Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wat de andere automerken doen

This site may earn commission on affiliate links.
Ben ik de enige vind dat de Model Y en de ID4 qua uiterlijk en functionaliteit sterk aan elkaar gewaagd zijn?
Enkel de prijs...
ID4 50 à 60.000euro
Model Y 60 à 70.000euro
Net om die reden vind je vaak meerdere koffieshops of fast food restaurants allemaal in de buurt van mekaar, of kan je bij Audi, BMW en Mercedes een A4, 3 serie of C-klasse kopen, terwijl je bij Volkswagen voor minder geld een Passat kan kopen, bij Ford een Mondeo en bij Peugeot een 508.

Differentiatie in de markt op basis van prijs.
 
Je krijgt met de zetels plat volgens de test van Bjorn Nyland meer bagage in een VW ID.4 van 4.56 m lang dan in een model X 6-seater of een Model S, van allebei 5 meter lang.

Er is zeker één en ander mis aan het ontwerp van de VW ID.4, maar ik geef met plezier een frunk op indien ik er meer kofferruimte voor in de plaats krijg.
Bij een Model X 6-seater kan de tweede zitrij niet worden omgeklapt. Bij de 5- en tegenwoordig ook de 7-seater versies wel. Zoals Bjørn laat zien dat die versies drie dozen meer kunnen verstouwen dan de ID4.
 
  • Like
Reactions: wooter
De Mercedes EQS is vandaag officieel aangekondigd. Ook foto's zonder camo: De EQS: het eerste elektromodel in de luxeklasse

770km WLTP met 107,8 kWh accu. 200kW snelladen. 2480-2550kg.
Zeer veel foto's van het interieur 🤔

Van concept naar productie:

1618512519936.png

1618512538938.png

1618512551538.png
 
Ik kan deze aero-wielen voor de EQS wel smaken. Die two-tone paintjob is iig veel minder geslaagd dan op het prototype (stijlvorm: eufemisme)

800_2021-04-09-image-21c0201-014.jpg



Vind het heel goed dat Mercedes hier mee komt. Electrificatie op alle fronten, en dat wordt gezien en gewaardeerd en geaccepteerd als nieuwe realiteit.

Wordt niemand slechter van.
En vooral: eindelijk nog eens een berline! Eindelijk eens geen fantasieloze SUV met een veel te groot frontaal oppervlak
 
Dit is een goede ontwikkeling. Vergroening op alle vlakken

 
  • Like
Reactions: Hippogrief
Ben wel benieuwd naar de prestaties van de AMG die eraan komt.