menig supersportwagen maar kan ook een caravan van 1600 kilo trekken, meer dan 405 kilometer rijden per laadbeurt én andere elektrische apparaten...www.ad.nl
EV6:
77,4 KWh batterij en een bereik van 510km Overdrijven of?
3.5s naar 100 km/u
En caravan trekken 1600kg
Duitsers en humor, het is altijd wat.En natuurlijk was (is?) het een grap
Vast niet overdreven. De huidige Kia/Hyundai Kona met de stroomlijn van een baksteen komen al tot 470+ km. De Ioniq is de kampioen bereik met een goede stroomlijn. De nieuwe gaan ongetwijfeld nog beter zijn dan de originele Ioniq.Wat KIA doet:
Deze elektro-Kia verslaat Ferrari’s én is handig op de camping
Autofabrikant Kia heeft vandaag meer details van de EV6 onthuld. Heet nieuws is de komst van een GT-variant: de topversie trekt sneller op dan menig supersportwagen maar kan ook een caravan van 1600 kilo trekken, meer dan 405 kilometer rijden per laadbeurt én andere elektrische apparaten...www.ad.nl
EV6:
77,4 KWh batterij en een bereik van 510km Overdrijven of?
3.5s naar 100 km/u
En caravan trekken 1600kg
Dat is wel heel knap van Hyundai. Goede alternatieve voor Tesla dan, waarbij bereik belangrijk is.Vast niet overdreven. De huidige Kia/Hyundai Kona met de stroomlijn van een baksteen komen al tot 470+ km. De Ioniq is de kampioen bereik met een goede stroomlijn. De nieuwe gaan ongetwijfeld nog beter zijn dan de originele Ioniq.
In de zomer ga ik nu al over de WLTP heen: mijn record in de Kona staat op 512 km, vandaar dat ik wel vertrouwen heb in de cijfers van Hyundai. Die zijn echt wel ver met hun elektrische auto's.Dat is wel heel knap van Hyundai. Goede alternatieve voor Tesla dan, waarbij bereik belangrijk is.