You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag mij af als de versies met 4WD komen of hij nog steeds zo wendbaar is. Die assen en motor moeten ook ergens blijven.Verschil tussen draaicirkel Model 3 en Id.4
Eerlijk gezegd vind ik de draaicirkel van mijn Model 3 écht één van zijn zwakke punten. Die draaicirkel van de ID.4 is echt wel nuts
Hetzelfde bij "Auto Motor und Sport", ietwat korter:Car maniac heeft mee mogen rijden met de nieuwe S-klasse
Cd van 0.20 (Mercedes claimt dat dit de laagste Cd is voor een vierzitter) en een accu met 107.8 kWh beschikbare energie (voor de grootste versie). De WLTP range bedraagt 770 km voor de RWD-versie met grote accu.
Opladen van 10-80% : 31 minuten (dus gemiddeld laadvermogen over die periode : 150 kW).
Met die laadsnelheid en range wordt het competitief voordeel van het superchargernetwerk wel wat kleiner (op voorwaarde dat Ionity voldoende laadpalen zet)...
Zeer ruim qua knieruimte achterin maar hoofdruimte achterin is onvoldoende voor iemand van 188 cm
De stilste elektrische wagen waar hij mee tot nu toe heeft gereden
Mercedes installeert geen warmtepomp, volgens hen niet nodig.
Hij vergelijkt hier met een RWD Tesla trouwens (Model 3 SR+)Ik vraag mij af als de versies met 4WD komen of hij nog steeds zo wendbaar is. Die assen en motor moeten ook ergens blijven.
107,8kWh / 770km = 140Wh/km.een accu met 107.8 kWh beschikbare energie (voor de grootste versie). De WLTP range bedraagt 770 km voor de RWD-versie met grote accu.
De temperatuur staat er zelfs driemaal op: op de twee schermen en ook nog rechtdoor achter het stuur.net zoals bij de Porsche Taycan kan de passagier weer meerdere keren er zeker van zijn wat het uur is.
Idem voor de klok. De drie schermen zijn door 3 teams onafhankelijk van elkaar ontwikkeld lijkt het.De temperatuur staat er zelfs driemaal op: op de twee schermen en ook nog rechtdoor achter het stuur.
Redundantie to the max.Idem voor de klok. De drie schermen zijn door 3 teams onafhankelijk van elkaar ontwikkeld lijkt het.
Poeh hee. Je zult ze maar steeds alle drie naar zomer of wintertijd moeten zettenIdem voor de klok. De drie schermen zijn door 3 teams onafhankelijk van elkaar ontwikkeld lijkt het.
Zelfs die 539 km is beter dan eender welke andere wagen (want dan spreek je over effectieve range).107,8kWh / 770km = 140Wh/km.
Met een conservatieve 200Wh/km zit je aan een rijbereik van 539km
Er is Cd, massa en efficiëntie van de elektromotor(en). De combinatie van die drie maakt hoe efficient in z'n geheel de auto is. Het zou me eerlijk verbazen dat deze auto aannemelijk beter zou scoren dan een Tesla Model S met enkel RWD.Zelfs die 539 km is beter dan eender welke andere wagen (want dan spreek je over effectieve range).
En volgens mij is 200 Wh/km trouwens erg conservatief voor een wagen met een Cd van 0.2 en alleen maar achterwielaandrijving.
Ik geloof niks van de range van een GoM. Bij mijn Tesla zie je ook nog dapper dat ie beweert dat ik er 250km mee kan doen met 50% accu maar ik weet wel beter. Zelfs bij mijn vroegere BMW's was het allemaal koek en ei tot nog 100km resterend rijbereik, waarna je plots per gereden kilometer 2 kilometer aan rijbereik leek te verliezen. Ik heb geen flauw idee waarom men de GoM zo fout berekent, behalve natuurlijk om ermee te pronken in allerlei reviews waar ze niet de batterij helemaal leeg rijden.In het filmpje zie je op een gegeven moment de range aangegeven: 534 km remaining met 77% SOC. Ze rijden daar duidelijk wel heel rustig, maar slecht is dat iig niet. Vooral omdat de wagen in het filmpje niet de versie met de grote accu is...
Volgens de traditionele software ontwikkelingsmethode van de brandstofautos. Allenonderdeeltjes apart ontwikkelen en niet integreren.Idem voor de klok. De drie schermen zijn door 3 teams onafhankelijk van elkaar ontwikkeld lijkt het.
Is momenteel het enige wat bekend is. Uit filmpjes blijkt ook dat de UI niet zo snel is, en het lijkt me een rommeltje met icoontjes van vorig decennium.Volgens mij doet Mercedes het heel erg goed als de kritiek van Tesla fans zich enkel richt op het gegeven dat de tijd en buitentemperatuur op twee schermen wordt weergegeven....
Dat heeft meer te maken met gewoonte dan met dat een dashboard voor je neus een gemis is. Als je wisselt tussen een BMW en Audi zit de snelheidsmeter ook niet altijd op dezelfde plek.(dit ontwerp kenmerk lijkt mij zelf overigens helemaal niet verkeerd: ik merk dat ik, nu ik de X wel eens met de 3 afwissel, in de X niet automatisch naar het juiste scherm kijk en in de 3 voor mij uit kijk naar een niet-bestaand scherm
Kom Wooter, niet zo zuur. Volgens mij zijn onder meer de specs mbt laadsnelheid, accu capaciteit, Cw en WLTP bereik ook bekend. Die lijken mij toch niet verkeerd.Is momenteel het enige wat bekend is. Uit filmpjes blijkt ook dat de UI niet zo snel is, en het lijkt me een rommeltje met icoontjes van vorig decennium.
Dat heeft meer te maken met gewoonte dan met dat een dashboard voor je neus een gemis is. Als je wisselt tussen een BMW en Audi zit de snelheidsmeter ook niet altijd op dezelfde plek.
Dat zijn allemaal marketing parameters. Als het de eerste keer is dat je een EV ziet, kan je nog wel begrijpen dat dat indrukwekkende cijfers zijn maar jammer genoeg zie ik het al 5 jaar aan en al 5 jaar merk ik dat WLTP een fantasie is, Cw bij de concurrentie nogal flexibel wordt gebruikt en laadsnelheid vaak ook overschat wordt. Een beetje zoals een audiofiel ook een beetje meewarig naar de indrukwekkende piekwaarde van een versterker kijkt...Kom Wooter, niet zo zuur. Volgens mij zijn onder meer de specs mbt laadsnelheid, accu capaciteit, Cw en WLTP bereik ook bekend. Die lijken mij toch niet verkeerd.